Grupa I
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Zdzienicka
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00
Konsultacje:
- pani Agnieszka poniedziałek godz.16.00
- pani Justyna wtorek godz.16.00
Co planujemy w styczniu?
Temat kompleksowy: Nowy Rok
- Noworoczna życzenia –rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza L.J.Kerna Bajka o Starym i Nowym Roku. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Zegary są różne- przeliczanie pełnych godzin na różnych zegarach na obrazkach-zabawy matematyczne -która godzina?. Ekspresja ruchowa – „ Zegary” „Czas pędzi” – nauka piosenki Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Rozwijanie wyobraźni i pamięci muzycznej, rozwijanie umiejętności wokalnych
- Omówienie charakterystycznych cech dla poszczególnych miesięcy w oparciu o materiał montessoriański i opowiadanie J.Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach”.„ Cztery pory roku „ – układanka- dopasowanie charakterystycznych cech do określonej pory roku. Poznanie przez dzieci zjawisk przyrodniczych związane z następstwem dni, miesięcy i pór roku.
- Praca plastyczna – „ Zaprojektuj zegar”. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
- Przedszkolne kolędowanie pt.: „Świeć Gwiazdeczko” z udziałem zaproszonych Seniorów i Gości z Rady Osiedla- śpiewanie zbiorowe i indywidualne kolęd i pastorałek (8 styczeń)
- „Słońce i księżyc” – słuchanie wiersza A. Filipkowskiej i rozmowa na temat jego treści. „Fazy Księżyca” – praca z materiałem montessoriańskim, karty pracy
- Rozwiązywanie zagadek o miesiącach, określanie charakterystycznych zjawisk występujących w każdym miesiącu roku. Rysowanie przez starsze dzieci elementów określających dany miesiąc. Zabawa dydaktyczna w dobieranie podpisu z nazwą miesiąca do elementu np. choinka i grudzień
Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadek
- Święto babci i dziadka – słuchanie opowiadania A. Galicy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rysowanie portretów babć i dziadków-przygotowanie wystawy. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.
- Rozmowy z dziećmi na temat: Jaką rolę w ich życiu pełnią dziadkowie?. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci, przedstawiających babcie i dziadków podczas spotkań z wnukami, swobodne wypowiedzi dzieci. Przygotowanie laurek z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Nauka tekstów do przedstawienia , nauka na pamięć wierszy o babci i dziadku. Rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci długotrwałej.
- „Za co kocham babcię i dziadka?” – wypowiedzi dzieci. Nauka piosenki o babci i dziadku do przedstawienia. Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Nauka układu tanecznego do przedstawienia. Rozwijanie uzdolnień tanecznych dzieci .
- Wykonywanie upominków dla bliskich: ramek ze zdjęciami oraz laurek z kwiatami. Rozwijanie umiejętności zastosowania różnych technik plastycznych oraz rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- „Droga do babci i dziadka” – wspólne tworzenie z dziećmi gry planszowej z elementami kodowania. Nabywanie umiejętności przetwarzania obrazu ruchowego na graficzny i odwrotnie
- Występ w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka –recytowanie tekstów, śpiewanie piosenek, składanie życzeń, wręczanie prezentów. Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłkami. Doskonalenie koordynacji ruchowej, celowości rzutów oraz koncentracji uwagi.
Temat kompleksowy: Sporty zimowe
- „Krótka historia olimpijskiej flagi-opowiadanie nauczyciela, zabawa tematyczna- Jaka to dyscyplina?”. „Zimowe dyscypliny sportowe” – zagadki pantomimiczne. Sylwetki polskich sportowców np. Kamil Stoch, Piotr Żyła, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk.
- „Wyścigi saneczkowe” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej, rozmowa „Czy łatwo grać fair play?” –„Zjeżdżamy na sankach z górki” – zabawa logopedyczna. Rozwijanie umiejętności przestrzegania ustalonych zasad, regulujących współdziałanie w zabawie.
- Jazda na lodzie” – improwizacja do muzyki klasycznej, malowanie do muzyki farbami akwarelowymi. Nabywanie umiejętności posługiwania się pędzlem.
- Sporty zimowe” – quiz wiedzy dzieci, przydzielanie punktów liczenie do 10. Kształtowanie umiejętności wykonywania działań matematycznych-dodawania.
- Praca z tablicą multimedialną- ćwiczenia graficzne w pisaniu pisakiem, łączenie elementów, przeliczanie, rozpoznawanie i łączenie liter i cyfr.
Wydarzenia:
- 8 stycznia koncert kolęd i pastorałek "Świeć gwiazdeczko"godz.10.00
- 28 stycznia audycja muzyczna z Filharmonii Łódzkiej
- 30 stycznia warsztaty z dogoterapii godz.10.00