Grupa I
Co realizujemy w listopadzie
Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna
- Rozmowa nt wieloznaczności słowa dom: to budynek, mieszkanie, ale również rodzina, kochające osoby wokół, a może nawet kraj. Opisywanie swojego miejsca zamieszkania oraz poznanie/ utrwalanie adresu. Zabawa konstrukcyjna - dom. Stworzenie modelu domu wraz z jego wyposażeniem, wykorzystując m.in. materiały recyklingowe, materiał naturalny.
- Przybliżenie/ utrwalenie nazwy, krótkiej historii i charakterystyki naszego miasta. Wyszukiwanie Łodzi na mapie Polski. Kolorowanie ilustracji kamienic.
- Gdzie leży Polska? Praca z mapą Europy/ świata. Odnajdowanie położenia w stosunku do Europy świata. Wspomnienie o Unii Europejskiej. Wymienianie państw sąsiadujących z Polską. Przypomnienie symboli narodowych. Nauka/ utrwalenie tekstu i melodii hymnu narodowego. Nauka wiersza “Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy. Nauka piosenki “Piosenka młodego patrioty”. Praca techniczna: wykonanie kotylionów.
- Przybliżenie historii Polski związanej z zaborami i odzyskaniem niepodległości. Wyjaśnienie pojęć: zabory, niepodległość, suwerenność, patriotyzm. Rozwijanie pojęć związanych z następstwem czasu. Ile lat temu? Praca z montessoriańską pomocą rozwojową- formowanie dużych liczb na złotym materiale i na symbolach. Porównywanie, szacowanie, kształtowa
- Udział przedszkola w akcji: “Szkoła do hymnu”. Kształtowanie tożsamości oraz budowanie poczucia wspólnoty poprzez wspólne wykonanie hymnu narodowego przez wszystkich przedszkolaków i nauczycieli.
Empatia, tolerancja, życzliwość
- 13 listopada Dzień Dobroci - Dobro w bajkach i opowieściach.
- 16 listopada Dzień tolerancji - Rozmowa nt. wiersza pt. „Dzieci świata”, zwrócenie uwagi na emocje, jakie przeżywają bohaterowie wiersza.Zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem si gumy, masażyki w parach, w pociągu, zabawa „Krasnoludki”. Wspólne zabawy w przeliczanie.Bajkoterapia – czytanie bajki o emocjach. Wypowiedzi dzieci nt. własnych przeżyć w trudnych sytuacjach. Przypomnienie sposobów radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami.
- 19 listopada - Dzień bez przemocy wobec dzieci - Udział w kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”. Realizacja scenariusza “Gadki z Gadkiem”. Zaangażowanie rodziców do podpisywania manifestu przeciwko przemocy wobec dzieci.
- 20 listopada - Dzień praw dziecka – Słuchanie i rozmowa nt. opowiadania O. Masiuk „Prawa Dzieci”.
- 21 listopada Dzień życzliwości i pozdrowień. W jaki sposób się witamy z kolegami, a w jaki z osobami dorosłymi? Zwrócenie uwagi na formy grzecznościowe werbalne i niewerbalne podczas powitania. Przypomnienie innych zwrotów grzecznościowych. Praca plastyczna ”Uśmiech”.
“Igła i nitka”
- U krawcowej - Zapoznanie z narzędziami pracy krawca i określanie, do czego służą. Dzielenie wyrazów na sylaby. Wysłuchiwanie głosek w nagłosie. Wysłuchanie i rozmowa nt. wiersza “Igła” L.J. Kerna.
- Dzień pluszowego Misia - Taniec z pluszakami. Pomiar misiów za pomocą centymetra lub innego przedmiotu służącego do mierzenia.
- 27 listopada- Realizacja programu Klub Mleczaka. Zabawa ruchowa „Nitkowanie”.
- Tkaniny - poznanie nazw oraz faktury różnych rodzajów tkanin. Przeliczanie, tworzenie zbiorów tkanin pod danym względem.
- Wyszywanka. Wykonanie pracy technicznej z użyciem igły i nici pt.„Zwierzątko”.
Planujemy w listopadzie:
- 12.11 o godz.9.30 warsztaty o smogu z Ośrodka Ekologicznego ŹRÓDŁA. Koszt 20 zł od dziecka
- 12.11 - " Szkoła do hymnu" - uroczystość upamiętniająca Odzyskanie Niepodległości, prosimy o przyprowadzenie dzieci w stroju galowym
- 20.11 lekcja muzealna. Koszt 10 zł od dziecka
