Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

Nauczyciele:

mgr Iwona Rojewska
mgr Justyna Warzocha
mgr Karolina Auguścik 
mgr Maria Kapłon 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00

Konsultacje:

  • pani Iwona środa godz.17.00

 


Planujemy w grudniu:

6.12 - Kiermasz świąteczny w godzinach 13.30 -17.30. Serdecznie zapraszamy rodziców do wzięcia udziału.

13.12 -  Wycieczka do teatru „Baśniowa Kawiarenka”

17.12 - Koncert w przedszkolu  pt. „Idą, idą kolędnicy"

18.12 - Występ świąteczny dzieci z naszej grupy na sali gimnastycznej o godz. 15.45

19.12 - Świąteczne spotkanie dzieci przy wspólnym stole, zapoznanie z tradycją dzielenia się opłatkiem

Omawiamy w grudniu:

Mikołaj i jego pomocnicy?

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca z wykorzystaniem kalendarza – utrwalenie nazw miesięcy i dni tygodnia; rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu.

„Pomaganie to ważna sprawa” –  rozmowa o sposobach pomagania innym ludziom. Rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób. Przygotowanie ozdób świątecznych na kiermasz.

Poznajemy pracę listonosza - rozwijanie zainteresowania zawodami wykonywanymi przez osoby z najbliższego otoczenia. Zapoznanie ze zwyczajem wysyłania kartek świątecznych. Przygotowanie kartek świątecznych do swoich rodziców.

Różnorodne zabawy matematyczne określające orientację w przestrzeni (w, na, nad, pod, za, przed, z prawej strony, z lewej strony, w środku). Rozwijanie umiejętności określania i opisywania lokalizacji.

Wzmacnianie mięśni obręczy barkowej. Zabawy w parach z piłką.

Praca plastyczno-techniczna – Eko zabawka na wystawę przedszkolną.  Rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami.

W krainie Mikołaja. Ciekawostki o zorzy polarnej, Laponii - miejscu gdzie zamieszkuje Mikołaj oraz postaci św. Mikołaja. Poznawanie zjawiska zorzy polarnej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

Święta za pasem

Co to jest tradycja? – rozwijanie umiejętności społecznych, swobodne wypowiedzi dzieci na temat rodzinnych tradycji związanych z okresem świątecznym.

Przygotowanie występu świątecznego -  próby śpiewu, recytacji tekstu itp. Rozwijanie wyobraźni muzycznej, umiejętności recytatorskich, wspólnego śpiewania  oraz niwelowanie stresu związanego z występami publicznymi.

Choinka, choineczka. Jakie są rodzaje drzew iglastych? Określanie różnicy między drzewem iglastym, a liściastym. Ubieranie choinki klasowej. Rozpoznawanie gatunków drzew iglastych. Rozpoznawanie i nazywanie ozdób choinkowych.

Praca plastyczna „Choinka” - rozwijanie wyobraźni i kreatywności oraz kształtowanie motoryki małej.

Zestaw zabaw ruchowych, ruchu rozwijającego wg. Weroniki Sherborne - kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi.

Nadeszła zima

Rozmowa nt. sposobów radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych.

Zima - określanie oznak zimy w świecie zwierząt, w aktywności człowieka, w zjawiskach pogodowych, w świecie roślin. Kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania zjawisk zachodzących w przyrodzie.

Praca plastyczna - „Śnieżynka”. Malowanie na czarnym kartonie wzoru śnieżynki, a następnie posypywanie jej solą. Rozwijanie wrażliwości sensorycznych, odczuwanie radości podczas aktywności plastycznych.

Trzy, dwa, jeden start – Zimowe zabawy matematyczne i językowe rozwijające umiejętność odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia.

Poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci poprzez  systematyczne czytanie bajek i opowiadań (między innymi z programu edukacyjnego Sanford Harmony) dotyczących emocji, wartości i umiejętności społecznych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat postaw bohaterów bajek i opowiadań, rozpoznawanie reprezentowanych wartości. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć osób z najbliższego otoczenia.

 


Planujemy w listopadzie: 

Polska – moja ojczyzna 

  • Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca z wykorzystaniem piosenki „Idzie listopad”, kalendarza oraz pomocy rozwojowych – utrwalenie poznanych pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia; rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstw czasu.
  • Utrwalenie znajomości symboli narodowych (godło, flaga, hymn) poprzez: zapoznanie z legendą o „Lechu, Czechu i Rusie”, rozmowy kierowane, działania twórcze, naukę hymnu i piosenki „Jaki piękny kraj”, naukę wiersza „Barwy ojczyste”

- wyjaśnienie czym są symbole narodowy i gdzie są na co dzień i od święta prezentowane     

- wykonanie w dowolnej technice plastycznej orła białego – rozwijanie dziecięcej inwencji twórczej w oparciu o przyswojone wiadomości dotyczące symboli narodowych 

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów. Rozpoznawanie monet i banknotów o niskich nominałach. 
  • Zabawy parateatralne z wykorzystaniem legendy o Syrence. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat postaw bohaterów legendy. 
  • Papierowy teatrzyk Kamishibai opowieść pt. „Wisła”
  • Rozpoznawanie Polski na mapie Europy. Wskazywanie Warszawy, Łodzi oraz rzeki Wisły na mapie Polski.
  • Rozwijanie sprawności motorycznej, właściwego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw orientacyjno-porządkowych, współpracy w grupie. Zabawy ruchowe bieżne , skoczne, rzutne, z elementem czworakowania.

Listopadowa pogoda  

  • Papierowy teatrzyk Kamishibai -  J. Brzechwy „Katar” - kształtowanie zachowań prozdrowotnych, dbałości o higienę, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego , umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat. 
  • 19.11 „Dzień Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci” – poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci przy użyciu opowiadania z programu Sanford Harmony. Kształtowanie postawy koleżeńskości, umiejętności współdziałania w zabawie.
  • Osłuchanie i nauka piosenki: „Wiatr i chmury” - rozwijanie umiejętności wyrażania emocji śpiewem i gestem.
  • Rozwijanie wiedzy dotyczącej charakterystycznych dla jesieni zjawisk atmosferycznych, kształtowanie samodzielności w zakresie ubierania się i rozbierania, umiejętności dobierania stroju do pogody.
  • Zabawy ruchowo-muzyczne - rozwijanie orientacji w przestrzeni, dostrzegania zmiany charakteru muzyki, reagowania na komunikaty werbalne i pozawerbalne,  umiejętność współpracy w parach.  
  • Kształtowanie słuchu muzycznego w zabawach rytmem. Zabawy umuzykalniające z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
  • Przeliczanie na konkretach w zakresie 1-5(dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze), określanie parzystości i nieparzystości liczb z wykorzystaniem szorstkich cyfr.
  • Działania twórcze z wykorzystaniem farb do wiersza „Deszczowe podróże” D. Gellner – rozwijanie inwencji twórczej, umiejętności wyrażania swoich przeżyć poprzez pracę plastyczną.
  • Ćwiczenia gimnastyczne utrwalające prawidłową postawę ciała z wykorzystaniem chusty animacyjnej i elementów Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

Nasze ulubione bajki  

  • 25.11 Dzień Pluszowego Misia – zaprezentowanie przez dzieci swoich ulubionych maskotek – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na określony temat. Zabawy w kręgu integrujące grupę i rozwijające umiejętność współdziałania w zabawie.
  • Zapoznanie z gatunkami niedźwiedzi żyjącymi w naturze oraz bohaterami bajek (takimi jak: Miś Uszatek, Kubuś Puchatek, Mis Paddington). Rozwijanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości. 
  • Przybliżenie postaci i twórczości Ireny Tuwim – rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, zapoznanie z zawodem tłumacza literatury pięknej.
  • Pobudzanie inwencji twórczej - improwizowanie muzyki ruchem z wykorzystaniem kolorowych chustek. 
  • Zabawy matematyczne – działania na konkretach w zakresie 1-5 (dzieci młodsze) i 1-10 (dzieci starsze): tworzenie zbiorów, szacowanie, przeliczanie, porównywanie wielkości zbiorów, rozpoznawanie cyfr oznaczające liczby od 0 do 10. 
  • Praca plastyczna pt. „Mój miś” - rozbudzenie inwencji twórczej dzieci, doskonalenie umiejętności wycinania dużych elementów z kartonu, formowania kulek z bibuły, klejenia i ozdabiania. 
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej: zabawa słownikowe, rozsypanka literowa, analiza i synteza wyrazów o prostej budowie, wyróżnianie głoski w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w słowach o prostej budowie. 
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe z przyborami– wzmacnianie mięśni posturalnych, poszerzenie zakresu ruchomości obręczy barkowej, kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała, ćwiczenia przeciw płaskostopiu.
  • Poszerzanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci poprzez  systematyczne czytanie bajek i opowiadań dotyczących emocji, wartości i umiejętności społecznych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat postaw bohaterów bajek i opowiadań, rozpoznawanie reprezentowanych wartości. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć osób z najbliższego otoczenia.

Wydarzenia w listopadzie : 

  • Warsztaty zielarskie
  • 08.11 Wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty przedszkolnej i narodowej poprzez udział w śpiewaniu hymnu narodowego podczas uroczystości z okazji Święta Niepodległości
  • 21.11 Zajęcia z psem

Planujemy w październiku: 

Światowy Dzień Zwierząt  

  • Miłośnik zwierząt – poeta i pisarz Ludwik Jerzy Kern. Zapoznanie dzieci z postacią i  twórczością L.J. Kerna. Rozmowa kierowana w oparciu o wiersze ze zbiorów „Wiersze dla dzieci”, „Łapy pióra i rymów cała fura” i fragmentów książki „Ferdynand Wspaniały”. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci. 
  • Działania twórcze z kwadratowym origami, kasztanami i filcowymi kołami – rozwijanie umiejętności działania zgodnie z instrukcją podczas konstruowania papierowego psa.
  • Zabawy słownikowe, rozsypanka literowa, analiza i synteza głoskowa wyrazów, wyodrębnianie głoski w nagłosie w wyrazach o prostej budowie – rozwijanie słuchu fonematycznego i percepcji wzrokowej.  
  • Budowanie tężyzny fizycznej oraz praktycznych  umiejętności zachowania bezpieczeństwa podczas pieszej wycieczki do Teatru Pinokio. 
  • Wspólne muzykowanie przy użyciu instrumentów perkusyjnych – zapoznanie z techniką gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie umiejętności współdziałania.  

Na wsi 

  • Zwierzęta hodowlane – rozmowa kierowana w oparciu o wiersz Stanisława Kraszewskiego pt. „Na wiejskim podwórku”. Zabawy słowne dźwiękonaśladowcze – stymulowanie  rozwoju mowy, usprawnienie motoryki narządów artykulacyjnych.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających ludzi wykonujących różne zawody związane z pracą na wsi. Rozmowa na temat zaprezentowanych zawodów.
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci z wykorzystaniem programu Tablit i tablicy multimedialnej.
  • „Buda dla psa” – zabawy matematyczne z wykorzystaniem figur geometrycznych koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt. Rozwijanie zainteresowań matematycznych – rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Rozwijanie umiejętności orientacji na kartce papieru, odtwarzania układu przedmiotów, tworzenia własnych kompozycji.
  • Rozwijanie sprawności motorycznej, właściwego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw orientacyjno-porządkowych, współpracy w grupie. 
  • Rozwijanie orientacji się w pojęciach dotyczących następstw czasu, nazw dni tygodnia podczas codziennej pracy z kalendarzem kartkowym.

Dary jesieni 

  • Zabawy parateatralne z wykorzystaniem wiersza J. Tuwima „Warzywa”, rozpoznawanie i nazywanie warzyw. 
  • Zabawa badawcza – odkrywanie smaków różnych owoców.
  • Osłuchanie z piosenką „Dary jesieni” - zapoznanie z treścią piosenki, wspólne śpiewanie refrenu i pierwszej zwrotki. 
  • Wprowadzenie pojęcia „zdrowa żywność” oraz „piramida żywieniowa” – burza mózgów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, budowanie piramidy żywieniowej, kształtowanie postawy prozdrowotnej. 
  • Zapoznanie z budową grzyba, grzybami jadalnymi i niejadalnymi. 
  • Działania twórcze z wykorzystaniem plasteliny pt. „Muchomorki” – rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych 
  • Zabawy matematyczne – szacowanie, przeliczanie kropek na muchomorach. 
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci przez realizację programu edukacyjnego z obszaru emocjonalno-społecznego „Sanford Harmony” oraz codzienne czytanie literatury dziecięcej 

Wydarzenia w październiku : 

  • Światowy Dzień Zwierząt – działania skierowane na rozwijanie w dzieciach społecznej świadomości i poczucia odpowiedzialności za bezdomne zwierzęta z terenów powodziowych. Włączenie środowiska rodzinnego przedszkolaków w zorganizowaną we współpracy z schroniskiem dla zwierząt  zbiórce darów.
  • Rozwijanie zainteresowań teatralnych dzieci, kształtowanie postawy świadomego widza poprzez udział w przedstawieniu teatralnym pt. „ Hello, hands and feet” (08.10) oraz  przedstawieniu „Pintamusica” (11.10) wystawionych w ramach Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży S-PLOT.
  • Udział w „Balu Jesieni” w strojach owoców i warzyw. Utrwalenie wiadomości o warzywach i owocach - rozwiazywanie zagadek. Rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie przy muzyce.

Planujemy we wrześniu: 

Poznajemy się  

- nawiązanie pozytywnych relacji personalnych  

- rozwijanie umiejętności przedstawiania i wypowiadania się na swój temat 

- rozwijanie orientacji w schemacie ciała 

- zabawy integracyjne w kręgu, zabawy paluszkowe 

  • Moja grupa - budowanie poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego 

- zapoznanie z kącikami zainteresowań znajdującymi się w sali oraz grupową szatnią 

- utrwalenie zasad kulturalnego spożywania posiłków, bezpiecznego korzystania z pomocy rozwojowych i toalety 

- wprowadzenie grupowych rytuałów i zwyczajów  

- utrwalenie nazw dni tygodnia 

  • Poznajemy przedszkole - zapoznanie z budynkiem przedszkola oraz ogródkami 

- utrwalenie zasad zachowania bezpieczeństwa w przedszkolu i ogrodach przedszkolnych 

  • Kodeks Montessorka - wprowadzenie dzieci do zgodnego współdziałania

- wspólne ustalenie z dziećmi zasad zachowania 

- zapoznanie z obowiązkami dyżurnego  

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych stanów emocjonalnych 

- zabawy z chustą animacyjną, Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne – integracja grupy 

 Poznajemy zasady ruchu drogowego  

  • Spacer na skrzyżowanie –  poznanych zasad zachowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  • Zabawy matematyczne z figurami geometrycznymi (koła, trójkąty i kwadraty) 

– rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych 

  • Stwarzanie warunków do zainteresowania się przedszkolaków zawodem policjanta.
  • Rozwijanie sprawności motorycznej, właściwego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw orientacyjno-porządkowych, współpracy w grupie. 
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci przez codzienne słuchanie tekstów literackich
  • Kształtowanie dojrzałości emocjonalno-społecznej poprzez realizację wybranych elementów programu Sanford Harmony

130 rocznica Urodzin Tuwima- podróż w świat wyobraźni Julka z łódzkiego podwórka  

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci poprzez zapoznanie z postacią i twórczością Juliana Tuwima oraz codzienne słuchanie tekstów literackich 

 - zabawy matematyczne z wykorzystaniem wiersza „Stoi na stacji lokomotywa” 

- opowiadanie własnymi słowami treści zaprezentowanych wierszy z zachowaniem kolejności wydarzeń 

  • Wspólne muzykowanie przy użyciu instrumentów perkusyjnych – zapoznanie z techniką gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie umiejętności współdziałania

Jesień przyszła już 

  • Utrwalenie znajomości pór roku, ich kolejności oraz charakterystycznych cech; poszerzenie słownika czynnego 
  • Poszukiwanie zwiastunów jesieni - spacer do parku. Kształtowanie wrażliwości na piękno jesiennego krajobrazu, rozwijanie umiejętności obserwacji. Kształtowanie odporności fizycznej podczas pobytu na świeżym powietrzu. 
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – zapoznanie z budową drzewa z wykorzystaniem: drzew w ogrodzie i parku, pomocy rozwojowych oraz tablicy multimedialnej 
  • Kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmów podczas zabawy
  • Działania twórcze pt. „Drzewo” z wykorzystaniem farb, tkanin, papieru i kredek – rozwijanie wyobraźni plastycznej
  • Zabawa dydaktyczna „Kolory jesieni” z wykorzystaniem materiału rozwojowego – utrwalenie nazw kolorów typowych dla jesieni

Wydarzenia we wrześniu : 

  • Dzień Przedszkolaka - budowanie poczucia wspólnoty i przyjaznej atmosfery w grupie poprzez wspólne świętowanie