Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV

Nauczyciele:

mgr Renata Staniecka  
mgr Karolina Auguścik 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -15.30

Konsultacje:

  • pani Karolina  środa po 15.30
  • pani Renata

 

Co realizujemy w grudniu

Temat kompleksowy: Grudniowe życzenia

  • Zapoznanie z legendą o św. Mikołaju na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej „Mikołajki”. „Mikołaj z odcisku dłoni” – praca plastyczna.
  • Tworzenie listu do św. Mikołaja. “Gdzie mieszka Mikołaj?” – praca z globusem i mapą.
  • Nauka piosenki o św. Mikołaju. Karty pracy – ćwiczenie percepcji słuchowej I wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych.
  • „Jakie to święto?” – próba odczytywania kalendarza, przeliczanie dni pozostających do świąt. Rozmowa na temat obchodzenia Mikołajek, wymiana doświadczeń.
  • „Kartki świąteczne” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów. “Mikołaj nocą” – zabawa wyciszająca.

 

Temat kompleksowy: Kim będę gdy dorosnę?

  • „Czym są obowiązki?“ – rozmowa o obowiązkach dzieci i dorosłych, swobodne wypowiedzi na temat miejsc pracy rodziców.
  • „Dawne zawody” – przypomnienie starodawnych zawodów. „Krawcowa” – poznanie rekwizytów krawcowej, polisensoryczne poznanie materiału.
  • „Jakie znamy roboty” – dyskusja na temat robotów wykorzystywanych w różnych dziedzinach i ich użyteczności. „Robot przyszłości” – praca plastyczna.
  • „Wszyscy dla wszystkich” – zapoznanie z wierszem Juliana Tuwima. Rozmowa na temat utworu, przypomnienie nazw zawodów, dyskusja na temat ważności danych zawodów. “Mierzenie stopami i krokami” – zabawa matematyczna.
  • „Ja w przyszłości”– praca plastyczna. Rysowanie siebie za 20 lat, przewidywanie miejsca pracy, wykonywanego zawodu. „Praczki”– zabawa ruchowa do piosenki.

Temat kompleksowy: Świąteczne tradycje

  • „Święta na dwóch kontynentach“ – rozmowa na temat rozłąki podczas Świąt na podstawie opowiadania Agnieszki Filipkowskiej, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania. Quiz – zabawa dydaktyczna, odróżnianie potraw wigilijnych od nie-wigilijnych.
  • „Do szopy hej pasterze” – wysłuchanie kolędy, rozmowa o jej treści. Wspólne śpiewanie. „Szopka” – oglądanie zdjęć szopek bożonarodzeniowych, porównywanie, odnajdowanie elementów wspólnych.
  • „Moje Święta” – rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych sposobów spędzania Bożego Narodzenia. Utrwalenie nazewnictwa poszczególnych członków rodziny. Wspólne śpiewanie kolęd.
  • „Bon czy ton… Savoir vivre dla dzieci” – wysłuchanie fragmentów opowiadania Grzegorza Kasdepke. „Moje wymarzone Święta” – praca plastyczna.
  • „Jak należy zachowywać się przy stole?” – burza mózgów. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem lizaków „Tak – Nie”. „Świąteczne tradycje” – konkurs wiedzy.

Co planujemy w miesiącu grudniu:

9.12.2025 r. - Kiermasz świąteczny - rozpoczynamy o godzinie 15.00

18.12.2025 r. ( czwartek) - o godzinie 14.00 - zapraszamy na przedstawienie świąteczne przygotowane przez dzieci. Po przedstawieniu na sali gimnastycznej planujemy Wigilię w sali grupy IV.

 

Co realizujemy w listopadzie

Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna 
  • Rozmowa nt wieloznaczności słowa dom: to budynek, mieszkanie, ale również rodzina, kochające osoby wokół, a może nawet kraj. Opisywanie swojego miejsca zamieszkania oraz poznanie/ utrwalanie adresu. Zabawa konstrukcyjna - dom. Stworzenie modelu domu wraz z jego wyposażeniem, wykorzystując m.in. materiały recyklingowe, materiał naturalny. 
  • Przybliżenie/ utrwalenie nazwy, krótkiej historii i charakterystyki naszego miasta. Wyszukiwanie Łodzi na mapie Polski. Kolorowanie ilustracji kamienic. 
  • Gdzie leży Polska? Praca z mapą Europy/ świata. Odnajdowanie położenia w stosunku do Europy świata. Wspomnienie o Unii Europejskiej. Wymienianie państw sąsiadujących z Polską. Przypomnienie symboli narodowych. Nauka/ utrwalenie tekstu i melodii hymnu narodowego. Nauka wiersza “Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy. Nauka piosenki “Piosenka młodego patrioty”. Praca techniczna: wykonanie kotylionów. 
  • Przybliżenie historii Polski związanej z zaborami i odzyskaniem niepodległości. Wyjaśnienie pojęć: zabory, niepodległość, suwerenność, patriotyzm. Rozwijanie pojęć związanych z następstwem czasu. Ile lat temu? Praca z montessoriańską pomocą rozwojową- formowanie dużych liczb na złotym materiale i na symbolach. Porównywanie, szacowanie, kształtowa 
  • Udział przedszkola w akcji: “Szkoła do hymnu”. Kształtowanie tożsamości oraz budowanie poczucia wspólnoty poprzez wspólne wykonanie hymnu narodowego przez wszystkich przedszkolaków i nauczycieli.  
Planujemy w listopadzie: 
 4.11.2025 r. - idziemy do biblioteki "Dygresja" na warsztaty o tematyce jesiennej. Zajęcia są bezpłatne. Prosimy dostosować odzież dzieci do warunków pogodowych. 
 
Przypominamy, że 5.11.2025 r jedziemy na zajęcia do Orientarium. Koszt zajęć i przejazd autokarem wynosi 65 zł. Śniadanie w tym dniu będzie punktualnie o godzinie 8.15. Prosimy o przyprowadzenie dzieci na godzinę 8.00, autokar przyjedzie po nas o 8.45. Planujemy powrót na obiad. 
 
12.11 - " Szkoła do hymnu" - uroczystość upamiętniająca Odzyskanie Niepodległości, prosimy o przyprowadzenie dzieci w stroju galowym,
13.11.2025 r- dzięki uprzejmości mamy Jerzyka mamy zaproszenie na zwiedzanie stadionu Widzewa. Ze względu na bezpieczeństwo dzieci zamówiłyśmy autokar, którego koszt wynosi 40 zł od dziecka. 
 
 

Omawiamy w październiku:

  1. Co robią zwierzęta jesienią.

06.10. Udział w przedstawieniu teatralnym – rozwijanie zainteresowań teatralnych, doskonalenie uważnego słuchania, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas przedstawienia.

a) Światowy dzień zwierząt

Cel: wysłuchanie opowiadania „ Zwierzęta to nie zabawki” , A. Metko. Zabawa słowna: „ Dokończ zdanie…” Pies jest…, Kot potrafi….., krowa daje….. itp.- rozwijanie wrażliwości wobec zwierząt, rozwijanie logicznego myślenia, wdrażanie do uważnego słuchania, pobudzanie do samodzielnego myślenia i wypowiedzi na temat utworu, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

b) Poszukiwanie zimowego mieszkania.

Cel: wysłuchanie opowiadania ” Poszukiwanie zimowego mieszkania H. Zdzitowieckiej” - zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania ,wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.

c) Odloty ptaków.

Cel: wysłuchanie wiersza: „ Dobre rady sowy” S. Karaszewski, praca z mapą świata, , zabawa ruchowa „ ptaki” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie niektórych zwyczajów- odloty w stadzie, kluczu, zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pory roku.

d) Jeż

Cel: wysłuchanie wiersza „ Jeż”, A. Nożyńska-Demianiuk , wykonanie pracy plastycznej, „ Jeż”- poszerzanie wiadomości na temat środowiska naturalnego jeża, kształcenie sprawności manualnej, wdrażanie do wykonywania pracy wg instrukcji i wykorzystania różnorodnego materiału plastycznego, doskonalenie techniki wycinania i klejenia.

e) Zapasy na zimę.

Cel; wysłuchanie wiersza „ Zapasy na zimę” ,rozwijanie pojęć matematycznych, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, określeń: mniej o ,więcej o, tyle samo, dokonywanie działań na zbiorach, , utrwalanie nazw zwierząt leśnych, , zapoznanie dzieci z rodzajami zapasów zimowych gromadzonych przez zwierzęta.     

2. W zdrowym ciele zdrowy duch   

a) Wesoły obrazek dla kolegi 

 Cel: zapoznanie dzieci z utworem literackim „ Złapał katar Katarzynę”- budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznymi i artykulacyjnym, odwoływanie się do własnych doświadczeń i wspomnień, kształtowanie postaw empatycznych, wykonanie rysunku dla chorego rówieśnika; doskonalenie sprawności manualnych ( nawlekanie, wiązanie wstążki). 

b) Oto ja                                                                                                                                                                                                                                                   

Cel: praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia uwagi „ Nos, kolano, ucho” – kształtowanie współpracy w grupie, nazywanie, wskazywanie i poszerzanie wiedzy na temat części ciała.

 c) Sport to zdrowie.

Cel: zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu. 

 d) Umiem dbać o zdrowie.

Cel: rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „ czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu

  e) Zdrowe kanapki.

Cel: samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.

  f) Kto nas leczy?

Spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym (w miarę możliwości) – zapoznanie z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie.

g) Realizacja programu edukacji zdrowotnej – scenariusz nr 1. „pomocnik mleczaka”.

Cel: nauczenie dzieci nawyków higieny jamy ustnej, regularnego mycia zębów i techniki szczotkowania