Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV

Nauczyciele:

mgr Renata Staniecka  
mgr Karolina Auguścik 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -15.30

Konsultacje:

  • pani Karolina  środa po 15.30
  • pani Renata

 

Omawiamy w styczniu: 

Temat kompleksowy: Nowy Rok

  1. Noworoczne życzenia –rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza J.Kerna Bajka o Starym i Nowym Roku. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i składania życzeń innym ludziom.
  2. Zegary - przeliczanie pełnych godzin na różnych zegarach zabawy matematyczne - która godzina?. Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Rozwijanie wyobraźni umiejętności matematycznych. Rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie pracy plastycznej: „Zegar”
  3. Jak mija czas – dni tygodnia, miesiące, pory roku - Omówienie charakterystycznych cech dla poszczególnych miesięcy w oparciu o materiał montessoriański i opowiadanie J.Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach”.( https://www.youtube.com/watch?v=fl-ofiYE9hM ). Poznanie przez dzieci zjawisk przyrodniczych związanych  z następstwem czasu: dni, miesięcy i pór roku.
  4. Przedszkolne kolędowanie pt.: „Świeć Gwiazdeczko” z udziałem zaproszonych Seniorów i Gości z Rady Osiedla - śpiewanie zbiorowe i indywidualne kolęd i pastorałek (8 styczeń)
  5. Rozwiązywanie zagadek o miesiącach, porach roku i dni tygodnia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Określanie charakterystycznych zjawisk występujących w każdym miesiącu roku.

 

 

Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadek

  1. Święto babci i dziadka– słuchanie opowiadania A. Galicy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rysowanie portretów babć i dziadków - przygotowanie wystawy. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.
  2. Rozmowy z dziećmi na temat: Jaką rolę w ich życiu pełnią dziadkowie?. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci, przedstawiających babcie i dziadków podczas spotkań z wnukami,   swobodne wypowiedzi dzieci.
  3. „Za co kocham babcię i dziadka?” Jak należy ich szanować? – wypowiedzi dzieci.   
  4. Nauka układu tanecznego do przedstawienia. Rozwijanie uzdolnień tanecznych dzieci .
  5. Wykonywanie upominków dla bliskich: wykonanie mydełek glicerynowych z wykorzystaniem suszonych kwiatów i owoców, przypraw oraz olejków eterycznych. Rozwijanie sprawności manualnej i poczucia estetyki, tworzenie własnych kompozycji zapachowych.
  6. Droga do babci i dziadka” – wspólne tworzenie z dziećmi gry planszowej z elementami kodowania. Nabywanie umiejętności przetwarzania obrazu ruchowego na graficzny i odwrotnie
  7. Występ w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka – recytowanie tekstów, śpiewanie piosenek, składanie życzeń, wręczanie prezentów. Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
  8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłkami. Doskonalenie koordynacji ruchowej, celowości rzutów oraz koncentracji uwagi.

     

Temat kompleksowy: Sporty zimowe

     1.„Krótka historia olimpijskiej flagi - opowiadanie nauczyciela, zabawa tematyczna- Jaka to dyscyplina?”. „Zimowe dyscypliny sportowe” –  zagadki pantomimiczne.
         Sylwetki polskich  sportowców sportów zimowych  np. Kamil Stoch,  Piotr Żyła, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk.

     2.„Wyścigi saneczkowe” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej, rozmowa „Czy łatwo grać fair play?” –„Zjeżdżamy na sankach z górki” – zabawa logopedyczna.
         Rozwijanie umiejętności  przestrzegania ustalonych zasad, regulujących współdziałanie w zabawie.

  1. Jazda na lodzie” – improwizacja do muzyki klasycznej, malowanie do muzyki farbami akwarelowymi. Nabywanie umiejętności posługiwania się pędzlem.
  1. „Sporty zimowe” – quiz wiedzy dzieci nt. sportów ziomowych, przydzielanie punktów i  liczenie do 10. Kształtowanie umiejętności wykonywania działań matematycznych
             – dodawania w zakresie 10.
  1. Praca z tablicą interaktywną - ćwiczenia graficzne w pisaniu, łączenie elementów, przeliczanie, rozpoznawanie i łączenie liter i cyfr. Rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesną technologią informatyczną.

 

Planujemy w styczniu:

08.01 - Koncert przedszkolny kolęd i pastorałek "Świeć gwiazdeczko"  z udziałem seniorów z Rady Osiedla.

22.01 - Występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Występ naszej grupy o 11.30. Zapraszamy po występie na mały poczęstunek do klasy.

24.01 - Wyjazd do Hali EXPO na przedstawienie teatru z Wrocławia - "Kubuś Puchatek".  

28.01 - Koncert Filharmonii łódzkiej w naszym przedszkolu "Stary zegar i Nowy Rok"

 

Tematy omawiane w grudniu:

Temat kompleksowy: Mikołaj i jego pomocnicy – Zapoznanie dzieci z historią św. Mikołaja. Odnajdywanie na mapie Europy Laponię. Zapoznanie z zawodem listonosza. Zabawy w kodowanie.

Temat kompleksowy: Święta za pasem – Zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia. Zapoznanie dzieci z rodzajami drzew iglastych. Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych poprzez angażowanie dzieci do udziału w jasełkach. Nauka wierszy, kolęd, pastorałek i piosenek świątecznych. Eksperymenty

z przyprawami, wyrabianie masy porcelanowej.

Temat kompleksowy: Nadeszła zima – Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla nowej pory roku. Kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania zjawisk zachodzących w przyrodzie. Doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia

  1. „Narciarz na trasie”, „Złap literę”.

W miesiącu grudniu:

06.12.2024r. - W godzinach 13:30-18:00 odbędzie się Kiermasz Bożonarodzeniowy.

19.12.2024r. Godzina 15:30 - Serdecznie zapraszamy Rodziców na występ dzieci w jasełkach. Bardzo prosimy o zapewnienie dzieciom strojów zgodnie z rolami jakie dostały.

17.12.24r. - Koncert Filharmonii Łódzkiej pt. „Idą, idą kolędnicy”.

 

Tematyka na listopad

Mała i duża ojczyzna

  1. ,,Legenda o Orle Białym’’- słuchanie legendy. Poznanie i okoliczności powstania Godła Polskiego. Nabywanie poczucia przynależności narodowej i przynależności państwowej
  2. ,, Katechizm polskiego dziecka’’- nauka wiersza Bełzy. Rozmowy na temat narodowości dzieci oraz symboli narodowych. Utrwalenia znajomości barw ojczystych, zarysu mapy Polski ze stolicą Warszawą
  3. ,,Hymn Polski’’- słuchanie Mazurka Dąbrowskiego. Rozpoznawanie hymnu spośród innych utworów. Śpiewane I zwrotki i refrenu. Odczuwanie powagi Hymnu narodowego. Śpiewanie I zwrotki i refrenu. Przyjmowanie prawidłowej ostawy podczas śpiewu hymnu. Budzenie poczucia przynależności do Polski i Europy.
  4. ,,Polak mały’’- nauka piosenki patriotycznej
  5. ,, Symbole narodowe’’- zabawa dydaktyczna- oglądanie symboli narodowych Polski- rozpoznawanie wśród symboli innych krajów. Malowanie farbami flagi Polski .
  6. ,,Godło Polski’’- ćwiczenia grafomotoryczne- łączenie kropek, wypełniania konturu barwą- wzbudzanie szacunku do symboli narodowych.
  7. ,, Co to jest niepodległość?’’- słuchanie piosenki-- doprowadzenie do zrozumienia, że kiedyś Polska była pod zaborami i nie było jej na mapie Polski po 123 latach odzyskała wolność .
  8. Uroczystość z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego
  9. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Weronki Sherborne.

Pogoda w kratkę

  1. ,, Sposób na nudę’’- słuchanie opowiadania A. Widzowskiej- rozmowy nt. aktualnego stanu pogody. Poznanie rożnego rodzaju deszczu i ich określeń: mżawka, kapuśniaczek, ulewa. Rozwijanie słownika czynnego u dzieci.
  2. ,,Taniec w deszczu’’- osłuchanie z piosenką. Przeliczanie zwrotek w piosence, określanie metrum piosenki. Rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek indywidualnie i zbiorowo. Interpretowanie muzyki ruchem
  3. ,,Skąd się bierze deszcz?’’- zabawa badawcza. Przeprowadzenie doświadczenia z parowaniem i skraplaniem wody. Doprowadzenie do zrozumienia obiegu wody w przyrodzie .
  4. ,, Krople deszczu’’- zabawa matematyczna- ćwiczenie umiejętności przeliczania tworzenia rytmów.

Dobre maniery

  1. ,,Grzyb Borowik’, ,, Pajączek’’- słuchanie bajek terapeutycznych A. Łaby i M. Malickiej. Wyjaśnienie trudnych pojęć: „godność”, „tolerancja”, „stereotyp”, „uprzedzenie”. Rozwijanie postawy tolerancji, nauka szacunku i akceptacji innych osób.
  2. ,, Moje emocje’’- praca z pomocą rozwojową. Rozpoznawanie i nazywanie uczuć na podstawie wyrazu twarzy.
  3. ,, Jak się dzisiaj czuję’’?- zabawa z pantomimą – rozpoznawanie i nazywanie uczuć dzieci na podstawie ich mimiki i gestów
  4. ,,Auslander’’- zabawa z dramą, ucząca empatii, nazywania i rozpoznawania uczuć innych osób. -Rozwijanie postawy empatycznej; - doskonalenie umiejętności, poprawnego zachowania się w różnych sytuacjach -wyrabianie nawyku okazywania innym i sobie życzliwości oraz szacunku .
  5. ,,Savoire – vivre ‘’- co oznacza ?– rozmowa kierowana. Czytanie fragmentów książki „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci” G. Kasdepke. Rozmowy i zabawy kształtujące i utrwalające nawyk stosowania zwrotów grzecznościowych. Zabawy i gry integracyjne uczące wyrozumiałości i tolerancji. Kulturalne zachowanie się podczas spożywania śniadania czy obiadu. Prawidłowe nakrywanie do stołu – zajęcia praktyczne . Właściwe zachowanie się w miejscach publicznych podczas uroczystości szkolnych – scenki dramowe . Wdrażanie dzieci do poszanowania własności wspólnej i osobistej .Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowe odnoszenie się przedszkolaków do siebie oraz osób dorosłych
  6. ,,Jak się zachować’’?- pogadanka na temat kultury osobistej w przedszkolu i poza nim. Omawianie wybranych sytuacji z życia codziennego i związanych z nimi zachowań . Wdrażanie do właściwych postaw związanych z kulturą bycia (przypomnienie o zwrotach grzecznościowych, zasadzie uprzejmości i życzliwości wobec innych.
  7. ,, Piosenka bardzo kulturalna’’- nauka melodii i słów. Przypomnienie o trzech magicznych słowach: proszę, przepraszam, dziękuję

 

Planujemy w listopadzie”

7.11 – warsztaty zielarskie „Kosz pełen ziół”.

8.11 – Narodowe Święto Niepodległości. Uroczyste odśpiewanie hymn oraz piosenki patriotycznej. Prosimy o przygotowanie dla dzieci stroju galowego.

 

 

Planujemy w październiku:

1.Jesień w lesie. Las i jego warstwy.

-  Zapoznanie dzieci z warstwami lasu- wyjaśnienie pojęć: ściółka leśna, runo leśne, podszyt, korony drzew w oparciu o film edukacyjny. Utrwalenie nazw drzew iglastych i liściastych.

Grzyby jadalne i niejadalne -podział grzybów - oglądanie zdjęć ,swobodne wypowiedzi dzieci na temat grzybów. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wybranych grzybów. Zapoznanie dzieci z budową grzyba w oparciu o pomoc rozwojową.

- "Leśne grzybki" - rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie pracy z wybranych warzyw. 

2.Jesień w sadzie i w ogrodzie

„ Liczymy owoce i warzywa”- tworzenie zbiorów owoców i warzyw, wprowadzenie znaku "<" i ">". Rozwijanie zainteresowań matematycznych. 

- "Jaki to owoc?"- rozwijanie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą zmysłów: smaku, zapachu, wzroku i dotyku - uwrażliwienie wszystkich zmysłów. 

"Na straganie", inscenizacja wiersza J. Brzechwy. Rozmowa kierowana w oparciu o poznany wiersz. 

 

3. Światowy Dzień Zwierząt 

Miłośnik zwierząt – poeta i pisarz Ludwik Jerzy Kern. Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz: „Dwa jeże”. Analiza i synteza głoskowa wyrazów, wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie – rozwijanie słuchu fonematycznego. 

- rozwijanie umiejętności manualno - technicznych poprzez udział w warsztatach z okazji Dnia kota. 

4.Poznajemy zasady ruchu drogowego

- zapoznanie dzieci z zawodem policjanta i jego obowiązkami oraz atrybutami ( lizak policyjny, mundur). Rozbudzenie zainteresowania przedstawionym zawodem. 

- poznanie zasad zachowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym. 

5.Gdy październik mocno trzyma, zwykle mroźna bywa zima.

- utrwalenie  znajomości cech charakterystycznych jesieni. Zapoznanie dzieci ze znaczeniem symboli graficznych – znaków synoptycznych. Pomiar temperatury powietrza. 

- zapoznanie dzieci z tekstem i melodią piosenki „Pani Jesień” – rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

-„Korale Pani Jesieni” – rozwijanie umiejętności manualnych 

 

Wydarzenia w październiku:

3 październik - wycieczka do ośrodka Brzoza za przejazdem w miejscowości Przyłęk Duży. Koszt wycieczki 125 zł.

17 października - warsztaty plastyczno - teczniczne z okazji Dnia kota. Koszt warsztatów - 28 zł 

24 października - "Jesienny Bal Witamin" w strojach warzyw i owoców. Prosimy o przygotowanie dla dzieci przebrań zgodnych z nazwą. 

31 października - wyjście do Baśniowej kawiarenki. Koszt 30 zł  

 

 

Planujemy we wrześniu:

  1. Wspomnienia z wakacji

- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli i wypowiadania się całym zdaniem

- wdrażania do współdziałania – integracja grupy

- rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie pracy plastycznej: „Lody”

  1. Nasze przedszkole

- doskonalenie umiejętności komunikacji i wzajemnego zrozumienia

- zapoznanie dzieci z kącikami zainteresowań w sali  i zasadami korzystania z pomocy w niej zawartych

- zapoznanie dzieci z topografią przedszkola

  1. Kodeks Montessorka

- ustalenie wspólnych zasad panujących w grupie przedszkolnej

- rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie i „podpisaniu” Kodeksu Montessorka

  1. Julian Tuwim – obchody 130 rocznicy urodzin autora

- zapoznanie dzieci z wierszami: „Lokomotywa”, „Słoń Trąbalski”, „Pan Hilary”, „Abecadło”

- rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie pracy plastycznej „ Słoń Trąbalski”

- rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego i logicznego myślenia poprzez układanie historyjki obrazkowej na podstawie przeczytanego wiersza.

 

Wydarzenia we wrześniu :

20.09 (piątek) – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka - godz. 10.30 uroczyste ślubowanie  dzieci w sali gimnastycznej. Poczęstunek dla dzieci  w naszej sali przygotowany przez rodziców.