Grupa III
Nauczyciele:
mgr Monika Dzięglewska-Banasiak
mgr Iwona Rojewska
Konsultacje:
- pani Monika - wtorek w godz.9:00 -10:00
- pani Iwona - środa 12:30 - 13:30
Drodzy Rodzice,
w kwietniu omawiać będziemy następujące zagadnienia:
Kolorowa wiosna kwietniowa
- Poznamy nazwę nowego miesiąca, utrwalimy sobie nazwy pozostałych miesięcy, pór roku i dni tygodnia, podczas systematycznej pracy z kalendarzem.
Rozwijać będziemy umiejętności związane z posługiwaniem się pojęciami następstwa czasu. Będziemy śpiewać piosenki o tematyce wiosennej, rozwijać umiejętność wspólnego śpiewania oraz tańczyć do piosenki pt.: "Walc kwiatów." Weźmiemy udział w przedszkolnym "Balu Wiosny." Pobawimy się rytmem, z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. Powędrujemy do parku szukać wiosny i obserwować. Kształtować będziemy swoją wrażliwość na piękno wiosennego krajobrazu.
Zabawy matematyczne. Bezpieczeństwo.
- Będziemy wykonywać działania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze). Będziemy tworzyć zbiory, przeliczać ich elementy, porównywać wielkości zbiorów, rozpoznawać cyfry oznaczające liczby od 0 do 10. Nie rozstaniemy się z matą do kodowania i robotem, dzięki programowi: "Uczymy dzieci programować."
Systematycznie rozmawiać będziemy o bezpieczeństwie: utrwalać zasady zachowania bezpieczeństwa w sytuacjach trudnych dla dziecka, znajomość numerów alarmowych. Przejdziemy praktyczny sprawdzian umiejętności zachowania bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej do hali sportowej, na "Rewię na lodzie."
Ekologia to ważna sprawa.
- Zastanawiać się będziemy co to jest pogoda?, co to jest klimat?, skąd się bierze prąd w gniazdku?, co to jest ekosystem?, jak dbać o naturę?, w ramach programu: "Kubusiowi przyjaciele natury." W ten sposób poszerzymy swą wiedzę przyrodniczą i rozwiniemy umiejętność wypowiadania się na dany temat.
Piękny świat dziecięcych emocji
- Rozwijać i kształtować będziemy język naszych dziecięcych uczuć. Pobudzać będziemy nieustannie naszą inwencję twórczą poprzez improwizowanie muzyki ruchem, z wykorzystaniem wstążek. Nadal będziemy rozpoznawać i nazywać emocje, poznawać język emocji, z wykorzystaniem książki pt. "Kolorowy potwór." Cały czas pracować będziemy z programem: "Nie lada to gratka, poznajemy Misia Uszatka."
Europa, Polska i Portugalia.
- Systematycznie utrwalać będziemy dotychczasową i zdobywać nową wiedzę o naszym kontynencie, ojczyźnie oraz państwach należących do Unii Europejskiej.
Drodzy Rodzice,
w marcu skupimy się na czterech tematach głównych:
- Europa, Europejczycy i budowle z krajów europejskich.
- Nadal rozwijać będziemy naszą wiedzę o Europie. Poznamy nazwy należących do niej mórz i oceanu na zachodzie Europy, usłyszymy też o kierunkach świata. Utrwalimy sobie nazwy i ilość państw europejskich, bo już sporo na ten temat wiemy. Porozmawiamy o klimacie, roślinności i zwierzętach zamieszkujących Europę, o Europejczykach i potrawach bardziej znanych, wywodzących się z niektórych krajów. Z różnego rodzaju materiałów papierniczych wybudujemy znaną budowlę z kraju europejskiego na przedszkolną wystawę takich budowli.
- Kilka marcowych dni, które warto zapamiętać.
- Dowiemy się jak i od kiedy obchodzimy Dzień Kobiet?, kiedy i dlaczego przypada Międzynarodowy Dzień Matematyki?, Międzynarodowy Dzień Teatru? oraz Światowy Dzień Wody? Dzieci uczestniczyć będą w ciekawych zajęciach na każdy z tych tematów, z udziałem min. Mamy Weroniki, która z zawodu jest matematykiem, z udziałem Gości z Ośrodka Ekologicznego "Źródła." Realizować będziemy zajęcia w ramach programu: "Mali Przyjaciele Natury."
- Wiosna.
- Radośnie przywitamy i bardzo uważnie przyglądać się będziemy wiośnie, która właśnie w marcu do nas przyjdzie. Założymy "ogródek parapetowy," który będziemy starannie pielęgnować, poznamy pierwsze wiosenne kwiaty, uporządkujemy naszą rabatkę w ogródku przedszkolnym. Znajdziemy też czas, na uważną obserwację rosnących tam roślin. Śpiewać będziemy piosenki o wiośnie i nauczymy się o niej wierszyka.
- Wielkanoc.
- Dowiemy się jak i dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne, poznamy polskie tradycje z nimi związane, nauczymy się składać świąteczne życzenia. Drogą elektroniczną wyślemy je do Ali, naszej koleżanki.
- Systematycznie uczestniczyć będziemy w zajęciach o emocjach, ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych na sali gimnastycznej i w ogródku przedszkolnym. Wybierzemy się do "Biblioteki Otwartej," nadal czytać będziemy: literaturę dla dzieci wypożyczoną z tej biblioteki, "Wielką Księgę Wartości," i "Opowieści o tym, co w życiu ważne," wraz z zaprzyjaźnionym "Misiem Uszatkiem." Poznamy/przypomnimy sobie zasady savoir - vivre, które wcielać będziemy w życie, popracujemy też z lubianym przez nas robotem i matą do kodowania, w ramach programu: "Uczymy Dzieci Programować."