Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Nauczyciele:

mgr Agnieszka Zdzienicka
mgr Justyna Warzocha

dyr.Beata Pawlicka

 

Grupa pracuje w godzinach 7.00 -16.00

Konsultacje:

  • pani Agnieszka środa 16.00  
  • pani Justyna

 

Co realizujemy w grudniu

 

Temat kompleksowy: Grudniowe życzenia

  • Zapoznanie z legendą o św. Mikołaju na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej „Mikołajki”. „Mikołaj z odcisku dłoni” – praca plastyczna. Cele operacyjne: Dziecko słucha opowiadania o Mikołajkach i odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
  • Tworzenie listu do św. Mikołaja. “Gdzie mieszka Mikołaj?” – praca z globusem i mapą. Cele operacyjne: dziecko próbuje napisać list do św. Mikołaja z pomocą nauczyciela za pomocą rysunków, pokazuje na globusie gdzie mieszka św. Mikołaj.
  • Nauka piosenki o św. Mikołaju. Karty pracy – ćwiczenie percepcji słuchowej I wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych. Cele operacyjne: dziecko śpiewa piosenkę o św. Mikołaju; rozwiązuje karty pracy.
  • „Jakie to święto?” – próba odczytywania kalendarza, przeliczanie dni pozostających do świąt. Rozmowa na temat obchodzenia Mikołajek, wymiana doświadczeń. Cele operacyjne: dziecko zapoznaje się z kalendarzem i potrafi go odczytać.
  • „Kartki świąteczne” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów. “Mikołaj nocą” – zabawa wyciszająca. Cele operacyjne: dziecko wykonuje kartkę świąteczną.

Temat kompleksowy: Kim będę gdy dorosnę?

  • „Czym są obowiązki?“ – rozmowa o obowiązkach dzieci i dorosłych, swobodne wypowiedzi na temat miejsc pracy rodziców. Cele operacyjne: dziecko opowiada o pracy swoich rodziców.
  • „Dawne zawody” – przypomnienie starodawnych zawodów. „Krawcowa” – poznanie rekwizytów krawcowej, polisensoryczne poznanie materiału. Cele operacyjne: dziecko potrafi wymienić dawne zawody.
  • „Jakie znamy roboty” – dyskusja na temat robotów wykorzystywanych w różnych dziedzinach i ich użyteczności. „Robot przyszłości” – praca plastyczna. Cele operacyjne: dziecko potrafi powiedzieć do czego wykorzystywane są roboty.
  • „Wszyscy dla wszystkich” – zapoznanie z wierszem Juliana Tuwima. Rozmowa na temat utworu, przypomnienie nazw zawodów, dyskusja na temat ważności danych zawodów. “Mierzenie stopami i krokami” – zabawa matematyczna. Cele operacyjne: dziecko odpowiada na pytania dotyczące wiersza, potrafi zmierzyć jakiś odcinek stopami i krokami..
  • „Ja w przyszłości”– praca plastyczna. Rysowanie siebie za 20 lat, przewidywanie miejsca pracy, wykonywanego zawodu. „Praczki”– zabawa ruchowa do piosenki. Cele operacyjne: dziecko rysuje siebie w przyszłości.

Temat kompleksowy: Świąteczne tradycje

  • „Święta na dwóch kontynentach“ – rozmowa na temat rozłąki podczas Świąt na podstawie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania. Quiz – zabawa dydaktyczna, odróżnianie potraw wigilijnych od nie-wigilijnych. Cele operacyjne: Dziecko odpowiada na pytania dotyczące opowiadania, wymienia potrafi wigilijne, odróżnia je od nie-wigilijnych.
  • „Do szopy hej pasterze” – wysłuchanie kolędy, rozmowa o jej treści. Wspólne śpiewanie. „Szopka” – oglądanie zdjęć szopek bożonarodzeniowych, porównywanie, odnajdowanie elementów wspólnych. Cele operacyjne: dziecko opowiada o czym jest kolęda, opowiada czym różnią się szopki.
  • „Moje Święta” – rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych sposobów spędzania Bożego Narodzenia. Utrwalenie nazewnictwa poszczególnych członków rodziny. Wspólne śpiewanie kolęd. Cele operacyjne: dziecko opowiada o tradycji spędzania Świąt w swoim domu.
  • „Bon czy ton… Savoir vivre dla dzieci” – wysłuchanie fragmentów opowiadania Grzegorza Kasdepke. „Moje wymarzone Święta” – praca plastyczna. Cele operacyjne: dziecko słucha opowiadania i odpowiada na pytania dotyczące treści.
  • „Jak należy zachowywać się przy stole?” – burza mózgów. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem lizaków „Tak – Nie”. „Świąteczne tradycje” – konkurs wiedzy. Cele operacyjne: dziecko zapoznaje się z właściwymi zachowaniami przy stole, potrafi odróżnić właściwe zachowanie od niewłaściwego.

Wydarzenia

  • 3 grudnia warsztaty z Ośrodka Działań Ekologicznych Źródła n.t smogu. Koszt 20 zł
  • 4 grudnia o godz.16.00 spotkanie z rodzicami
  • 18 grudnia o godz.10.30 przedstawienie świąteczne