Grupa I
Omawiamy w kwietniu:
Temat kompleksowy: Porządki w ogrodzie (02.04-05.04.2024)
„Wiosna” – podawanie nazw zwierząt i kwiatów związanych z nadejściem wiosny. Czytanie globalne, porządkowanie zwiastunów wiosny, analiza słuchowa wyrazów (podział na sylaby). Rozmowa na temat zaobserwowanych oznak wiosny oraz skojarzeń z tą porą roku. Karta pracy – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, odwzorowywanie. „Krokusy” – praca plastyczna, tworzenie kwiatów z bibuły.
Temat kompleksowy: Zwierzęta na wiejskim podwórku (08.04-12.04.2024)
Praca z wierszem Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku” – rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających na wsi oraz ich młodych. Odgłosy zwierząt – poszerzanie wiedzy przyrodniczej. „Zwierzakowe cienie” – odrysowywanie cieni zwierząt wiejskich, doskonalenie percepcji wzrokowej i motoryki małej.
Temat kompleksowy: Dbamy o naszą planetę (15.04-19.04.2024)
„Człowiek i jego działanie” – rozmowa z dziećmi na temat właściwych i niewłaściwych zachowań wobec środowiska. „Czym jest natura?” – burza mózgów. „Natura czy człowiek?” – dzielenie przedmiotów na naturalne i wytworzone przez człowieka. „Jak człowiek zmienił świat” – praca plastyczna z użyciem dowolnych materiałów plastycznych. „Co to znaczy dbać o środowisko?” – runda w kole, zabawa w kończenie zdania: „Dbać o środowisko to znaczy…”. „Smutny widok” – prezentacja zdjęć przedstawiających czyste naturalne tereny oraz miejsca zniszczone, brudne.
Temat kompleksowy: Unia Europejska (22.04-30.04.2024)
„Bajka o Unii Europejskiej” – rozmowa z dziećmi na temat państw należących do Unii Europejskiej. Wyjaśnienie pojęcia Unia Europejska jako rodzina państw. Wypełnianie konturu flagi Unii Europejskiej zgodnie z przyjętą kolorystyką. Przeliczanie gwiazdek na fladze Unii, wyjaśnienie ich symboliki.
Planujemy w kwietniu:
- 12 kwietnia kolejne spotkanie z mamą Lili w ramach poznawania swoich emocji
- 15 kwietnia o godz.9.15 warsztaty z gliny- Kwiatowe miseczki. Koszt 35 zł
- 19 kwietnia Bal wiosny
Omawiamy w marcu:
Temat kompleksowy: W marcu jak w garncu-„W marcu jak w garncu”-słuchanie wiersza M.Przewoźniaka, rozmowa na temat jego treści, nauka piosenki-W marcu jak w garncu, gra na instrumentach do piosenki, Marcowy garnek-rozmowa nt nazwy miesiąca i przysłowia w marcu jak w garncu , zaznaczanie aktualnej pogody na materiałowym kalendarzu, szukamy wiosny – spacer w pobliżu przedszkola, poszukiwanie oznak wiosny, obserwowanie pączków na drzewach, zielonej trawy, pierwszych wiosennych kwiatów w ogródkach; ptaków; kwiaty w ogrodzie- nazywanie kwiatów wiosennych, przeliczanie w zakresie 10
Temat kompleksowy: Realizacja programu Kubusiowi Przyjaciele Natury
- Misja przedszkole-na tropie zmian klimatycznych- odpowiadanie na pytania Czym są pogoda i klimat; jakie są różnice między nimi, – co to są zmiany klimatyczne, – jak można temu przeciwdziałać, – co każdy z nas może w takim razie zrobić.
- Misja dom- na tropie ekonawyków- odpowiadanie na pytania: Dlaczego warto oszczędzać prąd, –dlaczego warto oszczędzać ciepłą wodę, po co segregować odpady, czy odpady mogą się jeszcze na coś przydać
- Misja sklep-na tropie mądrych zakupów i życia w zgodzie z przyrodą- odpowiadanie na pytania: Jak dbać o siebie, dbając o klimat ,czyli żyć w zgodzie z naturą, dlaczego mówi się, że ruch to zdrowie, dlaczego warto jeść owoce i warzywa.
- Misja las-na tropie roślin i zwierząt-odpowiadanie na pytania: Co to jest ekosystem, jak bardzo do życia potrzebne nam są zwierzęta i rośliny, jak o nie dbać, na co zwrócić uwagę podczas wycieczki do lasu.
- Misja łaki i pola na tropie zapylaczy-odpowiadanie na pytania :Czym jest rolnictwo i co nam daje, co to jest bioróżnorodność, na czym polega zapylanie kwiatów, dlaczego łąka jest ważna, co nam dają zapylacze i jak możemy im pomóc.
Temat kompleksowy: W wiosennym ogrodzie-Nasz kącik przyrody – słuchanie wiersza B. Formy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści„Czego potrzebują rośliny?” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie wiadomości na temat czynników potrzebnych roślinom do wzrostu,„Zakładamy zielony ogródek” – poznanie etapów sadzenia cebuli i ziół
.
- 11 marca o godz.9.30 odbędą się warsztaty ekologiczne przeprowadzone przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” n.t "Pszczoły". Koszt spotkania od dziecka 16 zł.
- 13 marca o godz.9.15 wychodzimy do Kamienicy Hilarego Majewskiego na warsztaty ARCHI - tektura. Zajęcia są bezpłatne
- 15 marca odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Moje emocje przeprowadzone z mamą dziecka
- 20 marca o godz. 11.00 odbędą się wcześniej zaplanowane warsztaty z kodowania, Koszt od dziecka 16 zł