Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

Nauczyciele:

mgr Iwona Rojewska
mgr Aleksandra Dobras
mgr Justyna Warzocha

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00

Konsultacje:

  • pani Iwona środa godz.17:00
  • pani Ola wtorek godz.17:00

 

Zagadnienia na miesiąc maj

05.05.2025

 Rozmowa nt.: minionego święta 1, 2, 3 maja. Utrwalenie wiadomości na temat naszego kraju i naszych symboli narodowych. Praca plastyczna “Polska moja ojczyzna”. 

W krainie muzyki 

  1. Gatunki muzyczne – zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi, wysłuchanie i podanie nazw różnych gatunków muzycznych. Nauka piosenki: “Hymn Krainy Muzyki”.
  2. “Czasem słońce, czasem deszcz” – słuchanie opowiadania Szczerbakowskiej - Biniszewskiej. Reagowanie tańcem/ ruchem na różne rodzaje muzyki. Jak zapisać muzykę? - burza mózgów, zapoznanie dzieci z nutami i pięciolinią.
  3. Wysłuchanie opowiadania pt.: “Koncert” Agnieszki Frączek. Omówienie jego treści, doskonalenie uważnego słuchania i pamięci. Jestem muzykantem – zabawa tradycyjna, integracja grupy. Po mojej prawej stronie – zabawa doskonaląca lateralizację.
  4. Skąd pochodzi dźwięk? - rozpoznanie instrumentów. Dęty czy strunowy? -podział instrumentów na grupy. Rozwijanie percepcji słuchowej. Wykonanie własnego instrumentu z recyklingu. Odczytywanie i kontynuowanie rytmów.  
Czy potrzebne są nam różne emocje? 
  1. Radość, smutek i co jeszcze? – doświadczanie różnych emocji podczas uczestnictwa w przedszkolnej olimpiadzie sportowej.
  2. Co kryje twarz? – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z elementami dramy. Moje emocje – malowanie farbami przy muzyce (pędzlem lub palcami).  
  3. Kącik matematyczny – układanie symboli emocji z figur geometrycznych -rozwój kreatywności. Karty pracy – doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć, budowanie wypowiedzi. 
  4. Zły humorek - wysłuchanie wiersza Doroty Gellner, swobodne wypowiedzi dzieci. Uczuciowa kostka – klasyfikowanie emocji wg radosnych i przykrych. Przypominanie i dzielenie się prawdziwymi przykładami wydarzeńz życia dzie  
  5. Złość – rozmowa na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej pod tym samym tytułem. Szukanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie- burza mózgów.Nauka technik relaksacyjnych

Polska malarka - Olga Boznańska  

  1. Przybliżenie postaci malarki Olgi Boznańskiej i kontekstu historycznego, w którym żyła. Zapoznanie wizerunku słynnej polskiej artystki oraz prezentacja jej twórczości.
  2. Opis wizerunku - cechy charakterystyczne opisu. Zabawy w parach/ grupach rozwijające współdziałanie i współpracę.
  3. Portret – charakterystyka rodzaju malarstwa. Zapoznanie różnych typów portretu. Poznanie pojęć en face, z profilu. Tworzenie portretu rodziców.
  4. Jak dawno temu urodziła się Olga Boznańska? Działania matematyczne na dużych liczbach z pomocą materiału montessoriańskiego.
  5. Malarstwo jako jeden z elementów sztuki – zaznajomienie dzieci z wieloma innymi rodzajami sztuki. Rozwijanie wrażliwości na piękno. Tworzenie sztuki wizualnej z programem Weavesilk na tablicy multimedialnej.

Święto Mamy i Taty 

  1. Udział w przedstawieniu dla rodziców z okazji Święta Mamy i Taty.
  2. „Wesoły tata” – praca z wierszem Piotra Polaka, doskonalenie umiejętności słuchania i wypowiadania się. Rozwijanie umiejętności opisu i budowanie wypowiedzi. „Mama ma zmartwienie” – praca z wierszem Danuty Wawiłow, uwrażliwienie na emocje innych, rozmowy na temat emocji osób dorosłych. Praca plastyczna- „Mój Tata”, „Moja Mama”.
  3. Moja rodzina – zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania liczb. Poszerzanie słownika o nazwy członków rodziny. Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat niestereotypowych rodzin (dzieci z dwoma domami, bez jednego rodzica, dzieci wychowywanych przez dziadków).
  4. Co oznacza słowo „miłość” – znajdowanie skojarzeń ze słowem miłość. Praca plastyczna „Miłość” próba narysowania/namalowania abstrakcji, rozwijanie kreatywności, kształtowanie nieszablonowego myślenia.
 
Zagadnienia na miesiąc kwiecień

Temat: Wiosna na wsi

  1. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wizyta na wsi” – rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy nt. zwierząt hodowanych na wsi, ćwiczenia klasyfikacyjne – dopasowanie zwierząt do ich domów zamieszkania, dzielenie nazw zwierząt i ich domów na głoski i sylaby. Zabawy naśladowcze.
  2. Wiosenne prace na wsi – zapoznanie z pracą rolników w polu, w sadzie i w ogrodzie na podstawie filmu edukacyjnego. Zabawy ruchowe z elementami metody Weroniki Sherbourne.
  3. Rozwijanie zdolności manualnych poprzez wykonanie pracy plastycznej techniką: wydzieranki, lepienie z plasteliny.
  4. „Stary Donald farmę miał”- rozwijanie zdolności muzycznych oraz pamięciowych. Wyklejanie na kartce wyciętych zwierząt zgodnie z kolejnością występowania w piosence.
  5. Zwierzęta wiejskie i ich dzieci – wzbogacanie słownictwa dzieci, rozpoznawanie zwierząt po odgłosach, po fragmencie ilustracji. Co jedzą zwierzęta – dopasowanie produktów do zwierząt. Rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach.

Temat: Wielkanocne zwyczaje

  1. Przybliżenie dzieciom polskich zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Wielkanocy na podstawie filmu edukacyjnego.
  2. Świąteczne porządki – kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku, rozwijanie dużej i małej motoryki podczas zabaw, wspomaganie rozwoju mowy. Rozwijanie umiejętności matematycznych - przeliczanie, segregowanie według koloru, dodawanie, odejmowanie, porównywanie ilości.
  3. „Pisanki, kraszanki” – słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej – zapoznanie dzieci ze sposobami ozdabiania jajek, rozwijanie uważnego słuchania i wypowiadania się na temat treści tekstu. Rozwijanie zdolności plastycznych poprzez wykonanie pisanki dowolną techniką.
  4. Koszyczek wielkanocny – utrwalanie symboli przedmiotów, które powinny się znaleźć w koszyczku wielkanocnym. Przygotowanie grupowego koszyczka wielkanocnego poprzez wybieranie odpowiednich przedmiotów spośród takich nie związanych ze świętami.
  5. Śniadanie Wielkanocne– zapoznanie dzieci z zasadami nakrywania do stołu, utrwalanie pojęć po lewej/po prawej.
  6. Śmigus-dyngus –przybliżenie polskiej tradycji „Lanego poniedziałku”. Przypomnienie symbolicznego i faktycznego znaczenia wody w przyrodzie. Udział dzieci w warsztatach „Obieg wody w przyrodzie”.
  7. Sadzenie przez dzieci rzeżuchy w wielkanocnej dekoracji – utrwalanie wiadomości przyrodniczych dotyczących sposobów hodowania wybranych roślin.
  8. Ćwiczenia ruchowe i zabawy na sali gimnastycznej z wykorzystaniem „jeżyków”, pachołków, klocków piankowych, obręczy, woreczków i piłek.

 

Temat: Początki państwa polskiego

  1. „O Lechu, Czechu i Rusie” – zapoznanie z legendą o powstaniu państwa polskiego. Rozwijanie umiejętności opowiadania pełnymi zdaniami na podstawie obrazków. Praca z mapą Polski – odnajdywanie stolic Polski. Wspólne śpiewanie hymnu Polski.
  2. Król, królowa i rycerze - Stroje królewskie i rycerskie – zapoznanie z rolą króla, królowej i rycerzy, zapoznanie ze strojami królewskimi i rycerskimi, nazwami atrybutów królewskich. Rozpoznawanie na ilustracjach i banknocie postać królów, m.in.: Bolesława Chrobrego, wyjaśnienie znaczenia przydomka „Chrobry”. Wykonanie korony przygotowanej i ozdobionej według własnego pomysłu.
  3. „1000 lat - jak to dużo?” - przybliżenie dzieciom pojęć związanych z upływem czasu z wykorzystaniem pomocy rozwojowych stosowanych w metodzie Marii Montessori – rozwijanie zdolności matematycznych.
  4. „Bal królewski”- udział w balu przedszkolnym. Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętności tanecznych, umiejętności uczciwej rywalizacji. Utrwalanie zdobytej wiedzy o tematyce historycznej poprzez rozwiązywanie zagadek związanych z pierwszym polskim królem -Bolesławem Chrobrym.
  5. Symbole władzy królewskiej – wzbogacanie wiedzy i słownictwa. Utrwalanie nazw przez tworzenie z nimi zdań. Wysłuchiwanie w nazwach wszystkich głosek. Wykonanie wybranego symbolu władzy dowolną techniką plastyczną – rozwijanie sprawności motoryki małej oraz rozwijanie wyobraźni.