Grupa VII
Nauczyciele:
mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00
Konsultacje:
- pani Halina - poniedziałek 10.30 - 11.30
- pani Monika - wtorek 8.00 - 9.00
Czerwcowe plany grupy VII
- Jesteśmy dziećmi, przedszkolakami, mamy swoje prawa i obowiązki. Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron świata, umieszczenie ich na poszczególnych kontynentach - praca z materiałem montessoriańskim. Udzielanie odpowiedzi na pytania: dlaczego warto być dzieckiem? co w dzieciństwie lubię najbardziej? dlaczego cieszę się, że jestem przedszkolakiem? Przypomnienie Praw Dziecka, prowadzenie rozmów przybliżających dzieciom ich znaczenie i wartość. Słuchanie i wspólny śpiew piosenki pt.: "Wszystkie dzieci nasze są." Wspólne dojście do wniosku, że wszystkie dzieci na całym świecie, choć różnią się kolorem skóry, mają takie same potrzeby i marzenia. Przybliżanie dzieciom ich obowiązków, uwrażliwianie na konieczność ich wykonywania np.: okazywanie szacunku drugiemu człowiekowi, nabywanie dobrych manier i umiejętności posługiwania się nimi, porządkowanie miejsca pracy po jej zakończeniu, systematyczne zdobywanie wiedzy i umiejętności itd.
- Bezpieczne i zdrowe wakacje. Kształtowanie postaw prawidłowego zachowania się w kontakcie z kimś nieznajomym - "Obcemu powiedz NIE," w miejscach, których nie znasz, zgubiłeś się, co robisz? Utrwalanie numeru alarmowego 112, zaznajomienie dzieci z niezbędnymi informacjami, które należy podać, dzwoniąc pod ten numer. Zaznajamianie dzieci młodszych/utrwalanie przez dzieci starsze, pełnego brzmienia adresu zamieszkania, mocne akcentowanie i utrwalanie w pamięci, komu należy go podawać a komu nie wolno. Prezentacja bezpiecznych miejsc, w których należy spędzać czas zabawy oraz tych, w których bawić się nie wolno - uzasadnianie dlaczego. Słuchanie opowiadań o tematyce wakacyjnej oraz zabawy ruchowe ze śpiewem przy wakacyjnych piosenkach. odzwierciedlanie wakacji w pracach plastycznych dzieci, wykonywanych różnymi technikami.
- Która godzina? Rozwijanie umiejętności odczytywania pełnych godzin na zegarze. Prezentacja zegarów tarczowych i elektronicznych. próby samodzielnego posługiwania się tymi zegarami, odczytywania godzin, zabawy tematyczne z zegarami. Utrwalanie liczebników głównych od 1 do 12 przez starsze dzieci. Przypomnienie i utrwalanie nazw por dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc. Zapoznanie chętnych dzieci z godzinami popołudniowymi (13,14,15 itd.) adekwatnymi do przedpołudniowych: (7,8,9).
- Kodowanie na dywanie - lato. Rozwijanie logicznego myślenia i zdolności matematycznych oraz umiejętności odkodowywania informacji. kształtowanie umiejętności współdziałania w parach, w zespołach, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności.
2 czerwca 2025r. - poniedziałek - Wycieczka do "BRZO_ZA PRZEJAZDEM,"
17 czerwca 2025r. - wtorek - Uroczystość "Pożegnania przedszkola" przez dzieci idące do szkoły