Grupa I
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Zdzienicka
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00
Konsultacje:
- pani Agnieszka poniedziałek godz.16.00
- pani Justyna wtorek godz.16.00
Co realizujemy we wrześniu
- Moja grupa, moje przedszkole. Adaptacja dziecka do nowego środowiska.
- Moje miejsca w klasie: szuflada, przy stole oraz szafka w szatni – rozwijanie umiejętności korzystania z nich, odczytywania ich podpisów.
- Poznajemy / ponownie odkrywamy otoczenie, w którym przebywamy na co dzień: Panie, koleżanki i koledzy z grupy, klasowe „kąciki montessoriańskie” oraz budynek przedszkolny, jego poszczególne pomieszczenia, koleżanki i koledzy z innych grup – poznawanie /ponowne odkrywanie najbliższego otoczenia dzieci, zwiedzanie przedszkola.
- Klasa, łazienka, szatnia – poznawanie/utrwalanie nazw i przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń przedszkolnych, rozwijanie umiejętności docierania do nich wraz z całą grupą i samodzielnie.
- Zabawy integracyjne z całą grupą, zabawy z „chustą animacyjną” i „gumą sensoryczno - animacyjną” - rozwijanie umiejętności nawiązywania relacji z innymi dziećmi i dorosłymi. Zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence pt.: „Podaj rękę koleżance” – integrowanie grupy.
- Bezpieczeństwo w klasie, łazience, na korytarzu, w sali gimnastycznej i ogródku przedszkolnym – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń związanych z bezpieczeństwem w tych miejscach i dokładnego ich przestrzegania.
- „Kodeks Montessorka” – poznawanie zasad i reguł obowiązujących w grupie, zapisanie ich lub zilustrowanie oraz utrwalanie w codziennym postępowaniu dzieci.
- Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy bieżne i skoczne w sali i ogródku przedszkolnym - rozwijanie i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci.
II.Wakacyjne wspomnienia – piękna, letnia pogoda.
- „ Wspomnienia z wakacji” - zapoznanie z treścią wiersza Lucyny Krzemienieckiej , praca z mapą Polski, Europy – wskazywanie miejsc, w których były dzieci.
- „Segregowanie skarbów” – pamiątek z wakacji przywiezionych przez dzieci: muszelek, kamyków, piasku itp. – Rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie: 3, „Pocztówka z wakacji” – malowanie miejsc, w których byłem - praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych, rozwijająca wyobraźnię i inwencję twórczą dzieci.
- „Lato w kawiarence”– zapoznanie z treścią i melodią piosenki.
- Zapoznanie z treścią opowiadania pt.: „Pożegnanie lata,” czytanego przez nauczycielkę .Kształtowanie postaw: szacunku, koleżeństwa i wzajemnej życzliwości.
- Układanie mandali z materiału przyrodniczego przy muzyce relaksacyjnej przez chętne dzieci. Wyzwalanie zainteresowania ciszą, szukanie jej podczas pracy
III. Zasady bezpieczeństwa i znaki drogowe oraz zawód policjanta.
- Prezentacja znaków drogowych i sygnalizatora świetlnego, rozwijanie umiejętności rozpoznawania ich i interpretowania ze zrozumieniem: co oznaczają, czego od nas wymagają? Zabawy ruchowe rozwijające praktyczne umiejętności odczytywania znaków drogowych i sygnałów świetlnych na sygnalizatorze.
- Nauka piosenki pt.: „Uwaga – czerwone światło” . Zabawa ruchowa przy piosence rozwijająca spostrzegawczość i pamięć wzrokową, z wykorzystaniem kolorów świateł: czerwone, zielone.
- Spacer na pobliskie skrzyżowanie, w celu zaprezentowania przez dzieci praktycznych umiejętności związanych ze znajomością zasad ruchu drogowego dla pieszych.
- Poznawanie zawodu policjanta . Zabawy ruchowe, orientacyjno – porządkowe: „Stój, idź,” „Samochody,” i inne.
- „Sygnalizator świetlny” – praca plastyczna na poziomach:
IV. Nadeszła jesień.
- Spacer w ogródku przedszkolnym, w celu poszukiwania jesieni. Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi dzieci. Wykorzystywanie zmysłów, w celu dokładnego odczucia symptomów jesiennej pogody: wiatru, deszczu, zapachów, kolorów itd. . Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę pt.: „Jesienny kącik”
- Słuchanie piosenek o tematyce jesiennej, próby wspólnego śpiewania ich.
- Dekorowanie klasy plastycznymi pracami przestrzennymi jak np.: „Muchomorek,” „Grzybek,” „Jeżyk,” eksponowanie ciekawych „darów jesieni” przyniesionych przez dzieci.
- Udział dzieci rozpoczynających edukację w naszym przedszkolu wraz z rodzicami, w uroczystym pasowaniu na „Przedszkolaka Montessorka.” Obchody „Dnia Przedszkolaka” przez całą społeczność przedszkolną: nauka piosenek: „Przedszkolaki Montessorki”, „ Przedszkole” , „Jestem przedszkolakiem - Terlikowo”
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce letniej i jesiennej. Wyszukiwanie cech charakterystycznych lata i jesieni oraz różnic między nimi. I
- Zestaw ćwiczeń ruchu rozwijającego metodą W. Sherborne – rozwijanie dużej motoryki.
V. Moje emocje. Czy inni też je mają?
- Zabawy integracyjne na przedstawianie i rozpoznawanie emocji za pomocą: gestu, ruchu, mimiki twarzy, naśladowanie i nazywanie emocji przedstawionych na ilustracjach. Zabawy z „kalendarzem uczuć,” zachęcanie do wypowiadania się o swoim samopoczuciu, odczuciach w różnych sytuacjach miłych, trudnych itp.
- Rozmowa o emocjami towarzyszącymi nam podczas różnorodnych działań: wspólnych zabaw w sali przedszkolnej, ogródku przedszkolnym, wspólnego śpiewu, słuchania opowiadań i bajek, wierszy czytanych przez nauczyciela. Rozwijanie umiejętności dostrzegania swoich emocji i nazywania ich.
23.09 o godz.9.00 wychodzimy do Biblioteki Dygresja na zajęcia o jesieni