Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Nauczyciele:

mgr Agnieszka Zdzienicka 
mgr Justyna Warzocha 

Grupa pracuje w godzinach 7.00 - 16.00

Konsultacje:

  • pani Agnieszka poniedziałek godz.16.00
  • pani Justyna wtorek godz.16.00

Co planujemy w grudniu?

Temat kompleksowy: Mikołaj i jego pomocnicy?

  1. „Pomaganie to ważna sprawa” – na podstawie opowiadania M. Pawlisz.  Rozmowa o sposobach pomagania innym ludziom i zwierzętom. Rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób i zwierząt.
  2. Piosenka o św. Mikołaju – nauka słów i melodii. Skutecznezdziwienie – „Długo czy krótko?” – wyzwalanie myślenia wokół głoski „d” i jej postaci graficznej.
  3. Różnorodne zabawy matematyczne określające orientację w przestrzeni (w, na, nad, pod, za, przed, z prawej strony, z lewej strony, w środku). Rozwijanie umiejętności określania i opisywania lokalizacji.
  4. Praca plastyczno-techniczna – Eko zabawka na wystawę przedszkolną i ew. kiermasz świąteczny.  Rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami.
  5. W krainie Mikołaja. Ciekawostki o Zorzy polarnej, Laponii - miejscu gdzie zamieszkuje Mikołaj oraz postaci św. Mikołaja. Poznawanie zjawiska zorzy polarnej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

Temat kompleksowy: Święta za pasem

  1. Co to jest tradycja? - na podstawie opowiadania M. Pawlisz „Idą święta”. Układanie historyjek obrazkowych o świętach, praca z pomocą montessorianską „Tradycje świąteczne”. Rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych.
  2. Przygotowanie Jasełek -  widowiska scenicznego o charakterze religijnym, opartego na wydarzeniu narodzenia Jezusa. Próby śpiewania kolęd, recytacja tekstu, itp. Rozwijanie wyobraźni muzycznej, umiejętności śpiewania kolęd i pastorałek oraz niwelowanie stresu związanego z występami publicznymi.
  3. Skuteczne zdziwienie – „Ekologiczny ekstraprojekt” – wyzwalanie myślenia wokół głoski „e” i jej postaci graficznej.
  4. Ciasteczka świąteczne. Gromadzenie składników, wyrabianie ciasta, pieczenie, a następnie dekorowanie ciasteczek świątecznych. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole. Odczuwanie radości podczas tej aktywności.
  5. Praca plastyczna „Choinka ze sznurka”. Nawlekanie kilku kolorowych sznurków na tekturową choinkę, a następnie naklejenie pomponików w formie bombek. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności oraz kształtowanie motoryki małej.
  6. Kuchenna magia – eksperymenty wykorzystujące środki spożywcze i przyprawy używane w kuchni (cynamon, wanilia, anyż, bakalie)  Jakie potrawy królują w święta Bożego Narodzenia? Rozwijanie zdolności samodzielnego wysuwania hipotez i ich sprawdzania poprzez wykonywanie eksperymentów i zabaw badawczych.
  7. Zestaw zabaw ruchowych, ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborn - kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi.

Temat kompleksowy: Nadeszła zima.

  1. Słuchanie opowiadania M. Pawlisz – Za ciasne łyżwy” – rozmowa nt. opowiadania i sposobów radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych.
  2. Skuteczne zdziwienie – „Yyy… o czym by tu napisać?” – wyzwalanie myślenia wokół głoski „y” i jej postaci graficznej.
  3. Praca plastyczna - „Śnieżynka”. Malowanie na czarnym kartonie wzoru śnieżynki, a następnie posypywanie jej solą. Rozwijanie wrażliwości sensorycznych, odczuwanie radości podczas aktywności plastycznych.
  4. Trzy, dwa, jeden start – Zimowe zabawy matematyczne i językowe rozwijające umiejętność odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia np. „Narciarz na trasie”, „Złap literę”.

 

6.12 - Kiermasz świąteczny w godzinach 13.30 -17.30. Serdecznie zapraszamy rodziców do wzięcia udziału.

17.12 - Koncert Filharmonii Łódzkiej pt. "Idą, idą kolędnicy"

19.12 - Przedstawienie świąteczne na sali gimnastycznej  o godz. 14.30 oraz spotkanie z Mikołajem

 


Co planujemy w listopadzie?

Temat tygodnia:Polska – moja ojczyzna

  • Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca z wykorzystaniem piosenki „Idzie listopad”, kalendarza oraz pomocy rozwojowych – utrwalenie poznanych pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia; rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu.
  • Zapoznanie z animowaną bajką „Gniazdo białego orła” opowiadającą legendę o początkach państwa polskiego i jego godle [Fundacja Słowo i Kropka] – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, poszerzenie słownika czynnego i mowy opowieściowej
  • Nauka wiersza „Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego – wyjaśnienie niezrozumiałych słów, poszerzanie wiedzy o symbolice flagi polskie.j Wyjaśnienie czym są symbole narodowy i gdzie są one na co dzień i od święta prezentowane [np. na banknotach i monetach, mundurach, podczas ważnych świąt państwowych, podczas międzynarodowych wydarzeń sportowych].
  • Nauka 3 zwrotek hymnu „Mazurka Dąbrowskiego” oraz piosenki „Polak Mały” z ilustrowaniem treści- rozwijanie umiejętności wspólnego śpiewania i grania na instrumentach perkusyjnych
  • Wykonanie w dowolnej technice plastycznej orła białego – rozwijanie dziecięcej inwencji twórczej w oparciu o przyswojone wiadomości dotyczące symboli narodowych
  • Śpiewanie hymnu narodowego podczas uroczystości z okazji Święta Niepodległości- wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty przedszkolnej i narodowej
  • Warszawa stolica Polski-poznanie informacji n.t miasta. Zabawy parateatralne z wykorzystaniem legendy o Syrence-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat postaw bohaterów legendy.
  • Rozpoznawanie Polski na mapie Europy. Wskazywanie Warszawy, Łodzi oraz rzeki Wisły na mapie Polski. Ćwiczenia online na tablicy multimedialnej n.t motywy związane z Polską (superkids, LearningApps)
  • Zapoznanie dzieci z wierszem W.Bełzy Katechizm polskiego dziecka-rozmowa n.t treści wiersza.
  • Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych- rozwijanie sprawności motorycznej, właściwego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw orientacyjno-porządkowych, współpracy w grupie. Zabawy ruchowe bieżne , skoczne, rzutne, z elementem czworakowania.

Temat tygodnia: Listopadowa pogoda

  • Papierowy teatrzyk Kamishibai - J. Brzechwy „Katar” - kształtowanie zachowań prozdrowotnych, dbałości o higienę, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego , umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
  • 19.11 „Dzień Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci” – poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci przy użyciu opowiadania pt. „Każdy ma prawo dobrze się bawić” z programu Sanford Harmony. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć osób z najbliższego otoczenia. Kształtowanie postawy koleżeńskości, umiejętności współdziałania w zabawie.
  • Nauka piosenki: „Wiatr i chmury” - rozwijanie umiejętności wyrażania emocji śpiewem i gestem.
  • Rozwijanie wiedzy dotyczącej charakterystycznych dla jesieni zjawisk przyrody, umiejętności dobierania stroju do pogody, kształtowanie samodzielności w zakresie ubierania się i rozbierania.
  • Zabawy ruchowo-muzyczne - rozwijanie orientacji w przestrzeni, dostrzegania zmiany charakteru muzyki, reagowania na komunikaty werbalne i pozawerbalne, umiejętność współpracy w parach.
  • Kształtowanie słuchu muzycznego w zabawach rytmem. Zabawy umuzykalniające z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
  • Przeliczanie na konkretach w zakresie 1-5 i 1-10, określanie parzystości i nieparzystości liczb z wykorzystaniem szorstkich cyfr.
  • Działania twórcze z wykorzystaniem farb do wiersza „Deszczowe podróże” D. Gellner – rozwijanie inwencji twórczej, umiejętności wyrażania swoich przeżyć poprzez pracę plastyczną.
  • Ćwiczenia gimnastyczne utrwalające prawidłową postawę ciała z wykorzystaniem chusty animacyjnej i elementów Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Nasze ulubione bajki

  • 25.11 Dzień Pluszowego Misia – zaprezentowanie przez dzieci swoich ulubionych maskotek – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na określony temat. Zabawy w kręgu integrujące grupę i rozwijające umiejętność współdziałania w zabawie. Praca plastyczna pt. „Mój miś” - rozbudzenie inwencji twórczej dzieci, doskonalenie umiejętności wycinania dużych elementów z kartonu, formowania kulek z bibuły, klejenia i ozdabiania.
  • Zapoznanie z gatunkami niedźwiedzi żyjącymi w naturze (takimi jak: niedźwiedź brunatny, polarny, koala, panda) oraz bohaterami bajek (takimi jak: Miś Uszatek, Kubuś Puchatek, Mis Paddington). Rozwijanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości.
  • Przybliżenie postaci i twórczości łodzianki Ireny Tuwim – rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, zapoznanie z zawodem tłumacza literatury pięknej.
  • Zabawa taneczna- pobudzanie inwencji twórczej - improwizowanie muzyki ruchem z wykorzystaniem kolorowych chustek.
  • Wspólne muzykowanie przy użyciu instrumentów perkusyjnych – doskonalenie umiejętności gry na dzwonkach, rozwijanie umiejętności współdziałania.
  • Zabawy matematyczne – działania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze): tworzenie zbiorów, szacowanie, przeliczanie, porównywanie wielkości zbiorów, rozpoznawanie cyfr oznaczające liczby od 0 do 10.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej: zabawa słownikowe, rozsypanka literowa, analiza i synteza wyrazów o prostej budowie, wyróżnianie głoski w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w słowach o prostej budowie.
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z przyborami, ćwiczenia przeciw płaskostopiu – wzmacnianie mięśni posturalnych, poszerzenie zakresu ruchomości obręczy barkowej, kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała.
  • Poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci poprzez systematyczne czytanie bajek i opowiadań dotyczących emocji, wartości i umiejętności społecznych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat zachowań i postaw bohaterów bajek i opowiadań, rozpoznawanie reprezentowanych wartości.

Zaplanowane warsztaty i wydarzenia grupowe:

- 07.11 – warsztaty rozwijające wiedzę dzieci o polskich ziołach

- 8.11- śpiewanie hymnu na sali gimnastycznej

-26.11-koncert artystów z Filharmonii łódzkiej pt ”Deszczowa Piosenka”-zabawy taneczno-rytmiczne

-29.11- wyjście do teatru