Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

Nauczyciele:

mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 
mgr Iwona Rojewska  

Konsultacje:

  • pani Monika - wtorek  w godz.9:00 -10:00
  • pani Iwona - środa 12:30 - 13:30 

 

Drodzy Rodzice,
w kwietniu omawiać będziemy następujące zagadnienia:
Kolorowa wiosna kwietniowa
- Poznamy nazwę nowego miesiąca, utrwalimy sobie nazwy pozostałych miesięcy, pór roku i dni tygodnia, podczas systematycznej pracy z kalendarzem.
Rozwijać będziemy umiejętności związane z posługiwaniem się pojęciami następstwa czasu. Będziemy śpiewać piosenki o tematyce wiosennej, rozwijać umiejętność wspólnego śpiewania oraz tańczyć do piosenki pt.: "Walc kwiatów." Weźmiemy udział w przedszkolnym "Balu Wiosny." Pobawimy się rytmem, z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. Powędrujemy do parku szukać wiosny i obserwować. Kształtować będziemy swoją wrażliwość na piękno wiosennego krajobrazu.
Zabawy matematyczne. Bezpieczeństwo.
- Będziemy wykonywać działania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze). Będziemy tworzyć zbiory, przeliczać ich elementy, porównywać wielkości zbiorów, rozpoznawać cyfry oznaczające liczby od 0 do 10. Nie rozstaniemy się z matą do kodowania i robotem, dzięki programowi: "Uczymy dzieci programować."
Systematycznie rozmawiać będziemy o bezpieczeństwie: utrwalać zasady zachowania bezpieczeństwa w sytuacjach trudnych dla dziecka, znajomość numerów alarmowych. Przejdziemy praktyczny sprawdzian umiejętności zachowania bezpieczeństwa podczas wycieczki autokarowej do hali sportowej, na "Rewię na lodzie."
Ekologia to ważna sprawa.
- Zastanawiać się będziemy co to jest pogoda?, co to jest klimat?, skąd się bierze prąd w gniazdku?, co to jest ekosystem?, jak dbać o naturę?, w ramach programu: "Kubusiowi przyjaciele natury." W ten sposób poszerzymy swą wiedzę przyrodniczą i rozwiniemy umiejętność wypowiadania się na dany temat. 
Piękny świat dziecięcych emocji
- Rozwijać i kształtować będziemy język naszych dziecięcych uczuć. Pobudzać będziemy nieustannie naszą inwencję twórczą poprzez improwizowanie muzyki ruchem, z wykorzystaniem wstążek. Nadal będziemy rozpoznawać i nazywać emocje, poznawać język emocji, z wykorzystaniem książki pt. "Kolorowy potwór." Cały czas pracować będziemy z programem: "Nie lada to gratka, poznajemy Misia Uszatka."
Europa, Polska i Portugalia.
- Systematycznie utrwalać będziemy dotychczasową i zdobywać nową wiedzę o naszym kontynencie, ojczyźnie oraz państwach należących do Unii Europejskiej.
 
 
 
 
 
 
 
Drodzy Rodzice,
w marcu skupimy się na czterech tematach głównych:
  • Europa, Europejczycy i budowle z krajów europejskich. 
  • Nadal rozwijać będziemy naszą wiedzę o Europie. Poznamy nazwy należących do niej mórz i  oceanu na zachodzie Europy, usłyszymy też o kierunkach świata. Utrwalimy sobie nazwy i ilość państw europejskich, bo już sporo na ten temat wiemy. Porozmawiamy o klimacie, roślinności i zwierzętach zamieszkujących Europę, o Europejczykach i potrawach bardziej znanych, wywodzących się z niektórych krajów.  Z różnego rodzaju materiałów papierniczych wybudujemy znaną budowlę z kraju europejskiego na przedszkolną wystawę takich budowli.
  • Kilka marcowych dni, które warto zapamiętać. 
  • Dowiemy się jak i od kiedy obchodzimy Dzień Kobiet?, kiedy i dlaczego przypada Międzynarodowy Dzień Matematyki?, Międzynarodowy Dzień Teatru? oraz Światowy Dzień Wody? Dzieci uczestniczyć będą w ciekawych zajęciach na każdy z tych tematów, z udziałem min. Mamy Weroniki, która z zawodu jest matematykiem, z udziałem Gości z Ośrodka Ekologicznego "Źródła." Realizować będziemy zajęcia w ramach programu: "Mali Przyjaciele Natury."
  • Wiosna. 
  • Radośnie przywitamy i bardzo uważnie przyglądać się będziemy wiośnie, która właśnie w marcu do nas przyjdzie. Założymy "ogródek parapetowy," który będziemy starannie pielęgnować, poznamy pierwsze wiosenne kwiaty, uporządkujemy naszą rabatkę w ogródku przedszkolnym. Znajdziemy też czas, na uważną obserwację rosnących tam roślin. Śpiewać będziemy piosenki o wiośnie i nauczymy się o niej wierszyka.
  • Wielkanoc. 
  • Dowiemy się jak i dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne, poznamy polskie tradycje z nimi związane, nauczymy się składać świąteczne życzenia. Drogą elektroniczną wyślemy je do Ali, naszej koleżanki.
  • Systematycznie uczestniczyć będziemy w zajęciach o emocjach, ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych na sali gimnastycznej i w ogródku przedszkolnym. Wybierzemy się do "Biblioteki Otwartej," nadal czytać będziemy: literaturę dla dzieci wypożyczoną z tej biblioteki, "Wielką Księgę Wartości," i "Opowieści o tym, co w życiu ważne," wraz z zaprzyjaźnionym "Misiem Uszatkiem." Poznamy/przypomnimy sobie zasady savoir - vivre, które wcielać będziemy w życie, popracujemy też z lubianym przez nas robotem i matą do kodowania, w ramach programu: "Uczymy Dzieci Programować."