Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 

Grupa pracuje w godzinach 7.30 -16.30


Konsultacje:

  • pani Halina - 
  • pani Monika - 
 
Październikowe plany grupy VII:
  1. Co robią zwierzęta jesienią?
    Rozwijanie wrażliwości wobec zwierząt oraz logicznego myślenia, zainteresowań przyrodniczych na podstawie opowiadania A. Metko pt.: "Zwierzęta to nie zabawki." Wspomnienie o Światowym Dniu Zwierząt.
    "Poszukiwanie zimowego mieszkania" - zapoznanie z treścią opowiadania H. Zdziitowieckiej oraz sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania, wyrabianie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
    Odloty ptaków - poznanie niektórych ptasich zwyczajów jak: odloty w stadzie i kluczu, na podstawie wiersza pt.: "Dobre rady sowy" S. Karaszewskiego. Praca z mapą świata. Zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, w zależności od pory roku.
    Praca plastyczna pt.: "Jeż" kształtująca sprawność manualną, zachęcanie do samodzielnego wykonania jej według instrukcji. Doskonalenie techniki wycinania i klejenia. słuchanie wiersza pt.: "Jeż" A. Nożyńskiej - Demianiuk.
    "Zapasy na zimę" - zapoznanie z treścią wiersza, rozwijanie pojęć matematycznych: "mniej o ...", "więcej o ...", doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, dokonywanie działań na zbiorach. zapoznanie dzieci z rodzajami zapasów na zimę gromadzonych przez zwierzęta.
  2. W zdrowym ciele zdrowy duch.
    Wesoły obrazek dla chorego kolegi - wykonanie rysunku dla chorego rówieśnika. Zapoznanie dzieci z utworem literackim pt.: "Złapał katar Katarzynę" Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi prostych i złożonych, odwoływanie się do własnych doświadczeń, wspomnień. Kształtowanie postaw empatycznych.
    Oto ja - praca z pomocami montessoriańskimi, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia. Film edukacyjny pt.: "Ciało człowieka." Zabawy doskonalące uwagę. Kształtowanie współpracy w grupie.
    Sport to zdrowie - zabawy ruchowe. Stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej, najwolniej. Zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu.
    Umiem dbać o zdrowie - rozwiazywanie zagadek dotyczących zdrowego stylu życia, quizu itp. Poznawanie produktów i zachowań niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu.
    Zdrowe kanapki - samodzielne przygotowywanie sobie kanapek: dobór odpowiednich produktów, poznawanie przypraw, które zmieniają smak itp.
    Kto nas leczy? - spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym - w miarę możliwości. Poznawanie odpowiedzialnej pracy lekarza. Zachęcanie do zadawania pytań i formułowania wypowiedzi na temat dbania o zdrowie.
    Realizacja ogólnopolskiego programu edukacji zdrowotnej pt.: "Klub mleczaka."
  3. Warzywa - owoce - jedz zdrowo. 
    Jesienny stragan - zapoznanie z treścią wiersza pt.: "Na straganie."
    Jesienne owoce - zapoznanie z treścią wiersza pt.: "jesienne owoce" - praca z tablicą demonstracyjną, degustacja wybranych owoców. Zabawa pt.: "Jaki to owoc?" z wykorzystaniem różnych zmysłów.
    Wyprawa po witaminy - wycieczka do sklepu z warzywami i owocami. Oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw. Sałatka owocowo - warzywna - wykonanie wspólnie z dziećmi sałatki owocowo - warzywnej. Doskonalenie współpracy w grupie, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowym odżywianiem.
6.10.2025 - poniedziałek godz. 9.00 - Udział dzieci w przedstawieniu o charakterze występu cyrkowego, w wykonaniu grupy teatralnej "Hermi Trio" z Turcji.
24.10.2025 - piątek - "Bal Jesieni"
 
 
 
 
Wrześniowe plany grupy VII
 
  • Moja grupa, moje przedszkole. 
    Adoptowanie się dzieci do nowego środowiska poprzez odkrywanie najbliższego otoczenia: koleżanek, kolegów, pań i pozostałych pracowników przedszkola, sali przedszkolnej, kącików montessoriańskich itd. Poznawanie budynku i ogródka przedszkolnego. Poznawanie zasad i reguł obowiązujących w grupie, zapisanie ich lub zilustrowanie w grupowym "Kodeksie Montessorka" oraz utrwalanie w codziennym postępowaniu dzieci.
    Bezpieczeństwo w klasie, łazience, na korytarzu, sali gimnastycznej i w ogródku przedszkolnym - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń związanych z zachowywaniem bezpieczeństwa w tych miejscach i dokładnego ich przestrzegania.
    Rozwijanie samodzielności dzieci w poznawaniu i stosowaniu nawyków higienicznych, spożywaniu posiłków, ubieraniu się itp.
    Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy z chustą animacyjną integrujące grupę oraz rozwijające sprawność ruchową dzieci.
    Udział dzieci rozpoczynających edukację w naszym przedszkolu, wraz z rodzicami, w uroczystym pasowaniu na "Przedszkolaka Montessorka." Obchody "dnia Przedszkolaka" przez całą społeczność przedszkolną. wspólne zabawy przy piosenkach: "Przedszkolaki Montessorki," "Przedszkole, przedszkole," "Jestem przedszkolakiem."
  • Wakacyjne wspomnienia.
    Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi dotyczących wspomnień wakacyjnych na podstawie wiersza Lucyny Krzemienieckiej pt. "Wspomnienia z wakacji." Praca z mapą Polski i Europy - wskazywanie miejsc, w których były dzieci.
    "Co to za przedmiot, do czego służy?" Zabawy dydaktyczne rozwijające umiejętność rozróżniania przeznaczenia przedmiotów potrzebnych na wakacjach. wzbogacanie słownictwa dzieci. "Segregowanie skarbów," pamiątek przywiezionych z wakacji. Rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie: 3 i 6. 
    "Pocztówka z wakacji" - czyli malowanie miejsc, w których byłem. Praca plastyczna dla dzieci młodszych i starszych z wykorzystaniem farb plakatowych, rozwijająca wyobraźnię i inwencję twórczą dzieci.
    Wspólne śpiewanie piosenki pt.: "Lato w kawiarence." zachęcanie do spontanicznego tańca przy piosence.
    zapoznanie z treścią opowiadania pt.: "pożegnanie lata." Zachęcanie dzieci do samodzielnego wyciągania wniosków na temat zachowania głównego bohatera. Kształtowanie postaw: szacunku, koleżeństwa i wzajemnej życzliwości.
    Układanie mandali z materiału przyrodniczego przy muzyce relaksacyjnej. Wyzwalanie zainteresowania ciszą, szukanie jej podczas pracy.
  • Zasady bezpieczeństwa i znaki drogowe oraz zawód policjanta.
    Poznawanie zasad bezpieczeństwa dla pieszych. Wdrażanie do ich przestrzegania. Prezentacja znaków drogowych i sygnalizatora świetlnego, rozwijanie umiejętności rozpoznawania ich i interpretowania ze zrozumieniem: co oznaczają, czego od nas wymagają. 
    Nauka piosenki pt.: "Uwaga czerwone światło."
    Spacer na pobliskie skrzyżowanie w celu zaprezentowania przez dzieci praktycznych umiejętności związanych ze znajomością zasad ruchu drogowego dla pieszych. Poznawanie zawodu policjanta i jego niezbędności. Zabawy ruchowe, orientacyjno - porządkowe rozwijające spostrzegawczość i chęć stosowania się do obowiązujących zasad ruchu drogowego.
  • Moje emocje. Czy inni też je mają?
    Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich emocji. zabawy integracyjne na przedstawianie i rozpoznawanie emocji za pomocą ruchu, gedtu,, mimiki twarzy, naśladowanie i nazywanie emocji przedstawionych na ilustracjach. Zabawy z "Kalendarzem uczuć." Zachęcanie do wypowiadania się o swoim samopoczuciu i odczuciach, w różnych sytuacjach: miłych, trudnych itp. 
  • Wprowadzenie w tematykę jesienną.
 
 
 
Czerwcowe plany grupy VII
 
  • Jesteśmy dziećmi, przedszkolakami, mamy swoje prawa i obowiązki. Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron świata, umieszczenie ich na poszczególnych kontynentach - praca z materiałem montessoriańskim. Udzielanie odpowiedzi na pytania: dlaczego warto być dzieckiem? co w dzieciństwie lubię najbardziej? dlaczego cieszę się, że jestem przedszkolakiem? Przypomnienie Praw Dziecka, prowadzenie rozmów przybliżających dzieciom ich znaczenie i wartość. Słuchanie i wspólny śpiew piosenki pt.: "Wszystkie dzieci nasze są." Wspólne dojście do wniosku, że wszystkie dzieci na całym świecie, choć różnią się kolorem skóry, mają takie same potrzeby i marzenia. Przybliżanie dzieciom ich obowiązków, uwrażliwianie na konieczność ich wykonywania np.: okazywanie szacunku drugiemu człowiekowi, nabywanie dobrych manier i umiejętności posługiwania się nimi, porządkowanie miejsca pracy po jej zakończeniu, systematyczne zdobywanie wiedzy i umiejętności itd.
  • Bezpieczne i zdrowe wakacje. Kształtowanie postaw prawidłowego zachowania się w kontakcie z kimś nieznajomym - "Obcemu powiedz NIE," w miejscach, których nie znasz, zgubiłeś się, co robisz? Utrwalanie numeru alarmowego 112, zaznajomienie dzieci z niezbędnymi informacjami, które należy podać, dzwoniąc pod ten numer. Zaznajamianie dzieci młodszych/utrwalanie przez dzieci starsze, pełnego brzmienia adresu zamieszkania, mocne akcentowanie i utrwalanie w pamięci, komu należy go podawać a komu nie wolno. Prezentacja bezpiecznych miejsc, w których należy spędzać czas zabawy oraz tych, w których bawić się nie wolno - uzasadnianie dlaczego. Słuchanie opowiadań o tematyce wakacyjnej oraz zabawy ruchowe ze śpiewem przy wakacyjnych piosenkach. odzwierciedlanie wakacji w pracach plastycznych dzieci, wykonywanych różnymi technikami.
  • Która godzina?  Rozwijanie umiejętności odczytywania pełnych godzin na zegarze. Prezentacja zegarów tarczowych i elektronicznych. próby samodzielnego posługiwania się tymi zegarami, odczytywania godzin, zabawy tematyczne z zegarami. Utrwalanie liczebników głównych od 1 do 12 przez starsze dzieci. Przypomnienie i utrwalanie nazw por dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc. Zapoznanie chętnych dzieci z godzinami popołudniowymi (13,14,15 itd.) adekwatnymi do przedpołudniowych: (7,8,9).
  • Kodowanie na dywanie - lato. Rozwijanie logicznego myślenia i zdolności matematycznych oraz umiejętności odkodowywania informacji. kształtowanie umiejętności współdziałania w parach, w zespołach, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności.
 
2 czerwca 2025r. - poniedziałek - Wycieczka do "BRZO_ZA PRZEJAZDEM,"
17 czerwca 2025r. - wtorek - Uroczystość "Pożegnania przedszkola" przez dzieci idące do szkoły