Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00


Konsultacje:

  • pani Halina - poniedziałek 10.30 - 11.30
  • pani Monika - wtorek 9.00 - 10.00 

Grudniowe plany grupy VII

Mikołaj i jego pomocnicy?

  1. Pomaganie to ważna sprawa - rozmowy w oparciu o literaturę dla dzieci, własne doświadczenia dzieci, kiermasz przedszkolny itd., o sposobach pomagania innym ludziom i zwierzętom. Rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób i zwierząt.
  2. Poznajemy pracę listonosza, na podstawie wiersza A. Nożyńskiej - Demianiuk pt.: "Listonosz."
  3. Zabawy matematyczne określające orientację w przestrzeni: w, nad, pod, w środku, za, z prawej/lewej strony, przed itp. Rozwijanie umiejętności określania i opisywania lokalizacji.
  4. Praca plastyczno - techniczna - Eko - zabawka. Kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami.
  5. W krainie Mikołaja. Ciekawostki o Zorzy polarnej, Laponii, w której mieszka Mikołaj oraz postaci św. Mikołaja. Poznawanie zjawiska zorzy polarnej.

Święta za pasem.

  1. Co to jest tradycja? - rozmowy na temat opowiadania M. Pawlisz pt.: "Idą święta." Rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych.
  2. Przygotowanie Jasełek - widowiska scenicznego o charakterze religijnym, opartego na wydarzeniu narodzenia Jezusa.
  3. Choinka, choineczka - poznawanie rodzajów drzew iglastych. Określanie różnicy między drzewem iglastym a liściastym. Rozpoznawanie gatunków drzew iglastych. Ubieranie choinki w sali.
  4. Praca plastyczna "Choinka ze sznurka." Rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzieci.
  5. Kuchenna magia - próby sformułowania odpowiedzi na pytanie: "Jakie potrawy królują w święta Bożego Narodzenia?
  6. Zestaw zabaw ruchowych, ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborn.

Nadeszła zima.

  1. Zima - określanie oznak zimy w świecie zwierząt, w aktywności człowieka, w zjawiskach pogodowych, w świecie roślin. Rozwijanie/kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania zjawisk zachodzących w przyrodzie.
  2. Wykonywanie prac plastycznych o tematyce zimowej oraz ozdób do sali przedszkolnej i na choinkę w podcieniach.
  3. Zadania z kodowania o tematyce zimowej oraz zabawy językowe, rozwijające umiejętność odkrywania informacji, rozwijanie/doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia.

 

 

Tematyka na listopad

Mała i duża ojczyzna

  1. ,,Legenda o Orle Białym’’- słuchanie legendy. Poznanie i okoliczności powstania Godła Polskiego. Nabywanie poczucia przynależności narodowej i przynależności państwowej
  2. ,, Katechizm polskiego dziecka’’- nauka wiersza Bełzy. Rozmowy na temat narodowości dzieci oraz symboli narodowych. Utrwalenia znajomości barw ojczystych, zarysu mapy Polski ze stolicą Warszawą
  3. ,,Hymn Polski’’- słuchanie Mazurka Dąbrowskiego. Rozpoznawanie hymnu spośród innych utworów. Śpiewane I zwrotki i refrenu. Odczuwanie powagi Hymnu narodowego. Śpiewanie I zwrotki i refrenu. Przyjmowanie prawidłowej ostawy podczas śpiewu hymnu. Budzenie poczucia przynależności do Polski i Europy.
  4. ,,Polak mały’’- nauka piosenki patriotycznej
  5. ,, Symbole narodowe’’- zabawa dydaktyczna- oglądanie symboli narodowych Polski- rozpoznawanie wśród symboli innych krajów. Malowanie farbami flagi Polski .
  6. ,,Godło Polski’’- ćwiczenia grafomotoryczne- łączenie kropek, wypełniania konturu barwą- wzbudzanie szacunku do symboli narodowych.
  7. ,, Co to jest niepodległość?’’- słuchanie piosenki-- doprowadzenie do zrozumienia, że kiedyś Polska była pod zaborami i nie było jej na mapie Polski po 123 latach odzyskała wolność .
  8. Uroczystość z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego
  9. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Weronki Sherborne.

Pogoda w kratkę

  1. ,, Sposób na nudę’’- słuchanie opowiadania A. Widzowskiej- rozmowy nt. aktualnego stanu pogody. Poznanie rożnego rodzaju deszczu i ich określeń: mżawka, kapuśniaczek, ulewa. Rozwijanie słownika czynnego u dzieci.
  2. ,,Taniec w deszczu’’- osłuchanie z piosenką. Przeliczanie zwrotek w piosence, określanie metrum piosenki. Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek indywidualnie i zbiorowo. Interpretowanie muzyki ruchem
  3. ,,Skąd się bierze deszcz?’’- zabawa badawcza. Przeprowadzenie doświadczenia z parowaniem i skraplaniem wody. Doprowadzenie do zrozumienia obiegu wody w przyrodzie .
  4. ,, Parasol’’- wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem papieru kolorowego - ćwiczenia w zaginaniu papieru wg wzoru i rozplanowaniu pracy na kartce papieru
  5. ,, Krople deszczu’’- zabawa matematyczna- ćwiczenie umiejętności przeliczania tworzenia rytmów.

Dobre maniery

  1. ,,Grzyb Borowik’, ,, Pajączek’’- słuchanie bajek terapeutycznych A. Łaby i M. Malickiej. Wyjaśnienie trudnych pojęć: „godność”, „tolerancja”, „stereotyp”, „uprzedzenie”. Rozwijanie postawy tolerancji, nauka szacunku i akceptacji innych osób.
  2. ,, Moje emocje’’- praca z pomocą rozwojową. Rozpoznawanie i nazywanie uczuć na podstawie wyrazu twarzy.
  3. ,, Jak się dzisiaj czuję’’?- zabawa z pantomimą – rozpoznawanie i nazywanie uczuć dzieci na podstawie ich mimiki i gestów
  4. ,,Auslander’’- zabawa z dramą, ucząca empatii, nazywania i rozpoznawania uczuć innych osób. -Rozwijanie postawy empatycznej; - doskonalenie umiejętności, poprawnego zachowania się w różnych sytuacjach -wyrabianie nawyku okazywania innym i sobie życzliwości oraz szacunku .
  5. ,,Savoire – vivre ‘’- co oznacza ?– rozmowa kierowana. Czytanie fragmentów książki „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci” G. Kasdepke. Rozmowy i zabawy kształtujące i utrwalające nawyk stosowania zwrotów grzecznościowych. Zabawy i gry integracyjne uczące wyrozumiałości i tolerancji. Kulturalne zachowanie się podczas spożywania śniadania czy obiadu. Prawidłowe nakrywanie do stołu – zajęcia praktyczne . Właściwe zachowanie się w miejscach publicznych podczas uroczystości szkolnych – scenki dramowe . Wdrażanie dzieci do poszanowania własności wspólnej i osobistej .Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowe odnoszenie się przedszkolaków do siebie oraz osób dorosłych
  6. ,,Jak się zachować’’?- pogadanka na temat kultury osobistej w przedszkolu i poza nim. Omawianie wybranych sytuacji z życia codziennego i związanych z nimi zachowań . Wdrażanie do właściwych postaw związanych z kulturą bycia (przypomnienie o zwrotach grzecznościowych, zasadzie uprzejmości i życzliwości wobec innych.
  7. ,, Piosenka bardzo kulturalna’’- nauka melodii i słów. Przypomnienie o trzech magicznych słowach: proszę, przepraszam, dziękuję