Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając

mgr Katarzyna Szulc


Konsultacje:

  • Halina Pietrzykowska-Zając - poniedziałek 12.00-13.00
  • Katarzyna Szulc - środa 16.00-17.00

Tematyka na luty:

Karnawał

  1. „Co to jest karnawał”- wyjaśnienie pojęcia w oparciu o wiersz. Wprowadzenie do słownika dzieci nowego pojęcia.
  2. Maska karnawałowa – wykonanie pracy plastycznej przy użyciu różnorodnych materiałów i przyborów plastycznych.
  3. Słuchanie opowiadania pt. Opowiadanie o balu karnawałowym. Rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego opowiadania.
  4. Poznanie sposobów obchodzenia karnawału w innych krajach.

 

Walentynki

  1. Poznanie historii i tradycji obchodzenia Dnia Świętego Walentego „Walentynki”.
  2. Zapoznanie dzieci z ciekawostkami dotyczącymi święta zakochanych w Polsce oraz krajach europejskich.
  3. Kartka walentynkowa – wykonanie kartki walentynkowej dla kolegi/koleżanki. Rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej dzieci.
  4. Przybliżenie dzieciom uczucia miłości - czym jest miłość, jak ją okazać. 

 

Układ Słoneczny

  1. Zapoznanie z Układem Słonecznym, uświadomienie dzieciom, że ziemia i inne planety, krążą wokół słońca po orbitach.
  2. Rozmowa kierowana na temat naszego miejsca we Wrzechświecie w oparciu o opowiadanie D. Kossakowskiej pt. „Sen Adasia”.
  3. Kosmos – praca plastyczna wykonana techniką wydzieranki. Rozwijanie umiejętności manualnych.
  4. Zapoznanie z pojęciem przestrzeń kosmiczna, planety, Ziemia, kosmonauta, rakieta-statek kosmiczny.
  5. Dopasowanie napisów do poszczególnych planet w oparciu o makietę i tablicę demonstracyjną.

 

 


Tematyka na styczeń:

 

UPŁYWA CZAS

  • Witaj Nowy Roku – Przyswajanie określeń czasu, kształtowanie poczucia przemijającego czasu. Poznanie różnych sposobów mierzenia czasu, cykliczne powtarzanie się pór roku, miesięcy, tygodni, dni i godzin. Czyta globalnie podpisy do ilustracji – zegar słoneczny, klepsydra.
  • Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Kalendarz pełen radości”. Rozumie pojęcie nowy rok - wymienieni z nauczycielką wszystkie 12 miesięcy.
  • „Cztery pory roku”- praca z obrazkiem. Rozwijanie umiejętności udzielania kilkuzdaniowej wypowiedzi Jak to pora roku? - rozwiąże zagadki słowne, obrazkowe i ilustrowane ruchem, kształtuje logiczne myślenie.
  • Zabawy w teatr „Spotkanie czterech pór roku”: według własnej interpretacji słownej z wykorzystanie samodzielnie przygotowanych rekwizytów.
  • Słuchanie wierszy i opowiadań o dniach tygodnia:

- Cz. Janczarski „Bajka o dniach tygodnia”’

- J. Brzechwa „Tydzień”. Zapoznanie dzieci z nazwami i kolejnością następujących po sobie dni.

  • Zabawa dydaktyczna „Policz” – liczy sprawnie w zakresie 5, praca z
  • Zapoznanie z cyfrą i liczbą 6. Zna obraz graficzny drukowanej i pisanej cyfry
  • Ćwiczenia gimnastyczne z laskami- zestaw
  • Bajkowy zegar - zaprojektuje zegar według własnego pomysłu, wykorzysta dowolnie przybory plastyczne.
  • Zabawa rytmiczno – ruchowa przy piosence „ Cztery pory roku mamy’’. Improwizacje  ruchowe piosenki. Utrwalenie znajomości pór roku i ich charakterystycznych  cech
  • ,, Przegląd jasełek i pastorałek’’- występ dzieci przed publicznością, w tym przed osobami starszymi z DPS

 

MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK

  • Osłuchanie i nauka wiersza S. Kraszewskiego „Życzenia dla babci i dziadka”, analiza treści.
  • ,, Zabawy z dziadkiem i babcia’’- odgrywanie scenek dramowych związanych        z emocjami, wywołanymi kontaktami z dziadkami.
  • Słuchanie wiersza pt. „Babcia” A. Kamieńskiej. Budzenie  uczuć  przywiązania do osób starszych – babcia, dziadek. Ćwiczenia pamięci odtwórczej poprzez powtarzanie fragmentów wiersza.
  • D. Gellner „Portret dziadka”. Wypowiedzi dzieci  na temat tekstu literackiego. Zapoznanie ze znaczeniem słowa ,, portret’’
  • ,, Prezent dla babci i dziadka’’
  • Uroczystość „Dnia Babci i Dziadka”. Doskonalenie umiejętności występowania przed publicznością. Prezentowanie swoich umiejętności wokalnych                                i aktorskich.
  • Zabawa ruchowa w formie opowieści „Pomogę babci”.
  • Spacer wokół przedszkola – umiejętnie porusza się w mieście. Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu. Zabezpiecza organizmu przed mrozem.
  • Zabawy na powietrzu: z elementem chodu "taniec wokół bałwanka”, z elementem rzutu "rzuty śnieżką dowolnie i do celu”

 

DANIA –  TO  KRAJ W EUROPIE

  • Dania –praca z mapą Europy. Odnajdywanie Danii i jej stolicy  Kopenhagi na mapie politycznej . Poznanie symboli narodowych Danii . oglądanie zdjęć w widokami kraju
  • ,, Flaga Danii’’- utrwalenie wyglądu flagi Danii. Wykonanie pracy plastycznej- kolorowanie kredkami świecowymi lub wyklejanie kolorowym papierem szablonu flagi. Zorganizowanie wystawy prac
  • ,, Duńskie zabawki ’’- klocki LEGO. Uświadomienie dzieci, kto jest producentem klocków, które tak bardzo uwielbiają. Projektowanie budowli z klocków LEGO
  • Hans Chrystian Andersen- poznanie postaci baśniopisarza.
  • ,, Brzydkie kaczątko’’- słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela. Ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi na tekście czytanym przez osobę dorosłą .Próby opowiadania przebiegu akcji. Odpowiedzi stawiane do tekstu
  • ,, Z jakiej to bajki?’’- odgadywanie zagadek z baśni H. Ch. Andersena. Rozpoznawanie tekstu.