Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Nauczyciele:

mgr Agnieszka Zdzienicka 
mgr Justyna Warzocha 

Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00

Konsultacje:

  • pani Agnieszka poniedziałek godz.16.00
  • pani Justyna wtorek godz.16.00

Co planujemy w listopadzie?

Temat tygodnia:Polska – moja ojczyzna

  • Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca z wykorzystaniem piosenki „Idzie listopad”, kalendarza oraz pomocy rozwojowych – utrwalenie poznanych pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia; rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu.
  • Zapoznanie z animowaną bajką „Gniazdo białego orła” opowiadającą legendę o początkach państwa polskiego i jego godle [Fundacja Słowo i Kropka] – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, poszerzenie słownika czynnego i mowy opowieściowej
  • Nauka wiersza „Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego – wyjaśnienie niezrozumiałych słów, poszerzanie wiedzy o symbolice flagi polskie.j Wyjaśnienie czym są symbole narodowy i gdzie są one na co dzień i od święta prezentowane [np. na banknotach i monetach, mundurach, podczas ważnych świąt państwowych, podczas międzynarodowych wydarzeń sportowych].
  • Nauka 3 zwrotek hymnu „Mazurka Dąbrowskiego” oraz piosenki „Polak Mały” z ilustrowaniem treści- rozwijanie umiejętności wspólnego śpiewania i grania na instrumentach perkusyjnych
  • Wykonanie w dowolnej technice plastycznej orła białego – rozwijanie dziecięcej inwencji twórczej w oparciu o przyswojone wiadomości dotyczące symboli narodowych
  • Śpiewanie hymnu narodowego podczas uroczystości z okazji Święta Niepodległości- wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty przedszkolnej i narodowej
  • Warszawa stolica Polski-poznanie informacji n.t miasta. Zabawy parateatralne z wykorzystaniem legendy o Syrence-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat postaw bohaterów legendy.
  • Rozpoznawanie Polski na mapie Europy. Wskazywanie Warszawy, Łodzi oraz rzeki Wisły na mapie Polski. Ćwiczenia online na tablicy multimedialnej n.t motywy związane z Polską (superkids, LearningApps)
  • Zapoznanie dzieci z wierszem W.Bełzy Katechizm polskiego dziecka-rozmowa n.t treści wiersza.
  • Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych- rozwijanie sprawności motorycznej, właściwego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw orientacyjno-porządkowych, współpracy w grupie. Zabawy ruchowe bieżne , skoczne, rzutne, z elementem czworakowania.

Temat tygodnia: Listopadowa pogoda

  • Papierowy teatrzyk Kamishibai - J. Brzechwy „Katar” - kształtowanie zachowań prozdrowotnych, dbałości o higienę, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego , umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
  • 19.11 „Dzień Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci” – poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci przy użyciu opowiadania pt. „Każdy ma prawo dobrze się bawić” z programu Sanford Harmony. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Kształtowanie postawy koleżeńskości, umiejętności współdziałania w zabawie.
  • Nauka piosenki: „Wiatr i chmury” - rozwijanie umiejętności wyrażania emocji śpiewem i gestem.
  • Rozwijanie wiedzy dotyczącej charakterystycznych dla jesieni zjawisk przyrody, umiejętności dobierania stroju do pogody, kształtowanie samodzielności w zakresie ubierania się i rozbierania.
  • Zabawy ruchowo-muzyczne - rozwijanie orientacji w przestrzeni, dostrzegania zmiany charakteru muzyki, reagowania na komunikaty werbalne i pozawerbalne, umiejętność współpracy w parach.
  • Kształtowanie słuchu muzycznego w zabawach rytmem. Zabawy umuzykalniające z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
  • Przeliczanie na konkretach w zakresie 1-5 i 1-10, określanie parzystości i nieparzystości liczb z wykorzystaniem szorstkich cyfr.
  • Działania twórcze z wykorzystaniem farb do wiersza „Deszczowe podróże” D. Gellner – rozwijanie inwencji twórczej, umiejętności wyrażania swoich przeżyć poprzez pracę plastyczną.
  • Ćwiczenia gimnastyczne utrwalające prawidłową postawę ciała z wykorzystaniem chusty animacyjnej i elementów Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Nasze ulubione bajki

  • 25.11 Dzień Pluszowego Misia – zaprezentowanie przez dzieci swoich ulubionych maskotek – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na określony temat. Zabawy w kręgu integrujące grupę i rozwijające umiejętność współdziałania w zabawie. Praca plastyczna pt. „Mój miś” - rozbudzenie inwencji twórczej dzieci, doskonalenie umiejętności wycinania dużych elementów z kartonu, formowania kulek z bibuły, klejenia i ozdabiania.
  • Zapoznanie z gatunkami niedźwiedzi żyjącymi w naturze (takimi jak: niedźwiedź brunatny, polarny, koala, panda) oraz bohaterami bajek (takimi jak: Miś Uszatek, Kubuś Puchatek, Mis Paddington). Rozwijanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości.
  • Przybliżenie postaci i twórczości łodzianki Ireny Tuwim – rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, zapoznanie z zawodem tłumacza literatury pięknej.
  • Zabawa taneczna- pobudzanie inwencji twórczej - improwizowanie muzyki ruchem z wykorzystaniem kolorowych chustek.
  • Wspólne muzykowanie przy użyciu instrumentów perkusyjnych – doskonalenie umiejętności gry na dzwonkach, rozwijanie umiejętności współdziałania.
  • Zabawy matematyczne – działania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze): tworzenie zbiorów, szacowanie, przeliczanie, porównywanie wielkości zbiorów, rozpoznawanie cyfr oznaczające liczby od 0 do 10.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej: zabawa słownikowe, rozsypanka literowa, analiza i synteza wyrazów o prostej budowie, wyróżnianie głoski w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w słowach o prostej budowie.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z przyborami, ćwiczenia przeciw płaskostopiu – wzmacnianie mięśni posturalnych, poszerzenie zakresu ruchomości obręczy barkowej, kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała.
  • Poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci poprzez systematyczne czytanie bajek i opowiadań dotyczących emocji, wartości i umiejętności społecznych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat zachowań i postaw bohaterów bajek i opowiadań, rozpoznawanie reprezentowanych wartości.

Zaplanowane warsztaty i wydarzenia grupowe:

- 07.11 – warsztaty rozwijające wiedzę dzieci o polskich ziołach

- 8.11- śpiewanie hymnu na sali gimnastycznej

-26.11-koncert artystów z Filharmonii łódzkiej pt ”Deszczowa Piosenka”-zabawy taneczno-rytmiczne

-29.11- wyjście do teatru

 


Co planujemy w październiku?

Temat tygodnia: Dary jesieni (01.10.2024 – 04.10.2024).

  • Kolaż z warzyw – zajęcia edukacyjne: wyszukiwanie warzyw w gazetach, czasopismach, poszerzanie słownika, doskonalenie motoryki małej, klasyfikacja, dzielenie wyrazów na sylaby.
  • Części nadziemne i podziemne warzyw – zajęcia edukacyjne, nazywanie i rozpoznawanie części nadziemnych i podziemnych warzyw, klasyfikacja.
  • Sałatka warzywna – zabawa ruchowa, reagowanie na sygnał.
  • Owoc czy warzywo? - zabawy polisensoryczne, odgadywanie owoców i warzyw po dotyku, doskonalenie umiejętności opisu, zagadki słowne.
  • Grzyby – zajęcia edukacyjne przypominające wygląd i nazwy grzybów.

 

Temat tygodnia: Zwierzęta domowe (07.10.2024 – 11.10.2024)

  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt domowych, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych.
  • Zapoznanie z wierszem Kotek Juliana Tuwima.
  • Moje zwierzątko – praca plastyczna, wydzieranka z gazet. Czego nie robimy? - kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w stosunku do zwierząt.
  • Zapoznanie z wierszem Jana Brzechwy Jak rozmawiać trzeba z psem? Mój miś – praca plastyczna.
  • Matematyka z pluszakiem – doskonalenie umiejętności przeliczania od 1 do 10 z użyciem kolorowych perełek, kart i szorstkich cyfr. Zgadnij, kto to? - zabawa z użyciem misiów. Miś o dwóch imionach – słuchanie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej.
  • Powitanie zwierzątek. „Kocia rozmowa, kocie przysmaki” – ćwiczenia pobudzające aparat artykulacyjny.

 

Temat tygodnia: Poznajemy różne zawody (14.10.2024 – 18.10.2024)

  • Wiersz Juliana Tuwima Wszyscy dla wszystkich. Oglądanie obrazków przedstawiających ludzi wykonujących różne Zachęcanie do odpowiadania na pytania: Jakie czynności wykonują? Na czym polega ich praca? Jaką nazwę nosi ich zawód? Rozmowa na temat zawodów. Zabawa dydaktyczna - Czy każdy trafił do swojego miejsca pracy?
  • Rozwiązywanie zagadek słownych, rozpoznawanie zawodów na podstawie słownego W pracowni krawieckiej - rozmowa na temat ilustracji. Bawimy się w projektantów – zabawa plastyczna.
  • Rozwiązywanie zagadek – Co jest potrzebne ogrodnikowi do pracy? Zabawy przy piosence Ogródek. Spacer – oglądanie przydomowych ogródków, nazywanie znajdujących się tam drzew i krzewów; dzielenie się spostrzeżeniami na temat ich barw i kształtów; rozwijanie spostrzegawczości i zainteresowań
  • Historyjka obrazkowa Jak powstaje chleb? Pieczywo z plasteliny – zabawa plastyczna. Kolorowanie rysunków bułek i rogalików; określanie, czym się one różnią.
  • Ćwiczenia logorytmiczne – Rób to, o czym mówi rymowanka. Zabawa Dokończ słowo. Rozmowa na temat zawodów, jakie dzieci chciałyby wykonywać w przyszłości. Zabawy badawcze Poznajemy właściwości magnesu.

 

Temat tygodnia: A deszcz pada i pada (21.10.2024 – 25.10.2024)

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Wycinanie z gazetek reklamowych zdjęć różnych części garderoby, którą można nosić jesienią, przyklejanie ich na tekturkach.
  • Zabawa rytmiczna przy piosence Dola parasola. Peleryna przeciwdeszczowa – wykonanie pelerynki z worka foliowego. Rysowanie po śladach wzorów na rysunkach parasoli. Kolorowanie rysunków swoimi ulubionymi kolorami.
  • Zabawa dydaktyczna Jesienne zagadki. Badanie i opisywanie właściwości fizycznych wody; poszukiwanie przez dzieci odpowiedzi na pytanie Jaka jest woda? Określanie kolorów, jakie powstaną ze zmieszanych kropli farb. Zapisywanie wyników poprzez kolorowanie pustych pól na odpowiednie kolory. Kolorowanie odpowiednich rysunków kropelek.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem. Zabawa twórcza w oparciu o komodę geometryczną i bajkę Kogo ukryto pod parasolem? - zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
  • Zabawa badawcza Co pływa? Co tonie? Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Niezwykła podróż kropel wody. Zabawy badawcze Jak powstają chmury i deszcz? Zabawa Pada deszcz. Praca plastyczna – Wypełnianie kropli deszczu bibułą.

 

Temat tygodnia: Dbamy o siebie i środowisko (28.10.2024 – 31.10.2024)

  • Części ciała – zajęcia edukacyjne przypominające części ciała, czytanie globalne nazw. Organy i ich funkcje – zapoznanie dzieci z narządami wewnętrznymi i ich funkcjami w ciele człowieka (serce, mózg, płuca, żołądek itp. Karty pracy – czytanie globalne nazw części ciała, rozmieszczenie narządów wewnętrznych w ciele człowieka. Słuchanie odgłosu serca. „Jak działają nasze płuca” – doświadczenie pokazujące jaka jest pojemność naszych płuc.
  • Zmysły – przypomnienie jakie zmysły i organy za nie odpowiadające ma człowiek, polisensoryczne zagadki. Niewidomi – rozmowy na temat życia osób niepełnosprawnych. Karty do czytania dłońmi – praca plastyczna, doskonalenie motoryki małej. Jak czuje się niewidomy? – zabawa w parach wg Weroniki Sherborne – poruszanie się z zamkniętymi oczami wg instrukcji słownej. Przysmak dla ptaków – przygotowanie jedzenia dla ptaków.
  • Co to za dźwięk? – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia. Rozmowa o roli ucha jako narządu słuchu, zapoznanie z budową ucha i pojęciem choroby lokomocyjnej i sposobów jej łagodzenia. Decybele – zapoznanie dzieci z pojęciem ”decybele”, rozmowa na temat dźwięków przyjemnych nieprzyjemnych, głośnych i cichych na podstawie doświadczeń dzieci. Co ci mówią dźwięki? – zajęcia umuzykalniające ze zmianą szybkości, tempa, wysokości. Co czuję? – rozpoznawanie materiału za pomocą zmysłu dotyku, doskonalenie motoryki małej przez selekcjonowanie drobnego materiału naturalnego. Smak i węch – rozmowa o zmyśle węchu i smaku, przypomnienie jakie narządy za nie odpowiadają. Dotknij czegoś – zabawa ruchowa z komendami. Smaczny obrazek – tworzenie prac plastycznych z użyciem przypraw.

 

 


Co planujemy we wrześniu?

1.Temat tygodnia : Witamy przedszkolu.

  • Powitanie dzieci nowych oraz tych, które już uczęszczały do przedszkola, rozmowa n.t emocji które im towarzyszą w grupie przedszkolnej.
  •  Zwiedzanie przedszkola ,Nasi dyżurni” – wprowadzenie obrazków na oznaczenie obowiązków dyżurnego. Wprowadzenie zasad wyjścia do toalety.
  • „Kodeks naszej grupy” – tworzenie i przestrzeganie zasad panujących w naszej grupie w oparciu o kodeks Montessorka. „Trzy magiczne słowa” – przypomnienie zasad wykorzystania słów „dziękuję, przepraszam, proszę”.
  • Nauka piosenek „Dzień dobry”, „Gdy dzień wstaje”-ilustrowanie ruchem treści piosenki, rozwijanie umiejętności zbiorowego śpiewania piosenek.
  •  „ Bezpieczne zabawy w ogrodzie”- utrwalanie poznanych zasad  bezpiecznej zabawy , wyjście do ogrodu przedszkolnego, zabawy z użyciem chusty animacyjnej i piłki.

2. Temat tygodnia : Razem jest weselej

  • Wypowiedzi na temat spędzonych wakacji
  •  Jestem przedszkolakiem- nauka piosenki, zabawy rytmiczne z piosenką  - rozwijanie umiejętności rytmicznego wyklaskiwania refrenu oraz  umiejętności śpiewania piosenek
  • Zaczarowany worek- (części garderoby)-zabawa dydaktyczna kształtująca umiejętność samodzielnego ubierania się i rozbierania. Karty pracy „Ubieramy Misia ”
  •  „Środki transportu” –  poszerzanie słownika o nazwy środków transportu, kategoryzacja środków transportu, ćwiczenia w argumentowaniu i budowaniu dłuższych wypowiedzi.
  • 130 rocznica urodzin Juliana Tuwima - zapoznanie z postacią i twórczością łódzkiego poety.(prezentacja) Nauka wiersza „Lokomotywa”-inscenizacja utworu- rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci długotrwałej .

3. Temat tygodnia : Ruch drogowy

  • „Gdzie mieszkam” – rozmowa z dziećmi na temat miejsca ich zamieszkania, porównywanie różnych rodzajów budynków mieszkalnych, doskonalenie słownych opisów swojego miejsca zamieszkania, wzbogacanie ich o przymiotniki. „Zebra” – omówienie zasad przechodzenia przez ulicę
  •  „Znaki drogowe” – powtórzenie kształtów znaków drogowych. Kolorowanie wybranych znaków wg. wzoru.
  •  Bajka o ruchu drogowym – omówienie sytuacji z życia codziennego, obejrzenie prezentacji multimedialnej.
  • „Pojazdy uprzywilejowane” – rozmowa z dziećmi na temat służb ratowniczych i ich pojazdów na podstawie materiału montessoriańskiego. Zagadki słuchowe -odgłosy pojazdów  .  „Co robić w razie pożaru” – rozmowa na temat bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Wyjaśnienie, czym jest i do czego służy alarm przeciwpożarowy
  • Dzień przedszkolaka- wspólne zabawy, pasowanie nowych dzieci na przedszkolaka, śpiewanie ,,Hymnu Montessorków", Dzień przedszkolaka”-poczęstunek, warsztaty plastyczne.

4.Temat tygodnia :Ziemia

  • Wstęga czasu- prezentacja Wielkiej Lekcji na temat istnienia Ziemi, pierwszych roślin,  zwierząt. - budzenie i aktywizowanie ciekawości poznawczej dziecka.
  • Ziemia jest okrągła-zapoznanie z wyglądem Ziemi , rozróżnianie powierzchni kontynentów oraz wód i lądów - globus natury, globus kultury, karty trójdzielne, montessoriańskie karty pracy- kształtowanie umiejętności rozpoznawania kontynentów.
  • Praca z obrazkiem-budowa układu słonecznego, nazywanie planet. Wykonanie plakatu z układem słonecznym.
  • Praca z tablica multimedialną- nauka piosenki Układ słoneczny, ćwiczenia graficzne z użyciem pisaka.

 

Ważne wydarzenia:

  • 20 września o godz.9.30 zapraszamy nowych rodziców na uroczystość z okazji Dnia Przedszkolaka podczas którego odbędzie się pasowanie nowych dzieci