Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV

Nauczyciele:

mgr Renata Staniecka  
mgr Karolina Auguścik 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -15.30

Konsultacje:

  • pani Karolina  środa po 15.30
  • pani Renata

 

 Omawiamy we wrześniu

I.Moja grupa, moje przedszkole. Adaptacja dziecka do nowego środowiska.                                                                                                                                                        

  • Moje miejsca w klasie: szuflada, przy stole oraz szafka w szatni – rozwijanie umiejętności korzystania z nich, odczytywania ich podpisów.     
  • Poznajemy / ponownie odkrywamy otoczenie, w którym przebywamy na co dzień: Panie, koleżanki i koledzy z grupy, klasowe „kąciki montessoriańskie” oraz budynek przedszkolny, jego poszczególne pomieszczenia, koleżanki i koledzy z innych grup – poznawanie /ponowne odkrywanie najbliższego otoczenia dzieci, zwiedzanie przedszkola.
  • Klasa, łazienka, szatnia – poznawanie/utrwalanie nazw i przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń przedszkolnych, rozwijanie umiejętności docierania do nich wraz z całą grupą i samodzielnie. 
  • Zabawy integracyjne z całą grupą: „Mam na imię… a ty, jak masz na imię?,” „Czyja to wizytówka?,” „Miejsce po mojej prawej stronie jest puste,” „Kto zmienił miejsce?,” i inne – rozwijanie umiejętności niezbędnych do: właściwego reagowania na swoje imię, przedstawiania się.                                                                                                                        Zabawy z „chustą animacyjną” i „gumą sensoryczno - animacyjną” -  rozwijanie umiejętności nawiązywania relacji z innymi dziećmi i dorosłymi.    Zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence pt.: „Podaj rękę koleżance” – integrowanie grupy.                                                                                                                      
  • Bezpieczeństwo w klasie, łazience, na korytarzu, w sali gimnastycznej i ogródku przedszkolnym – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń związanych z bezpieczeństwem w tych miejscach i dokładnego ich przestrzegania.                                                                                                                                             
  • „Kodeks Montessorka” – poznawanie zasad i reguł obowiązujących w grupie, zapisanie ich lub zilustrowanie oraz utrwalanie w codziennym postępowaniu dzieci. 
  • Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy bieżne i skoczne w sali i ogródku przedszkolnym -  rozwijanie i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci.   

II.Wakacyjne wspomnienia – piękna, letnia pogoda.       

  • „ Wspomnienia z wakacji” - zapoznanie z treścią wiersza Lucyny Krzemienieckiej  ,  praca z mapą Polski, Europy – wskazywanie miejsc, w których były dzieci.                                  „Co to za przedmiot?, do czego służy?” - zabawa dydaktyczna - oglądanie i nazywanie zgromadzonych przedmiotów, związanych z wakacjami, przyniesionych przez dzieci np. plecak, okulary słoneczne, kapelusz, latarka itp. Rozróżnianie ich: barwy, wielkości, przeznaczenia. Analiza słuchowo – dźwiękowa wyrazów – praca z dziećmi 6-letnimi: wybrzmiewanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie. Podział wyrazów na sylaby.                                                                                             
  • „Segregowanie skarbów” – pamiątek z wakacji przywiezionych przez dzieci: muszelek, kamyków, piasku itp. – Rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie: 3,  „Pocztówka z wakacji” – malowanie miejsc, w których byłem - praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych, rozwijająca wyobraźnię i inwencję twórczą dzieci.
  •  „Lato w kawiarence”– zapoznanie z treścią i melodią piosenki. 
  • Zapoznanie z treścią opowiadania pt.: „Pożegnanie lata,” czytanego przez nauczycielkę .Kształtowanie postaw: szacunku, koleżeństwa i wzajemnej życzliwości. 
  • Układanie mandali z materiału przyrodniczego przy muzyce relaksacyjnej przez chętne dzieci. Wyzwalanie zainteresowania ciszą, szukanie jej podczas pracy. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       III. Zasady bezpieczeństwa i znaki drogowe oraz zawód policjanta. 

  • Prezentacja znaków drogowych i sygnalizatora świetlnego, rozwijanie umiejętności rozpoznawania ich i interpretowania ze zrozumieniem: co oznaczają,  czego od nas wymagają?   Zabawy ruchowe rozwijające praktyczne umiejętności odczytywania znaków drogowych i sygnałów świetlnych na sygnalizatorze.                                                  
  • Nauka piosenki pt.: „Uwaga – czerwone światło” . Zabawa ruchowa przy piosence rozwijająca spostrzegawczość i pamięć wzrokową, z wykorzystaniem kolorów świateł: czerwone, zielone.     
  • Spacer na pobliskie skrzyżowanie, w celu zaprezentowania przez dzieci praktycznych umiejętności związanych ze znajomością zasad ruchu drogowego dla pieszych.     
  • Poznawanie zawodu policjanta . Zabawy ruchowe, orientacyjno – porządkowe: „Stój, idź,” „Samochody,” i inne. 
  • „Sygnalizator świetlny” – praca plastyczna na poziomach:                                                                                                                                      

IV. Nadeszła jesień.

  • Spacer w ogródku przedszkolnym, w celu poszukiwania jesieni. Rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi dzieci. Wykorzystywanie zmysłów, w celu dokładnego odczucia symptomów jesiennej pogody: wiatru, deszczu, zapachów, kolorów itd. . Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę pt.: „Jesienny kącik”   Rozwijanie umiejętności udzielania krótszych lub dłuższych odpowiedzi, poprawnymi zdaniami                                                                                                                           
  • Słuchanie piosenek o tematyce jesiennej, próby wspólnego śpiewania ich.  
  • Dekorowanie klasy plastycznymi pracami przestrzennymi jak np.: „Muchomorek,” „Grzybek,” „Jeżyk,” eksponowanie ciekawych „darów jesieni” przyniesionych przez dzieci.    
  • Udział dzieci rozpoczynających edukację w naszym przedszkolu wraz z rodzicami, w uroczystym pasowaniu na „Przedszkolaka Montessorka.” Obchody „Dnia Przedszkolaka” przez całą społeczność przedszkolną: nauka piosenek: „Przedszkolaki Montessorki”, „ Przedszkole” , „Jestem przedszkolakiem - Terlikowo”                                                               
  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce letniej i jesiennej. Wyszukiwanie cech charakterystycznych lata i jesieni oraz różnic między nimi. I
  • Zestaw ćwiczeń ruchu rozwijającego metodą W. Sherborne – rozwijanie dużej motoryki. 

 V. Moje emocje. Czy inni też je mają?

  •  Zabawy integracyjne na przedstawianie i rozpoznawanie emocji za pomocą: gestu, ruchu, mimiki twarzy, naśladowanie i nazywanie emocji przedstawionych na ilustracjach. Zabawy z „kalendarzem uczuć,” zachęcanie do wypowiadania się o swoim samopoczuciu, odczuciach w różnych sytuacjach miłych, trudnych itp. 
  • Rozmowa o emocjami towarzyszącymi nam podczas różnorodnych działań: wspólnych zabaw w sali przedszkolnej, ogródku przedszkolnym, wspólnego śpiewu, słuchania opowiadań i bajek, wierszy czytanych przez nauczyciela. Rozwijanie umiejętności dostrzegania swoich emocji i nazywania ich.                 

  Planujemy we wrześniu

11.09.2025 r -  o godzinie 16.30 odbędzie się zebranie organizacyjne z rodzicami na sali gimnastycznej, a o 17.00 w sali grupy IV

22.09.2025 r. - Światowy Dzień Przedszkolaka, o godzinie 9.30 na sali gimnastycznej odbędzie się uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka dzieci nowo przyjętych. Zapraszamy również rodziców  !!!