Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VII

Nauczyciele:

mgr Halina Pietrzykowska-Zając
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00


Konsultacje:

  • pani Halina - poniedziałek 10.30 - 11.30
  • pani Monika - wtorek 8.00 - 9.00 


Majowe plany grupy VII:
Polska moja Ojczyzna.
  • Majowe święta: 1 maja - Święto Pracy, 2 maja - Święto flagi Państwowej, 3 maja - Święto Konstytucji 3-go Maja." Przypomnienie/zaznajomienie z treścią wiersza Cz. Janczarskiego pt. "Barwy ojczyste" oraz innymi wierszami polskich poetów o treści patriotycznej. Przypomnienie/poznanie znaczenia słowa: konstytucja oraz podstawowych wiadomości o Konstytucji 3-go Maja. 
  • Polskie symbole narodowe: godło, flaga, hymn. Przypomnienie ich i utrwalanie ich znaczenia. wykonywanie prac plastycznych: "Godło" - wycinanie i komponowanie na płaszczyźnie, "Flaga" - wydzieranka z kolorowego papieru. Rozwijanie umiejętności wspólnego śpiewania Mazurka Dąbrowskiego, we właściwej postawie.
  • Polska mój rodzinny kraj. Utrwalanie wiadomości o wyglądzie i położeniu Polski na mapie Europy, utrwalenie nazw: naszej stolicy, morza, najdłuższej rzeki, najwyższego pasma górskiego w Polsce, kilku największych polskich miast oraz nazwisk kilku sławnych Polaków. zapoznanie z treścią wiersza Cz. Janczarskiego pt.: "Co to jest Polska?" oraz Z. Staweckiego pt.: "Nasze polskie A,B,C."
  • Wspólne śpiewanie piosenek o Polsce z dziecięcego repertuaru: "Jestem Polakiem," "To tu" i innych.
Ćwiczę, ruszam się, uprawiam sport bo chcę być zdrowy.
  • Udział dzieci zgłoszonych przez rodziców w ogólnopolskim konkursie pt.: "Rowerowy Maj." zaznajamianie i propagowanie tej formy ruchu, promującej zdrowy styl życia, zarówno w przedszkolu jak i w rodzinie.
  • Udział dzieci w przedszkolnej "Olimpiadzie sportowej" oraz innych formach ruchu w ogrodzie przedszkolnym, sali gimnastycznej, na spacerze. Rozwijanie umiejętności rywalizowania, prezentowania postawy "fair play" oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń i wyboru miejsc do zabaw ruchowych.
Ja i moje emocje.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji i uczuć, w stosunku do swojej planety, kontynentu i kraju, używając charakterystycznych dla dziecka, form wyrazu: tańca, gestu, ruchu, prac plastycznych a także, języka mówionego w scenkach teatralnych, grupowym przedstawieniu.
  • Udział dzieci w grupowej uroczystości z okazji "Dnia Mamy i Taty" z udziałem rodziców oraz w "Festynie Rodzinnym."
  • Organizowanie zajęć na tematy bliskie sercu dziecka: "Ja i moja rodzina," - kto do niej należy?, jak wygląda?, czym się zajmuje?, czym się interesuje?, kim jest dla mnie?
W krainie muzyki.
  • "Skąd pochodzi dźwięk?" - rozwijanie umiejętności rozpoznawania odgłosów instrumentów, rozwijanie wiedzy o instrumentach.
  • Gatunki muzyczne - zapoznanie dzieci z współczesnymi gatunkami muzycznymi, słuchanie i nazywanie ich.
  • "Jak zapisać muzykę?" - zapoznanie dzieci z nutami i pięciolinią, rozwijanie umiejętności rozpoznawania nut.
Zwierzęta duże i małe.
  • "Gdzie żyją zwierzęta?" - rozpoznawanie zwierząt, rozwijanie umiejętności czytania globalnego, wzbogacanie słownictwa.
  • "Zwierzęta afrykańskie" - praca plastyczna, dopasowywanie zwierząt do ich środowisk.
  • "W zoo" - słuchanie wiersza Janusza Minkiewicza. rozwijanie wiedzy dzieci o zwierzętach żyjących w zoo.
 
 
 
 
 
Kwietniowe plany grupy VII:
 
  1. Wiosna na wsi i w mieście
Słuchanie opowiadań o wiośnie wzbogacających wiedzę dzieci o zwierzętach hodowanych na wsi. Zabawy naśladowcze. 
Szukanie wiosny w mieście: w ogródku przedszkolnym, podczas spacerów do parku. Formułowanie wypowiedzi na podstawie własnych obserwacji o cechach charakterystycznych tej pięknej pory roku. Wzbogacanie słownictwa. 
Poznawanie przysłów o wiośnie i zwierzętach wiejskich.  
Rozwijanie zdolności manualnych poprzez tworzenie prac plastycznych w dowolnej technice.
Poznawanie pracy rolników w: polu, sadzie i ogrodzie.
Zabawy ruchowe z elementami metody Weroniki Scherborne.
Rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i głoski. Rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach.
  1. Wielkanocne zwyczaje
Przybliżanie dzieciom polskich zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych.
Praca plastyczna: "Bazie w wazonie," rozwijająca umiejętności plastyczne i twórcze.
Koszyczek wielkanocny - praktyczne poznawanie i utrwalanie symboli przedmiotów, które powinny się znaleźć w koszyczku wielkanocnym. Przygotowanie grupowego koszyczka wielkanocnego.
Nauka piosenki pt.: "Wielkanocne Święta" wraz z animacją do utworu.
"Pisanki, kraszanki" - słuchanie opowiadania A. Widzowskiej, zapoznającego dzieci ze sposobami ozdabiania jajek. 
Praca plastyczna pt.: "Pisanka"
"Śniadanie Wielkanocne i śmigus - dyngus" - poznawanie przez dzieci zasad nakrywania do świątecznego stołu. Utrwalanie pojęć: po lewej, po prawej. Poznawanie/utrwalanie wiadomości przyrodniczych dotyczących sposobów hodowania wybranych roślin np.: rzeżuchy, owsa. Opieka nad grupowym "ogródkiem parapetowym."
"Świąteczne porządki" - kształtowanie wśród dzieci umiejętności społecznych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
Rozwijanie umiejętności matematycznych i praktycznych takich jak: przeliczanie, segregowanie według konkretnej cechy, dodawanie, odejmowanie, porównywanie ilości.
  1. Żywioły
Obieg kropli w przyrodzie - zapoznanie dzieci z obiegiem wody w przyrodzie podczas udziału w warsztatach w mobilnym planetarium. Eksperymenty z wodą - rozbudzanie ciekawości otaczającym światem, zapoznanie dzieci z właściwościami fizycznymi wody, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.
Cztery żywioły - poznawanie żywiołów min. na podstawie wiersza i eksperymentów oraz poprzez wykonanie pracy plastycznej z kolorowego papieru i bibuły.
  1. Początki państwa polskiego
"O Lechu, Czechu i Rusie" - zapoznanie z legendą o powstaniu państwa polskiego. Praca z mapą Polski - odnajdywanie stolic Polski. Wspólne śpiewanie polskiego hymnu.
"Król, królowa i rycerze" - zapoznanie z rolą królów i rycerzy, ze strojami królewskimi i rycerskimi, nazwami atrybutów królewskich. rozpoznawanie na ilustracjach i banknocie postaci Bolesława Chrobrego, wyjaśnienie znaczenia przydomka "Chrobry." Wykonanie korony przygotowanej i ozdobionej według własnego pomysłu.
"1000 lat, jak to dużo?" - przybliżenie dzieciom pojęć związanych z upływam czasu, z wykorzystaniem pomocy rozwojowych stosowanych w koncepcji pedagogicznej M. Montessori. Rozwijanie umiejętności matematycznych.
"Bal królewski" - udział w balu przedszkolnym. Utrwalanie zdobytej wiedzy o tematyce historycznej poprzez rozwiązywanie zagadek związanych z pierwszym polskim królem - "Bolesławem Chrobrym."
"Symbole władzy królewskiej" - wzbogacanie wiedzy i słownictwa. Wykonanie wybranego symbolu władzy dowolną techniką plastyczną. Utrwalanie poznanych liter, tworzenie z nich krótkich wyrazów.
 
 
 
 
 
Marcowe plany grupy VII
 
W oczekiwaniu na wiosnę
,, W marcu jak w garncu’’ - Poznanie nazwy nowego miesiąca oraz charakterystycznych zjawisk pogodowych. Poznanie znaczenia przysłowia.  Wykonanie pracy plastycznej, ilustrującej marcową pogodę
,, Kalendarz pogody’’ - Uwrażliwienie dzieci na dostrzeganie zmian w pogodzie. Wzbogacenie słownika o słowa określające zjawiska atmosferyczne: słonecznie, mroźnie, wietrznie, śnieżnie, pochmurnie, ,deszczowo itp. Poznanie ich symboli graficznych.
Wiosenny ogródek w kąciku przyrody’’- Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem akcesoriów ogrodniczych. Sadzenie warzyw, sianie nasion, systematyczne podlewanie roślin. Zapoznanie dzieci z czynnikami potrzebnymi do wzrostu roślin. Kształtowanie nawyków dbania o rośliny, zapoznanie z potrzebami i wymaganiami roślin, ukazanie dzieciom prostych prac gospodarczych. Zachęcanie dzieci do prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Dostrzeganie zmian w wyglądzie roślin.
,, Czego do życia potrzebuje roślina?’’- zabawy badawcze z wodą i światłem. Prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków.
,, O żółtym tulipanie’’ - Zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
,, Budowa kwiatu’’- Omówienie budowy rośliny, nazywanie jej poszczególnych części  ( cebula, łodyga liść , kwiat). 
,, Etapy rozwoju fasoli’’- praca z pomocą montessoriańską. 
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Weroniki Sherborne
Przez cały marzec realizować będziemy z dziećmi ciekawe zagadnienia programu: "Kubusiowi przyjaciele natury"
 
Witamy wiosnę
,, Suknia Pani Wiosny’- Zapoznanie z nową porą roku oraz jej charakterystycznymi zwiastunami : przyloty ptaków, zmiana pogody, pojawienie się pierwszych  wiosennych kwiatów
,, Marzanna’’- Zapoznanie z dawnymi tradycjami topienia Marzanny i jej symboliką oraz obchodami witania wiosny. Poszerzanie czynnego  słownika dzieci .
,, Forsycja’’- wykonanie pracy plastyczno-technicznej z gałązek krzewów i żółtej bibuły. Poznanie krzewu, który kwitnie wiosną.
,, Marzec   kucharz’’- słuchanie piosenki o wiośnie . Interpretacja muzyki ruchem. Ćwiczenie umiejętności zmiany natężenia głosu.
,,Szukamy wiosny’’- wycieczka do pobliskiego parku. Obserwowanie wyglądu roślin i zwierząt. Rozpoznawanie zwiastunów wiosny i zmian zachodzących w przyrodzie. Wsłuchiwanie się w odgłosy ptaków.
,, Wiosenne ubrania’’- Klasyfikowanie ubrań wg określonej cechy. Doprowadzenie do zrozumienia, jak ważne dla zdrowia jest ubieranie się, stosownie do pogody.
,,Skąd się bierze deszcz?’’- Zabawa badawcza z parowaniem i skraplaniem wody. Rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków po przeprowadzonym doświadczeniu.
,, Pierwsze wiosenne kwiaty’’- Nabywanie umiejętności składania papieru wg wzoru. Zapoznanie z nową techniką plastyczną
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- rozwijanie umiejętności  współpracy i ćwiczenia w parach.
 
4 marca 2025r. - wtorek - przedszkolny "Bal karnawałowy,"
27 marca 2025 - czwartek - spotkanie z psem,
w marcu również odwiedzi nas w grupie Tata jednego z dzieci, który w ramach preorientacji zawodowej zapozna je z jednym z zawodów, który jest niezbędny do powstania książki. Co to za zawód? - niespodzianka!