Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00


Konsultacje:

  • pani Halina - poniedziałek 10.30 - 11.30
  • pani Monika - wtorek 8.00 - 9.00 


Lutowe plany grupy VII
 
1. Karnawał, tłusty czwartek, ostatki.
  • Karnawał - zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia karnawału w różnych krajach europejskich. Kultywowanie tradycji związanej z karnawałem.
  • Zabawy ruchowo – muzyczne – rozwijanie orientacji w przestrzeni, dostrzeganie zmiany charakteru muzyki, budzenie inwencji twórczej poprzez improwizowanie muzyki ruchem do różnych utworów.
  • „Maska karnawałowa” lub inny element stroju karnawałowego - rozwijanie umiejętności manualnych i inwencji twórczej  poprzez w działaniach twórczych, z wykorzystaniem różnych materiałów kreatywnych.  
  • Rozmowa kierowana w oparciu o opowiadanie Moniki Majewskiej: "Żaba na balu karnawałowym" - rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu. 
  • Tłusty czwartek - Rozwijanie zainteresowań tradycyjnymi polskimi potrawami kulinarnymi jak: pączki, faworki - degustowanie ich podczas wspólnego poczęstunku, poznawanie przepisów. Doskonalenie umiejętności kulturalnej konwersacji: wzajemnego słuchania się, wypowiadania na forum grupy, wspólne biesiadowanie. Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1- 10 (dzieci starsze) oraz porównywanie liczb, utrwalenie zapisu znaków: większości, mniejszości i równa się.
  • Bal karnawałowy: „Zimową porą bawimy się wesoło” – kształtowanie umiejętności społecznych, wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty przedszkolnej, wspólne zabawy i tańce podczas balu.
2. " Z miłości do książek".
  • „Skąd się bierze papier ?” poszerzenie wiedzy o tym jak powstaje papier oraz o sposobach jego przetwarzania oraz oszczędzania na podstawie filmu edukacyjnego dla dzieci :”Detektyw Łodyga: skąd się bierze papier? Kształtowanie nawyków proekologicznych, poszerzenie wiedzy o sposobach oszczędzania papieru.
  • "Jak powstaje książka" – oglądanie książek znajdujących się w biblioteczce grupowej, zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki. Kształtowanie postawy szacunku do książek, budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.  Możliwy do wykorzystania film edukacyjny: Jak powstaje książka? Zapoznanie ze słowem introligator i zawodem introligatora.  
  • „Moja książka” – projektowanie własnej książki.  Kształtowanie umiejętności rozmieszczenia elementów na kartce jak tekst, ilustracja, położenie elementów rozróżniając stronę prawą, lewą, górę i dół, doskonalenie umiejętności manualnych. Prezentowanie przez dzieci swoich ulubionych książek. Czytanie dzieciom przez zaproszonych gości: rodziców, rodzeństwo.
  • Walentynki – zapoznanie dzieci z historią obchodzenia ,,Dnia św. Walentego’’ rozwijanie umiejętności okazywania uczuć innym osobom ( kolegom, koleżankom, rodzicom i bliskim), rozwijanie wzajemnej życzliwości wobec siebie, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć osób z najbliższego otoczenia.
  • „Walentynka - doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie walentynki lub serduszka walentynkowego. 
3.  „ Na początku było...” –
  • Pierwsza Wielka Lekcja - opowieść o powstaniu Wszechświata i naszej planety Ziemi. Rozwijanie u dziecka naturalnej ciekawości nauką, chęci poszukiwania wiedzy. Kilka eksperymentów fizycznych. 
  • "Pan astronom mówi o planetach" – rozmowa kierowana w oparciu o  wiersz W. Chotomskiej. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego wiersza całym zdaniem. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. Analiza i synteza słuchowa wyrazów (dzieci starsze), podział wyrazów na sylaby ( dzieci młodsze). 
  • "Układ słoneczny" – poznawanie i utrwalanie nazw planet, przeliczanie planet, kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi. 
  • Słońce  w układzie słonecznym. Rozmowa kierowana w oparciu o film edukacyjny „Dzień, noc i pory roku”  Kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni, nocy oraz pór roku. Utrwalanie wiedzy o Mikołaju Koperniku.
  •  „Jaś i Małgosia w kosmosie” – warsztaty mające na celu przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z kosmosem. Rozwijanie zainteresowań kosmosem.

 

  • 6 lutego 2025 - czwartek - "Bal karnawałowy"
  • 7 lutego 2025 - piątek - wyjście do "Baśniowej Kawiarenki"
  • 11 lutego 2025r. - wtorek - wizyta w mobilnym planetarium
  • 12 lutego 2025r. - środa - udział dzieci 6-letnich w spotkaniu pt.: "Obcemu powiedz NIE"
  • 14 lutego 2025r. - piątek - grupowe "Walentynki"
  • 27 lutego 2025r. - czwartek - grupowy "tłusty czwartek"

 

 

 

 

Styczniowe plany grupy VII

Nowy Rok
  • Noworoczne życzenia - rozwijanie umiejętności ich układania i składania. "O Starym i Nowym Roku" - wiersz L.J.Kerna - kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Zegary są różne - przeliczanie pełnych godzin na różnych zegarach, obrazkach, poznawanie sposobu ich odczytywania. Zabawy matematyczne: "która godzina?." Rozwijanie/kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Wspólne śpiewanie piosenek o Nowym Roku. Rozwijanie wyobraźni i pamięci muzycznej oraz umiejętności wokalnych.
  • "Rok" i "Wyliczanka o dwunastu miesiącach" - poznawanie nazw, kolejności występowania oraz cech charakterystycznych poszczególnych miesięcy, na podstawie wiersz i piosenki. Poznawanie zjawisk przyrodniczych związanych z następstwem dni, miesięcy i pór roku.
  • Praca plastyczna: "zaprojektuj zegar." Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
  • Ziemia, nasza planeta i polski astronom Mikołaj Kopernik. Próba udzielenia odpowiedzi na pytania: "Czy wszyscy ludzie na Ziemi, powitali Nowy Rok w tej samej chwili?," "Co się porusza, Ziemia czy Słońce?," "co mamy dzięki temu?" (dzień, noc, cztery pory roku).
Moja Babcia i mój Dziadek
  • Święto Babci i Dziadka - słuchanie opowiadania A. Galicy. Udzielanie odpowiedzi na pytania do opowiadania. dostrzeganie ważnej roli Dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.
  • Przygotowania do przedstawienia dla Babć i Dzidziusiów z okazji ich święta. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci, wykorzystanie ich do upominków wykonywanych dla Babci i Dziadka. Nauka tekstów do przedstawienia - rozwijanie pamięci długotrwałej i koncentracji uwagi. Nauka gry na instrumentach perkusyjnych - rozwijanie poczucia rytmu, radości płynącej ze wspólnego muzykowania z całą grupą dla swoich najbliższych.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłkami. Doskonalenie koordynacji ruchowej, celności rzutów oraz koncentracji uwagi.
Sporty zimowe
  • Zabawa tematyczna pt.: "Jaka to dyscyplina?," "Zimowe dyscypliny sportowe" - zagadki pantomimiczne. Przybliżenie sylwetek kilku sportowców uprawiających sporty zimowe.
  • "Wyścigi saneczkowe" - prezentacja opowiadania K. wierzbickiej, rozmowa: "czy warto grać fair play?" Rozwijanie umiejętności przestrzegania ustalonych zasad regulujących współdziałanie w zabawie.
  • "Sporty zimowe" - quiz wiedzy dzieci, przydzielanie punktów, liczenie do 10. Kształtowanie/rozwijanie umiejętności wykonywania działań matematycznych - dodawania.
  • Praca z tablicą multimedialną - ćwiczenia grafomotoryczne w pisaniu pisakiem, łączenie elementów, przeliczanie, rozpoznawanie i łączenie liter i cyfr.
08.01.2025r. - Udział dzieci w przedszkolnym kolędowaniu pt.: "Świeć Gwiazdeczko" z udziałem Seniorów i Gości z rady Osiedla oraz Uczennic chóru szkoły muzycznej. Zbiorowe i indywidualne śpiewanie kolęd i pastorałek.
22.01.2025r. - Występ dzieci w przedstawieniu z okazji "Dnia Babci i Dziadka": recytowanie tekstów, śpiewanie piosenek, składanie życzeń, wręczanie prezentów itd. Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością. Wspólne spędzenie czasu w przedszkolu, z najbliższymi osobami jakimi są Dziadkowie.