Grupa I
Omawiamy w czerwcu:
Temat kompleksowy: Tajemnice książek (03.06 – 07.06.2024)
Doskonalenie percepcji słuchowej, rozbudzanie wyobraźni. „Mapa myśli“ – ćwiczenie formułowania wypowiedzi. „Ulubione“ – swobodne wypowiedzi na temat ulubionych książek. Karty pracy – rozwijanie umiejętności oceniania, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, rozwijanie kreatywności.
Temat kompleksowy: Wrażenia i uczucia (10.06 – 14.06.2024)
„Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart pracy. Moje emocje – malowanie farbami przy muzyce (pędzlem lub palcami). „Emocje” – diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. „Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych. Karty pracy – doskonalenie zdolności grafomotorycznych. Odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.
Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe (17.06 – 21.06.2024)
„Gdzie żyją zwierzęta?” – odszukiwanie na mapie zwierząt, które znajdują się w niewłaściwych miejscach. Przyporządkowanie zdjęć zwierząt odpisom, rozpoznawanie zwierząt, czytanie globalne. Porządkowanie zdjęć zwierząt – klasyfikacja, przeliczanie, porównywanie. Podział zwierząt na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych. Umieszczanie zdjęć zwierząt na mapie. „Zwierzęta afrykańskie – praca plastyczna. „Polowanie na tygrysa” – zabawa matematyczna, porównywanie liczb, klasyfikacja, utrwalenie pojęć mniej – więcej.
Temat kompleksowy: Lato (24.06 – 28.06.2024)
„Porządkowanie miesięcy kalendarzowych” – utrwalenie nazw miesięcy wchodzących w skład danej pory roku. „Tato, czy to już lato?” – praca z wierszem Beaty Szelągowskiej, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, selekcji informacji. „Lato płynie do nas” – nauka piosenki i zabawa ruchowa do piosenki w parach. „Letnie memo” – zabawa doskonaląca pamięć świeżą na bazie gry stworzonej przez dzieci na papierowych talerzykach.
Wydarzenia:
04.06 Wycieczka do „BRO-ZA PRZEJAZDEM“
06.06 Dzień Mamy i Taty
07.06 Wyjście do Baśniowej Kawiarenki na przedstawienie „Ada i Kosmitek“
Omawiamy w maju:
Temat kompleksowy: Dzieci świata
- Chcę mieć przyjaciela- nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją, poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie).
- Rozmowa kierowana n.t wiersza M.Brykczyńskiego „O prawach dziecka”-wykonanie plakatu n.t praw dziecka. Zabawy dramowe „Moje prawa i obowiązki”. Oglądanie filmu edukacyjnego o konwencji praw dziecka.
- Nauka piosenki M.Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są”. Zabawy dzieci z różnych regionów świata.
- Wykonanie książeczki n.t praw dziecka- kolorowanie wybranych ilustracji w parach
Temat kompleksowy: Pszczoła i inni mieszkańcy łąki
- W pasiece – słuchanie wiersza Włodzimierza Scisłowkiego-posługiwanie się określeniami: pasieka, pszczelarz. Rozmowa z dziećmi na temat historyjki obrazkowej jak powstaje miód w oparciu o pomoc montessoriańską.
- „Zjadaj miód” – nauka piosenki-podejmowanie prób śpiewu solowego. „Pszczelarz i ule” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- Pszczoły i ule –wykonanie pracy techniką orgiami płaskie- doskonalenie umiejętności stosowania techniki origami.
- Zagadki o łące- rozwiazywanie zagadek słuchowych i wzrokowych, podział na mieszkańców łąki, omawianie ich budowy i rozwoju na podstawie materiału rozwojowego.
- Zabawa matematyczna – biedronki, motyle i kwiaty- rozwijanie umiejętności liczenia oraz dodawania do 10.
Temat kompleksowy:Moja rodzina
- Ja i moja rodzina- rozmowa z dziećmi n.t , jakie zawody wykonują rodzice, opisywanie wyglądu rodziców, dostrzega nie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter), określanie czynności domowych wykonywanych przez po- szczególnych członków rodziny. Budzenie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców.
- „Portret rodziny” – rysowanie kredkami . Nazywanie członków rodziny. Określanie stopnia pokrewieństwa. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji ręki i oka.
- Nauka piosenki „Kocham Cię” „Tata rycerz”. Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek indywidualnie i zbiorowo .
- Ozdabianie ramki ze zdjęciem koralikami - prezent dla taty. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji ręki i oka
- Wykonywanie medalionu z gliny- malowanie farbami i ozdabianie ich koralikami-prezent dla mamy.
- Festyn rodzinny program artystyczny w wykonaniu dzieci-występy, piosenki, zabawy ruchowe, plastyczne, muzyczne, taneczne. Rozwijanie integracji dzieci z poszczególnych grup .Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodzicami
Temat kompleksowy: Miś Uszatek-realizacja programu
- „ Gdzie jest Afryka?” – prezentacja multimedialna pani Moniki Wojtoń – założycielki Fundacji ASBIRO ( wyjaśnienie znaczenia słowa wolontariusz oraz roli fundacji), odszukanie Afryki na globusie. Zabawy muzyczno – ruchowe „ Dżungla”. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania kontynentów.
- Owoce i rośliny egzotyczne – co to znaczy – pogadanka, wykorzystanie różnych rodzajów mas plastycznych do tworzenia owoców egzotycznych. Zabawy sensoryczne – rozpoznawanie owoców po zapachu i smaku.
- „ Miś poznaje przyjaciół z Afryki” –zabawy w dodawanie postaci na ilustracjach. Zabawy ruchowe” Poruszaj się jak….” ( lew, kangur, małpa, krokodyl, zebra itp.). Kształtowanie umiejętności wykonywania działań matematycznych.
Planujemy w maju:
- Dnia 7.05. o godz. 9.00 nasza grupa ma wyjście do Pizzerii na warsztaty kulinarne. W tym dniu śniadanie będzie o godz.8.30. Cena biletu 16zł.
- 15 maja o godz.10.15 wychodzimy do Teatru Arlekin na przedstawienie Miś Uszatek. Koszt biletu 35zł