Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

Nauczyciele:

mgr Monika Dzięglewska-Banasiak 
mgr  Katarzyna Szulc

 

 

 

W czerwcu, w grupie III zrealizujemy tematy:

1. Jesteśmy dziećmi, przedszkolakami, mamy swoje prawa i obowiązki.

2. Australia, co to za kontynent?

3. Bezpieczne i zdrowe wakacje, gdzie je spędzimy?

4. Która jest godzina? - poznajemy tarczę zegara.

 

W maju, w grupie III planujemy: 

1. Poznawanie treści patriotycznych zawartych w majowych Świętach: polskich symbolach narodowych, Konstytucji 3-go Maja itd.

2. Przyglądanie się kolorowej, majowej łące min. podczas Rajdu Montessorków, kwiatom i roślinom kwitnącym w Ogrodzie Botanicznym - w ramach realizacji programu: "Kubusiowi Przyjaciele Natury."

3. Propagowanie zdrowego stylu życia wraz z rodzicami podczas rajdu oraz poprzez udział w przedszkolnej "Olimpiadzie sportowej."

4. Wyprawę do Afryki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na państwa: Egipt i Kenia. 

5. Udział w przedszkolnej wystawie: "Dzieci Ziemi" i rozbudzanie odpowiedzialności za Ziemię - wspólny dom wszystkich istot.

6. Obchody Dnia Mamy i Taty.

7. Przyjrzymy się też bliżej zawodowi bibliotekarza na spotkaniu z panią Bibliotekarką i nie tylko.

Poprzez wszystkie powyższe działania będziemy rozwijać myślenie analityczne i przestrzenne oraz umiejętność wyciągania wniosków.


Plany na kwiecień w grupie III:

1. Poznajemy Unię Europejską i inne kraje Europy: położenie państwa na mapie Europy, ludzie, muzyka, zwierzęta.

2. Pielęgnujemy nasz wiosenny ogródek przedszkolny. Poznajemy zawód ogrodnika. realizujemy program: "Kubusiowi przyjaciele natury."

3. Wielkanoc - poznajemy polskie i zagraniczne zwyczaje świąteczne.

4. Wczoraj, wieczorem, dziś, w południe - następstwo czasu, co to takiego?

5. Oszczędzamy prąd elektryczny, poznajemy urządzenia elektryczne oraz sposoby bezpiecznego korzystania z nich.

6. Dbamy o dobre maniery. Pomagamy innym. Odkrywamy i szanujemy wartości uniwersalne jak: zdrowie i pokój na  świecie.

7. Dbamy o zdrowie w dobie komputerów.

 

 

Plany na luty w grupie III:

1. Poznajemy Amerykę Południową i brazylijski karnawał w gorących rytmach.

2. Poznajemy/utrwalamy polskie tradycje związane z karnawałem.

3. Bezpiecznie uprawiamy sporty zimowe. Bezpiecznie pracujemy z materiałem montessoriańskim.

4. Kształtujemy w sobie postawy prozdrowotne - dbamy o zęby.

5. Myślimy matematycznie - rozwiązujemy zadania z kodowania.

6. Stomatolog - kto to taki? 

 

Tematy zajęć w ramach pracy zdalnej w grupie III, w okresie od 27 stycznia do 4 lutego 2022r.:

27 stycznia 2022r. czwartek

Temat globalny: Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia.

Temat: Na kartce działamy bo wyobraźnię mamy.

Cele:                                                                                                                                                                           

- Rozwijanie/doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 12.                                                        

 – Utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych ( prostokąta i kwadratu).                                              

– Rozwijanie umiejętności rozumienia i dostrzegania powtarzalności układów.                                  

 – Rozwijanie/doskonalenie orientacji przestrzennej na kartce papieru i w przestrzeni.                        

  – Rozwijanie/doskonalenie umiejętności wskazywania strony prawej i lewej.                                         

   – Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, spostrzegawczości.                                                                                        

  – Rozwijanie, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim podczas: malowania, rysowania.

28 stycznia 2022r. piątek

Temat globalny: Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia.

Temat: Z czego składa się teatr i kto go tworzy?

Cele: 

– Zaznajomienie z teatrem jako instytucją oraz jego przesłaniem, misją, przeznaczeniem. przeznaczeniem. 

– Zaznajomienie z zawodem aktora oraz innymi zawodami niezbędnymi w teatrze.

– Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz udzielenia odpowiedzi na pytania, poprawnymi zdaniami prostymi i złożonymi.

– Utrwalanie wybranych liter.

– Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez kształtowanie umiejętności analizy i syntezy wyrazów.

– Wzbogacanie słownictwa.

– Rozwijanie/doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim - rysowanie, kolorowanie.

– Nauka umiejętności rozpoznawania własnych uczuć.

 

31 stycznia 2022r. poniedziałek

Temat globalny: Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia.

Temat: Różne rodzaje teatru – teatrzyk kamishibai.

Cele:                                                                                                                                                                                

 - Zaznajomienie z rodzajem teatru jakim jest kamishibai.                                                                                

– Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz udzielania odpowiedzi na pytania, poprawnymi zdaniami prostymi i złożonymi. złożonymi. 

 – Rozwijanie/doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim – rysowanie, malowanie oraz dzielenia papieru na kawałki, precyzyjnego naklejania,

komponowania na płaszczyźnie.

1 lutego 2022r. wtorek

Temat globalny: Podróż z Europy do Ameryki Południowej i z powrotem.

 Temat: Polska i Brazylia – kraje na różnych kontynentach. Odkrywanie różnic między nimi. Ćwiczenia w rozróżnianiu i nazywaniu kontynentów.

Cele:                                                                                                                                                                        

- Rozwijanie/doskonalenie umiejętności używania chwytu pisarskiego podczas kolorowania. Obszar I pkt 7d 

 - Kształtowanie umiejętności odczuwania i wyjaśniania swojej przynależności do: narodu i kontynentu. Obszar III pkt 2     

 - Rozwijanie umiejętności rozumienia świata za pomocą języka mówionego. Obszar IV pkt 2ab

  - Rozwijanie/doskonalenie umiejętności nazywania i wskazywania na mapie: kraju i kontynentu na którym mieszkam Obszar IV pkt 10 

2 lutego 2022r. środa

Temat globalny: Podróż z Europy do Ameryki Południowej i z powrotem.

Temat: Polska i Brazylia – dalsze odkrywanie różnic między nimi.

Cele:

- Doskonalenie umiejętności używania chwytu pisarskiego podczas; rysowania i kolorowania. Obszar I pkt 7d 

 – Rozwijanie emocjonalnego odczuwania i wyjaśniania przynależności do narodu i kontynentu. Obszar III pkt 2 

 – Rozwijanie umiejętności obdarzania uwagą osób dorosłych oraz komunikowania się z nimi werbalnie. Obszar III pkt 8 i 9a 

 – Utrwalanie zdobytej wiedzy na temat swojego kraju. Obszar IV pkt 10ab.

3 lutego 2022r. czwartek

Temat: globalny: Podróż z Europy do Ameryki Południowej i z powrotem.

Temat: Wspaniały czas karnawału w Polsce i Brazylii!

Cele:                                                                                                                                                                       

  - Rozwijanie emocjonalnego odczuwania i wyjaśniania przynależności do narodu i kontynentu. Obszar III pkt 2  

  - Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania osób dorosłych oraz komunikowania się z nimi werbalnie. Obszar III pkt 8,9a   

   - Poznawanie polskiej tradycji ludowej oraz tradycji innych kultur. Obszar IV

4 lutego 2022r piątek

Temat globalny: Podróż z Europy do Ameryki Południowej i z powrotem.

Temat: Polska i Brazylia – dalsze odkrywanie różnic między – zwierzęta.

Cele:                                                                                                                                                                                     

  - Rozwijanie/doskonalenie używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania. Obszar I pkt 7d 

  - Rozwijanie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt a także, umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji

estetycznej. Obszar II pkt 10b i 11.                                                                                                                                                                                       

  - Doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i głoski oraz rozróżniania głosek na początku i na końcu, w wybranych prostych fonetycznie słowach oraz

przeliczania sylab i głosek w wyrazach. Obszar IV pkt 2f oraz pkt 15a.

 

 

 

Styczniowe plany grupy III:

· Zdobywanie wiedzy o kulturach z różnych stron świata, podsumowanie wiadomości o witaniu Nowego Roku na świecie, przypomnienie pracując czy wszyscy witają go w tym samym momencie – praca z globusem. Krótkie zapoznanie z chińskim Nowym Rokiem.

· Rozwijanie i kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych. Przypomnienie sytuacji, w których szczególnie przydadzą się zasady bezpieczeństwa.

· Rozmowy o kochanych Babciach i Dziadkach z okazji zbliżającego się ich Święta. Przygotowanie dla nich, pełnych serca - niespodzianek.

· Udział w kolędowaniu pt.: "Świeć Gwiazdeczko" – 17 stycznia 2022r. – nagranie pastorałki pt.: „Dziś w stajence."


 
Propozycja zajęć z j.angielsiego 03.02.22
Propozycja zajęć z katechezy 01.02.22
Propozycja zajęć z katechezy 28.01.2022

 

Tematyka na tydzień 11-14.01.22

 


 

„Kim zostaniesz jak dorośniesz Montessorku?” to program preorientacji zawodowej, realizowany przez wszystkie grupy naszego przedszkola. Ponieważ jako autorka tego programu spotkałam się  z pytaniem  „czy to nie za wcześnie aby mówić o predyspozycjach i wyborze zawodu już w przedszkolu?” chcę podkreślić, że nie jest to za wcześnie. Warto a nawet należy zacząć poszukiwania tak wcześnie, w celu wychwytywania ujawniających się już w przedszkolu zróżnicowanych zdolności i zainteresowań dzieci, ich indywidualnych preferencji w zakresie przetwarzania określonych typów problemów, zdań (np.: matematycznych, językowych, przyrodniczych, ruchowych, społecznych/relacyjnych). Warto zacząć tak wcześnie, aby ukierunkować wszelkie działania wychowawcze nauczycieli i rodziców na otwieranie przed przedszkolakami środowiska pracy, uwzględnić ich etapy rozwojowe, w całym długim procesie przygotowania do wyboru zawodu i planowania kariery edukacyjno zawodowej. Przedszkole spełnia tu bardzo ważną rolę: zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa a więc minimalizuje jego frustracje i lęki. W takich warunkach realizowane są zagadnienia z zakresu preorientacji zawodowej rozumianej nie tylko jako zbiór informacji o zawodach ale przede wszystkim jako grupa kluczowych kompetencji, których rozwój jest możliwy pod warunkiem poczucia bezpieczeństwa i zaufania do otoczenia.

Za cel swojego programu obrałam cel ogólny preorientacji zawodowej w przedszkolu tj.: wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami z ich najbliższego otoczenia, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ich pro zawodowych marzeń.

Co robimy aby ten cel osiągnąć?  Poznajemy samego siebie i innych poprzez: rozmowy o tym co lubimy robić, czym się interesujemy, określamy co robimy dobrze, czego nie lubimy robić, opowiadamy o sobie wśród rówieśników.

Odgrywamy różne role zawodowe w tzw. „zabawach tematycznych,” posługujemy się przy tym zgromadzonymi przyborami, strojami, spontanicznymi pomysłami, obserwacjami z życia codziennego, zapamiętujemy nazwy zawodów wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia, które zaobserwowaliśmy np. podczas spacerów w pobliżu przedszkola, wycieczek np. na dworzec.  Po powrocie, poznajemy i zapamiętujemy nazwy różnych zawodów, które wykonywały zaobserwowane przez nas osoby w najbliższym otoczeniu. Opowiadamy o tych, które wzbudziły nasze największe zainteresowanie, zadajemy pytania, szukamy też na nie samodzielnych odpowiedzi, uczymy się przy tym wyciągania wniosków, rozwijamy logiczne myślenie i myślenie przyczynowo – skutkowe. O naszych przeżyciach, odczuciach przemyśleniach wypowiadamy się w postaci prac plastycznych: narysowanych, namalowanych, zaaranżowanych „kącików o zawodach” w klasie itp. Chętnie czytamy książeczki o jednym konkretnym zawodzie, znajdujące się w „grupowej biblioteczce o zawodach.” Wypożyczając je do domu mamy okazję porozmawiać o ich treści z naszymi rodzicami, którzy przy tej okazji, często zapoznają nas z zawodami wykonywanymi przez siebie. Bardzo lubimy poznawać zawody naszych rodziców, które czasem są bardzo zbieżne z naszymi zainteresowaniami a czasem zupełnie inne od naszych.     Uczestniczymy w ciekawych zajęciach, które przygotowują dla nas nasze Panie. Wykorzystują w nich ciekawe metody jak:  dzięki którym możemy zmierzyć się z ciekawymi zadaniami, które mamy do wykonania np.: metoda wizualizacji, opowieści ruchowej, ćwiczenia rozwijające myślenie twórcze z wykorzystaniem rekwizytów, strojów, ilustracji, pomocy rozwojowych a także, na specjalnie przygotowanych „kartach pracy,” w działaniach plastycznych, scenkach teatralnych, zagadkach itp. Uczestniczymy w zabawach badawczych, które pozwalają nam na zdobywanie wiedzy za pomocą emocji, śpiewamy, tańczymy, słuchamy wierszy i opowiadań o zawodach a więc, angażujemy wszystkie zmysły chcąc jak najpełniej wczuć się w rolę: lekarza, listonosza, maszynisty itd.   Ogólnie można powiedzieć, że zagadnienia z zakresu preorientacji zawodowej realizowane są w ciągu całego dnia, w trakcie swobodnych działań dzieci w „kącikach tematycznych,” na zajęciach o konkretnych zawodach, podczas zabaw typu: „Kto to zrobił?,” „jedziemy autobusem,” „Zakupy w sklepie spożywczym, księgarni „itp. Staramy się maksymalnie aktywizować dzieci jak również współpracować z rodzicami co obecnie, w dużym stopniu utrudnia nam pandemia.

Mamy nadzieję, na ukształtowanie w dzieciach pro aktywnych postaw wobec pracy i edukacji, ze zwróceniem uwagi na zasady etyki pracy jako fundamentu aktywności zawodowej oraz nabycie takich umiejętności jak: sprawczość czyli wprowadzanie zmian w swoim bliższym i dalszym otoczeniu, samodzielność i samoobsługa, szacunek do pracy, współdziałanie.

                                                                                                            Monika Dzięglewska - Banasiak


 
Tematyka tygodnia 2-5.11.21
Propozycje zajęć z katechezy 2-4.11.2021
Propozycje zajęć z katechezy 4.11.2021
Propozycje zajęć z j.angielskiego

 Tematyka na tydzień 12-16.04.21

 

Propozycje zajęć z katechezy 13.04.2021

 

Propozycje zajęć z języka angielskiego 12.04.21
Propozycje zajęć z języka angielskiego 15.04.21

 


 
Tematyka na tydzień 06-09.04.21

 

Propozycje zajęć z języka angielskiego
Propozycje zajęć z katechezy 8.04.2021
Propozycje zajęć z katechezy 6.04.2021

 

Propozycje zajęć z katechezy 1.04.2021
Propozycje zajęć z katechezy 30.03.21

 


Tematyka na tydzień 26-30.10.20

 

Propozycje zajęć z katechezy 30.06.20

 

Tematyka zajęć 22.06-30.06.2020

 

Propozycje zajęć z katechezy 23.06.20
Propozycje zajęć z katechezy 25.06.20

 

Tematyka na tydzień 15-19.06.2020

 

Propozycje zajęć z j.angielskiego 17.06.20
Propozycje zajęć z j.angielskiego 19.06.20
Propozycje zajęć z katechezy 18.06.20

 

Tematyka na tydzień 8-12.06.2020

 

Propozycje zajęć z katechezy 9.06.20

 

Tematyka na tydzień 1-5.06.2020

 

Propozycje zajęć z katechezy 4.06.20

 

Propozycje zajęć z j. angielskiego 3.06.20
Propozycje zajęć z j. angielskiego 5.06.20

 

Tematyka na tydzień 25-29.05.2020

 

Propozycje zajęć z j. angielskiego 27.05.20
Propozycje zajęć z j. angielskiego 29.05.20

 

Propozycje zajęć z katechezy 26.05.20
Propozycje zajęć z katechezy 28.05.20

 

Tematyka na tydzień 18-22.05.2020

 

Propozycje zajęć z j. angielskiego 20.05.20
Propozycje zajęć z j. angielskiego 22.05.20

 

Propozycje zajęć z katechezy 19.05.20
Propozycje zajęć z katechezy 21.05.20