Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Nauczyciele:

mgr Agnieszka Zdzienicka 
mgr Justyna Warzocha 

Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00

Konsultacje:

  • pani Agnieszka środa godz.16.00
  • pani Justyna wtorek godz.16.00

 Co realizujemy w październiku

  1. Co robią zwierzęta jesienią.
  • Udział w przedstawieniu teatralnym – rozwijanie zainteresowań teatralnych, doskonalenie uważnego słuchania, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas przedstawienia.
  • Światowy dzień zwierząt- wysłuchanie opowiadania „ Zwierzęta to nie zabawki” , A. Metko. Zabawa słowna: „ Dokończ zdanie…” Pies jest…, Kot potrafi….., krowa daje….. itp.- rozwijanie wrażliwości wobec zwierząt, rozwijanie logicznego myślenia, wdrażanie do uważnego słuchania,  pobudzanie do samodzielnego myślenia i wypowiedzi na temat utworu, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych 
  • Poszukiwanie zimowego mieszkania-wysłuchanie opowiadania ” Poszukiwanie zimowego mieszkania H. Zdzitowieckiej” -  zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania ,wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
  • Odloty ptaków-wysłuchanie wiersza: „ Dobre rady sowy” S. Karaszewski, praca z mapą świata, , zabawa ruchowa „ ptaki”  - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie niektórych zwyczajów- odloty w stadzie, kluczu, zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pory roku. 
  • Jeż- wysłuchanie wiersza „ Jeż”, A. Nożyńska-Demianiuk ,  wykonanie pracy plastycznej, „ Jeż”- poszerzanie wiadomości na temat środowiska naturalnego jeża,   kształcenie sprawności manualnej, wdrażanie do wykonywania pracy wg instrukcji i wykorzystania różnorodnego materiału plastycznego, doskonalenie techniki wycinania i klejenia. 
  • Zapasy na zimę-wysłuchanie wiersza „ Zapasy na zimę” ,rozwijanie pojęć matematycznych, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności  zbiorów, określeń: mniej o ,więcej o, tyle samo, dokonywanie działań na zbiorach, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, , zapoznanie dzieci  z rodzajami zapasów zimowych gromadzonych przez zwierzęta.
  1. W zdrowym ciele zdrowy duch
  • Wesoły obrazek dla chorego kolegi-zapoznanie dzieci z utworem literackim „ Złapał katar Katarzynę”- budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznymi i artykulacyjnym, odwoływanie się do własnych doświadczeń i wspomnień
  • Oto ja- praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia  uwagi 
  • Sport to zdrowie-zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na powietrzu.
  •  Umiem dbać o zdrowie-rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „ czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu
  •  Zdrowe kanapki-samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.
  • Kto nas leczy? – zapoznanie   z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie,
  • Realizacja programu edukacji zdrowotnej – scenariusz nr 1. „pomocnik mleczaka”.
  1. Warzywa i owoce – jedz zdrowo
  • Jesienny stragan-wysłuchanie wiersza „ Na straganie”,- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego odpowiadania na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw
  • Jesienne owoce-praca tablica demonstracyjną, wysłuchanie wiersza „jesienne owoce”, degustacja wybranych owoców, zabawa „jaki to owoc”- rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku, smaku, węchu, rozwijanie zdolności zmysłowego poznawania świata, utrwalanie nazw i wyglądu owoców. 
  • Kukiełki owocowo -warzywne-wykonanie kukiełek owocowo- warzywnych (masa solna, plastelina  - doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności. 
  • Wyprawa po witaminy-wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw. 
  • Sałatka owocowa-wykonanie wspólnie z dziećmi sałatki owocowej  -  doskonalenie współpracy w grupie, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowym odżywianiem
  • Zabawy w sadzie i ogrodzie-segregujemy zbiory z ogrodu i z sady”, „ owocowo- warzywna kostka”-  tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji.
  • Jesienna piosenka-nauka piosenki Przyszła Jesień do parku- inscenizacja piosenki – doskonalenie pamięci, kształtowanie poczucia rytmu, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowiem. IV7, 18
Planujemy w październiku: 

06.10 - W naszym przedszkolu będziemy gościć  grupę teatralną "Hermi Trio" z Turcji. Przedstawienie o charakterze występu cyrkowego zobaczymy w sali gimnastycznej o godzinie 9.00

13.10-Wycieczka do Orienatarium na warsztaty edukacyjne. Koszt 65 zł

20.10 - Odbędą się warsztaty artystyczne z gliny na temat jesieni. Koszt 45 zł

24.10 - Bal jesieni. Prosimy o przebranie dzieci odpowiednio na tę okazję. 

28.10- Wyjście o godz.9.00 do Biblioteki Dygresja