Grupa I
Nauczyciele:
mgr Agnieszka Zdzienicka
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00
Konsultacje:
- pani Agnieszka środa godz.16.00
- pani Justyna wtorek godz.16.00
Co realizujemy w październiku
- Co robią zwierzęta jesienią.
- Udział w przedstawieniu teatralnym – rozwijanie zainteresowań teatralnych, doskonalenie uważnego słuchania, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas przedstawienia.
- Światowy dzień zwierząt- wysłuchanie opowiadania „ Zwierzęta to nie zabawki” , A. Metko. Zabawa słowna: „ Dokończ zdanie…” Pies jest…, Kot potrafi….., krowa daje….. itp.- rozwijanie wrażliwości wobec zwierząt, rozwijanie logicznego myślenia, wdrażanie do uważnego słuchania, pobudzanie do samodzielnego myślenia i wypowiedzi na temat utworu, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
- Poszukiwanie zimowego mieszkania-wysłuchanie opowiadania ” Poszukiwanie zimowego mieszkania H. Zdzitowieckiej” - zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania ,wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
- Odloty ptaków-wysłuchanie wiersza: „ Dobre rady sowy” S. Karaszewski, praca z mapą świata, , zabawa ruchowa „ ptaki” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie niektórych zwyczajów- odloty w stadzie, kluczu, zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pory roku.
- Jeż- wysłuchanie wiersza „ Jeż”, A. Nożyńska-Demianiuk , wykonanie pracy plastycznej, „ Jeż”- poszerzanie wiadomości na temat środowiska naturalnego jeża, kształcenie sprawności manualnej, wdrażanie do wykonywania pracy wg instrukcji i wykorzystania różnorodnego materiału plastycznego, doskonalenie techniki wycinania i klejenia.
- Zapasy na zimę-wysłuchanie wiersza „ Zapasy na zimę” ,rozwijanie pojęć matematycznych, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, określeń: mniej o ,więcej o, tyle samo, dokonywanie działań na zbiorach, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, , zapoznanie dzieci z rodzajami zapasów zimowych gromadzonych przez zwierzęta.
- W zdrowym ciele zdrowy duch
- Wesoły obrazek dla chorego kolegi-zapoznanie dzieci z utworem literackim „ Złapał katar Katarzynę”- budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznymi i artykulacyjnym, odwoływanie się do własnych doświadczeń i wspomnień
- Oto ja- praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia uwagi
- Sport to zdrowie-zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na powietrzu.
- Umiem dbać o zdrowie-rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „ czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu
- Zdrowe kanapki-samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.
- Kto nas leczy? – zapoznanie z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie,
- Realizacja programu edukacji zdrowotnej – scenariusz nr 1. „pomocnik mleczaka”.
- Warzywa i owoce – jedz zdrowo
- Jesienny stragan-wysłuchanie wiersza „ Na straganie”,- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego odpowiadania na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw
- Jesienne owoce-praca tablica demonstracyjną, wysłuchanie wiersza „jesienne owoce”, degustacja wybranych owoców, zabawa „jaki to owoc”- rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku, smaku, węchu, rozwijanie zdolności zmysłowego poznawania świata, utrwalanie nazw i wyglądu owoców.
- Kukiełki owocowo -warzywne-wykonanie kukiełek owocowo- warzywnych (masa solna, plastelina - doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności.
- Wyprawa po witaminy-wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw.
- Sałatka owocowa-wykonanie wspólnie z dziećmi sałatki owocowej - doskonalenie współpracy w grupie, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowym odżywianiem
- Zabawy w sadzie i ogrodzie-segregujemy zbiory z ogrodu i z sady”, „ owocowo- warzywna kostka”- tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji.
- Jesienna piosenka-nauka piosenki Przyszła Jesień do parku- inscenizacja piosenki – doskonalenie pamięci, kształtowanie poczucia rytmu, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowiem. IV7, 18
Planujemy w październiku:
06.10 - W naszym przedszkolu będziemy gościć grupę teatralną "Hermi Trio" z Turcji. Przedstawienie o charakterze występu cyrkowego zobaczymy w sali gimnastycznej o godzinie 9.00
13.10-Wycieczka do Orienatarium na warsztaty edukacyjne. Koszt 65 zł
20.10 - Odbędą się warsztaty artystyczne z gliny na temat jesieni. Koszt 45 zł
24.10 - Bal jesieni. Prosimy o przebranie dzieci odpowiednio na tę okazję.
28.10- Wyjście o godz.9.00 do Biblioteki Dygresja
