Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00


Konsultacje:

  • pani Halina - poniedziałek 10.30 - 11.30
  • pani Monika - wtorek 9.00 - 10.00 


Tematyka na listopad

Mała i duża ojczyzna

  1. ,,Legenda o Orle Białym’’- słuchanie legendy. Poznanie i okoliczności powstania Godła Polskiego. Nabywanie poczucia przynależności narodowej i przynależności państwowej
  2. ,, Katechizm polskiego dziecka’’- nauka wiersza Bełzy. Rozmowy na temat narodowości dzieci oraz symboli narodowych. Utrwalenia znajomości barw ojczystych, zarysu mapy Polski ze stolicą Warszawą
  3. ,,Hymn Polski’’- słuchanie Mazurka Dąbrowskiego. Rozpoznawanie hymnu spośród innych utworów. Śpiewane I zwrotki i refrenu. Odczuwanie powagi Hymnu narodowego. Śpiewanie I zwrotki i refrenu. Przyjmowanie prawidłowej ostawy podczas śpiewu hymnu. Budzenie poczucia przynależności do Polski i Europy.
  4. ,,Polak mały’’- nauka piosenki patriotycznej
  5. ,, Symbole narodowe’’- zabawa dydaktyczna- oglądanie symboli narodowych Polski- rozpoznawanie wśród symboli innych krajów. Malowanie farbami flagi Polski .
  6. ,,Godło Polski’’- ćwiczenia grafomotoryczne- łączenie kropek, wypełniania konturu barwą- wzbudzanie szacunku do symboli narodowych.
  7. ,, Co to jest niepodległość?’’- słuchanie piosenki-- doprowadzenie do zrozumienia, że kiedyś Polska była pod zaborami i nie było jej na mapie Polski po 123 latach odzyskała wolność .
  8. Uroczystość z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego
  9. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Weronki Sherborne.

Pogoda w kratkę

  1. ,, Sposób na nudę’’- słuchanie opowiadania A. Widzowskiej- rozmowy nt. aktualnego stanu pogody. Poznanie rożnego rodzaju deszczu i ich określeń: mżawka, kapuśniaczek, ulewa. Rozwijanie słownika czynnego u dzieci.
  2. ,,Taniec w deszczu’’- osłuchanie z piosenką. Przeliczanie zwrotek w piosence, określanie metrum piosenki. Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek indywidualnie i zbiorowo. Interpretowanie muzyki ruchem
  3. ,,Skąd się bierze deszcz?’’- zabawa badawcza. Przeprowadzenie doświadczenia z parowaniem i skraplaniem wody. Doprowadzenie do zrozumienia obiegu wody w przyrodzie .
  4. ,, Parasol’’- wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem papieru kolorowego - ćwiczenia w zaginaniu papieru wg wzoru i rozplanowaniu pracy na kartce papieru
  5. ,, Krople deszczu’’- zabawa matematyczna- ćwiczenie umiejętności przeliczania tworzenia rytmów.

Dobre maniery

  1. ,,Grzyb Borowik’, ,, Pajączek’’- słuchanie bajek terapeutycznych A. Łaby i M. Malickiej. Wyjaśnienie trudnych pojęć: „godność”, „tolerancja”, „stereotyp”, „uprzedzenie”. Rozwijanie postawy tolerancji, nauka szacunku i akceptacji innych osób.
  2. ,, Moje emocje’’- praca z pomocą rozwojową. Rozpoznawanie i nazywanie uczuć na podstawie wyrazu twarzy.
  3. ,, Jak się dzisiaj czuję’’?- zabawa z pantomimą – rozpoznawanie i nazywanie uczuć dzieci na podstawie ich mimiki i gestów
  4. ,,Auslander’’- zabawa z dramą, ucząca empatii, nazywania i rozpoznawania uczuć innych osób. -Rozwijanie postawy empatycznej; - doskonalenie umiejętności, poprawnego zachowania się w różnych sytuacjach -wyrabianie nawyku okazywania innym i sobie życzliwości oraz szacunku .
  5. ,,Savoire – vivre ‘’- co oznacza ?– rozmowa kierowana. Czytanie fragmentów książki „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci” G. Kasdepke. Rozmowy i zabawy kształtujące i utrwalające nawyk stosowania zwrotów grzecznościowych. Zabawy i gry integracyjne uczące wyrozumiałości i tolerancji. Kulturalne zachowanie się podczas spożywania śniadania czy obiadu. Prawidłowe nakrywanie do stołu – zajęcia praktyczne . Właściwe zachowanie się w miejscach publicznych podczas uroczystości szkolnych – scenki dramowe . Wdrażanie dzieci do poszanowania własności wspólnej i osobistej .Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowe odnoszenie się przedszkolaków do siebie oraz osób dorosłych
  6. ,,Jak się zachować’’?- pogadanka na temat kultury osobistej w przedszkolu i poza nim. Omawianie wybranych sytuacji z życia codziennego i związanych z nimi zachowań . Wdrażanie do właściwych postaw związanych z kulturą bycia (przypomnienie o zwrotach grzecznościowych, zasadzie uprzejmości i życzliwości wobec innych.
  7. ,, Piosenka bardzo kulturalna’’- nauka melodii i słów. Przypomnienie o trzech magicznych słowach: proszę, przepraszam, dziękuję

 

 
 
 
Październikowe plany grupy VII
Jesień wokół nas
  • Czy są we mnie jakieś emocje? - podejmowanie prób nazywania podstawowych emocji w codziennych sytuacjach, dostrzeganie ich u siebie i innych.
  • Jaka jest jesień? - odnajdywanie charakterystycznych cech jesieni: przyglądanie się jej darom, działaniom podejmowanym przez człowieka o tej porze roku itp.
  • "Owoce i warzywa" - wykonanie pracy plastycznej metodą wydzieranki z kolorowego papieru lub malowanie farbami akwarelowymi.
  • Słuchanie opowiadań czytanych przez nauczycielkę: "Gdzie są kasztany?" i innych, ze zbioru opowiadań dla dzieci pt.: "Rok w przedszkolu."
Odżywiamy się zdrowo - piramida żywienia
  • Zapoznanie z "piramidą żywienia" - jej wykorzystaniem i znaczeniem.
  • Śpiewanie piosenek o tematyce związanej ze zdrowiem.
  • Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę pt.: "jabłkowy dzień," ze zbioru opowiadań dla dzieci pt.: "Rok w przedszkolu."
  • "Paluszkowe zabawy," które: rozwijają sprawność manualną, poprawiają humor, wzbogacają słownictwo, budują przyjazne relacje w grupie.
  • Zabawy ruchowe, słownikowe, grafomotoryczne, matematyczne, otwierające przed dziećmi świat liter i cyfr.
  • "Kalendarz uczuć" - zachęcający do wypowiadania się na temat własnego samopoczucia.
Park i jego mieszkańcy
  • "Jak nazywają się i jak wyglądają mieszkańcy parku?" - zdobywanie wiedzy na podstawie własnych obserwacji, materiału montessorianskiego, wierszy, zagadek oraz bajki muzycznej pt. "lata ptaszek po ulicy." 
  • Budzenie zainteresowania światem zwierząt mieszkających w parku. Uświadamianie, ze one również posiadają zdolność odczuwania.
  • "Ptak" - ozdabianie tekturowej sylwety ptaka kolorowymi ścinkami materiałów - praca plastyczna.
  • Spacery do pobliskiego parku.
Poznajemy otaczającą nas rzeczywistość
  • Pierwsza pomoc - co to takiego?
  • Ludwik Jerzy Kern - kto to taki?
  • Uczymy się czytać wyzwalając myślenie - program "Skuteczne zdziwienie"
  • Rozwijamy swoją sprawność fizyczną metodą: W. Sherborne, Kniessów.
  • Poznajemy życie pszczół na wycieczce do "Leśnej Polany."
  • Poznajemy teatr w "Baśniowej Kawiarence."
  • Bawimy się w przedszkolu na "Balu Jesieni."

 

Wrześniowe plany grupy VII

Witamy w przedszkolu

  1. ,, Poznajemy przedszkole’’- zapoznanie dzieci z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem ( kącikami pracy, materiałem rozwojowym). Uwrażliwienie dzieci na zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w poszczególnych pomieszczeniach oraz w drodze do nich.  
  2. Organizowanie zabaw integracyjnych zachęcających dzieci do wzajemnego poznawania się, zapamiętywania imion kolegów i koleżanek z grupy. Tworzenie przyjaznej atmosfery. Pokonywanie zahamowani społecznych i budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania.
  3. Prezentowanie opowiadań, aranżowanie rozmów z dziećmi na temat pobytu                   w przedszkolu. Zapoznawanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,  wskazywanie właściwych zachowań. Zachęcanie i mobilizowanie do utrzymania porządku w klasie.
  4. ,, Kodeks Montessorka’’- opracowanie kodeksu zachowania obowiązującego w grupie i przedszkolu. Zachęcanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad.
  5. Organizowanie zabaw ruchowych ze śpiewem o tematyce związanej z przedszkolem, nauka piosenek o przedszkolu.
  6. Organizowanie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Uwrażliwianie na konieczność przestrzegania przez dzieci zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na sprzęcie ogrodowym.
  7. Obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka 20 września 2024r. Pasowanie dzieci rozpoczynających edukację w naszym przedszkolu na „Przedszkolaków Montessorków.”

 

Bezpieczny przedszkolak

  1. Systematyczne poznawanie zasad ruchu drogowego pieszych poprzez: słuchanie wierszy i opowiadań, prowadzenie rozmów, zapoznanie z zawodem policjanta.  Zachęcanie dzieci do oceny postaw w nich prezentowanych i ich skutków.
  2. Wyjście na pobliskie skrzyżowanie – praktyczny sprawdzian wiedzy i umiejętności dzieci z zakresu przestrzegania zasad pieszego ruchu drogowego i bezpiecznego zachowania się na ulicy. Obserwowanie zachowania się pieszych i kierowców.
  3. ,,Uwaga, czerwone światło’’- zabawy muzyczne wysnute z treści piosenek. Zachęcanie dzieci do wypowiedzi dotyczących konsekwencji nieprawidłowych zachowań na jezdni. 
  4. ,,Sygnalizator świetlny’’- wykonanie pracy plastycznej farbą plakatową lub wydzieranki z papieru kolorowego. Nabywanie umiejętności malowania farbą oraz doskonalenie umiejętności wydzierania i wyklejania konturu znaku.
  5. ,,Jakie znamy pojazdy’’- zapoznanie dzieci z różnymi środkami komunikacji: lądowymi, wodnymi i powietrznymi.
  6. ,, Co to za sygnał’’- zapoznanie dzieci z pojazdami uprzywilejowanymi na podstawie zagadek słuchowych oraz numerem 112 (997, 998, 999). Przybliżenie ich znaczenia dla społeczeństwa

 

 Witamy jesień

  1. ,,Kolorowe liście ‘’- osłuchanie z piosenką. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki. Zachęcanie do wspólnego śpiewania. Organizowanie zabaw ruchowych ze śpiewem przy piosenkach o tematyce jesiennej.
  2. ,, Park jesienią’’- spacer do pobliskiego parku. Zachęcanie dzieci do obserwacji środowiska przyrodniczego oraz zachowania się zwierząt. Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na temat wycieczki oraz dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
  3. Organizowanie zabaw dydaktycznych „Z jakiego to drzewa?,’’ „Porządki w parku” i innych rozwijających umiejętności: koncentracji uwagi, obserwacji, dopasowywania owoców drzew parkowych do liści, dopasowywania podpisów do obrazków, logicznego myślenia podczas klasyfikowania materiału przyrodniczego i kontynuowania rytmów.
  4. ,,Jesienne drzewo’’- wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Rozwijanie wyobraźni plastycznej
  5. 27 września 2024r. planujemy wyjście do „Baśniowej Kawiarenki.