Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Omawiamy w kwietniu:

Temat kompleksowy: Porządki w ogrodzie (02.04-05.04.2024)

„Wiosna” – podawanie nazw zwierząt i kwiatów związanych z nadejściem wiosny. Czytanie globalne, porządkowanie zwiastunów wiosny, analiza słuchowa wyrazów (podział na sylaby). Rozmowa na temat zaobserwowanych oznak wiosny oraz skojarzeń z tą porą roku. Karta pracy – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, odwzorowywanie. „Krokusy” – praca plastyczna, tworzenie kwiatów z bibuły.

Temat kompleksowy: Zwierzęta na wiejskim podwórku (08.04-12.04.2024)

Praca z wierszem Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku” – rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających na wsi oraz ich młodych. Odgłosy zwierząt – poszerzanie wiedzy przyrodniczej. „Zwierzakowe cienie” – odrysowywanie cieni zwierząt wiejskich, doskonalenie percepcji wzrokowej i motoryki małej.

Temat kompleksowy: Dbamy o naszą planetę (15.04-19.04.2024)

„Człowiek i jego działanie” – rozmowa z dziećmi na temat właściwych i niewłaściwych zachowań wobec środowiska. „Czym jest natura?” – burza mózgów. „Natura czy człowiek?” – dzielenie przedmiotów na naturalne i wytworzone przez człowieka. „Jak człowiek zmienił świat” – praca plastyczna z użyciem dowolnych materiałów plastycznych. „Co to znaczy dbać o środowisko?” – runda w kole, zabawa w kończenie zdania: „Dbać o środowisko to znaczy…”. „Smutny widok” – prezentacja zdjęć przedstawiających czyste naturalne tereny oraz miejsca zniszczone, brudne.

Temat kompleksowy: Unia Europejska (22.04-30.04.2024)

„Bajka o Unii Europejskiej” – rozmowa z dziećmi na temat państw należących do Unii Europejskiej. Wyjaśnienie pojęcia Unia Europejska jako rodzina państw. Wypełnianie konturu flagi Unii Europejskiej zgodnie z przyjętą kolorystyką. Przeliczanie gwiazdek na fladze Unii, wyjaśnienie ich symboliki.

Planujemy w kwietniu:

  • 12 kwietnia kolejne spotkanie z mamą Lili w ramach poznawania swoich emocji
  • 15 kwietnia o godz.9.15 warsztaty z gliny- Kwiatowe miseczki. Koszt 35 zł
  • 19 kwietnia Bal wiosny

 


Omawiamy w marcu:

Temat kompleksowy: W marcu jak w garncu-„W marcu jak w garncu”-słuchanie wiersza M.Przewoźniaka, rozmowa na temat jego treści, nauka piosenki-W marcu jak w garncu, gra na instrumentach do piosenki, Marcowy garnek-rozmowa nt nazwy miesiąca i przysłowia w marcu jak w garncu , zaznaczanie aktualnej pogody na materiałowym kalendarzu, szukamy wiosny – spacer w pobliżu przedszkola, poszukiwanie oznak wiosny, obserwowanie pączków na drzewach, zielonej trawy, pierwszych wiosennych kwiatów w ogródkach; ptaków; kwiaty w ogrodzie- nazywanie kwiatów wiosennych, przeliczanie w zakresie 10

Temat kompleksowy: Realizacja programu Kubusiowi Przyjaciele Natury

  • Misja przedszkole-na tropie zmian klimatycznych- odpowiadanie na pytania Czym są pogoda i klimat; jakie są różnice między nimi, – co to są zmiany klimatyczne, – jak można temu przeciwdziałać, – co każdy z nas może w takim razie zrobić.
  • Misja dom- na tropie ekonawyków- odpowiadanie na pytania: Dlaczego warto oszczędzać prąd, –dlaczego warto oszczędzać ciepłą wodę, po co segregować odpady,  czy odpady mogą się jeszcze na coś przydać
  • Misja sklep-na tropie mądrych zakupów i życia w zgodzie z przyrodą- odpowiadanie na pytania: Jak dbać o siebie, dbając o klimat ,czyli żyć w zgodzie z naturą, dlaczego mówi się, że ruch to zdrowie, dlaczego warto jeść owoce i warzywa.
  • Misja las-na tropie roślin i zwierząt-odpowiadanie na pytania: Co to jest ekosystem, jak bardzo do życia potrzebne nam są zwierzęta i rośliny, jak o nie dbać,  na co zwrócić uwagę podczas wycieczki do lasu.
  • Misja łaki i pola na tropie zapylaczy-odpowiadanie na pytania :Czym jest rolnictwo i co nam daje, co to jest bioróżnorodność, na czym polega zapylanie kwiatów, dlaczego łąka jest ważna, co nam dają zapylacze i jak możemy im pomóc.

Temat kompleksowy: W wiosennym ogrodzie-Nasz kącik przyrody – słuchanie wiersza B. Formy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści„Czego potrzebują rośliny?” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie wiadomości na temat czynników potrzebnych roślinom do wzrostu,„Zakładamy zielony ogródek” – poznanie etapów sadzenia cebuli i ziół

.

  • 11 marca o godz.9.30 odbędą się warsztaty ekologiczne przeprowadzone przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” n.t "Pszczoły". Koszt spotkania od dziecka 16 zł.
  • 13 marca o godz.9.15 wychodzimy do Kamienicy Hilarego Majewskiego na warsztaty ARCHI - tektura.  Zajęcia są bezpłatne
  • 15 marca odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Moje emocje przeprowadzone z mamą dziecka
  • 20 marca o godz. 11.00 odbędą się wcześniej zaplanowane warsztaty z kodowania, Koszt od dziecka 16 zł