Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III

Nauczyciele:

mgr Iwona Rojewska
mgr Aleksandra Dobras

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00

Konsultacje:

  • pani Iwona środa godz.17:00
  • pani Ola wtorek godz.17:00

 

Plan pracy ogólnorozwojowej na listopad 2025

Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna

Rozmowa nt. wieloznaczności słowa dom: to budynek, mieszkanie, ale również rodzina, kochające osoby wokół, a może nawet kraj. Opisywanie swojego miejsca zamieszkania oraz poznanie/ utrwalanie adresu. Zabawa konstrukcyjna - dom. Stworzenie modelu domu wraz z jego wyposażeniem, wykorzystując m.in. materiały recyklingowe, materiał naturalny.

Przybliżenie/ utrwalenie nazwy, krótkiej historii i charakterystyki naszego miasta. Wyszukiwanie Łodzi na mapie Polski. Kolorowanie ilustracji kamienic.

Gdzie leży Polska? Praca z mapą Europy/ świata. Odnajdowanie położenia w stosunku do Europy świata. Wspomnienie o Unii Europejskiej. Wymienianie państw sąsiadujących z Polską. Zabawa dydaktyczna: “Co nas odróżnia?” (język, waluta, zwyczaje). Przypomnienie symboli narodowych. Nauka/ utrwalenie tekstu i melodii hymnu narodowego. Nauka wiersza “Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy. Nauka piosenki “Piosenka młodego patrioty”. Praca techniczna: wykonanie kotylionów. Praca plastyczna: Godło Polski.

Przybliżenie historii Polski związanej z zaborami i odzyskaniem niepodległości. Wyjaśnienie pojęć: zabory, niepodległość, suwerenność, patriotyzm. Rozwijanie pojęć związanych z następstwem czasu. Ile lat temu? Praca z montessoriańską pomocą rozwojową- formowanie dużych liczb na złotym materiale i na symbolach. Porównywanie, szacowanie, pojęcia: mniej, więcej.

Udział przedszkola w akcji: “Szkoła do hymnu”. Kształtowanie tożsamości oraz budowanie poczucia wspólnoty poprzez wspólne wykonanie hymnu narodowego przez wszystkich przedszkolaków i nauczycieli.

Święta nietypowe

13 listopada Dzień Dobroci.

Dobro w bajkach i opowieściach. Znajdowanie pozytywnych cech i postaw oraz godnych do naśladowania bohaterów w znanych dzieciom bajkach. Zabawa dydaktyczna: “Za co je cenię i szanuję?” - rozmowa o przyniesionych zabawkach/ postaciach. Wzmacnianie poczucia szacunku oraz troski i odpowiedzialności za innych. Zabawa ruchowa “Krasnoludki”.

16 listopada Dzień tolerancji

Zabawa ruchowa: “Jedzie pociąg”. Wysłuchanie wiersza “Dzieci świata” W. Fabera. Rozmowa nt. wiersza, zwrócenie uwagi, że mimo odmienności w wyglądzie, zwyczajach czy poglądach wszyscy ludzie przeżywają podobne emocje, mają taką samą potrzebę miłości i bezpieczeństwa oraz wszyscy chcą spełniać swoje marzenia. 

19 listopada- Dzień bez przemocy wobec dzieci.

Udział w kampanii Dzieciństwo bez przemocy. Realizacja scenariusza “Gadki z Gadkiem”. Zaangażowanie rodziców do podpisywania manifestu przeciwko przemocy wobec dzieci.

20 listopada - Dzień praw dziecka.

Słuchanie opowiadania O. Masiuk “Prawa Dzieci”. Co to znaczy mieć do czegoś prawo? Jakie prawa mają dzieci? Jakie prawa mają dorośli?  Zapoznanie dzieci z Instytucją Praw Dziecka. Zabawa słownikowa: Prawda czy fałsz?

21 listopada Dzień życzliwości i pozdrowień

W jaki sposób się witamy? Rozmowa nt witania się z dorosłymi i rówieśnikami, Zwróceni uwagi na formy grzecznościowe werbalne i niewerbalne podczas powitania. Przypomnienie innych zwrotów grzecznościowych.  Praca plastyczna ”Uśmiech”.

U krawcowej

Kącik krawiecki- Utworzenie kącika tematycznego. Zapoznanie z narzędziami pracy krawca, określanie, do czego służą. Dzielenie ich nazw na sylaby. Wysłuchiwanie głosek w nagłosie.

Wysłuchanie wiersza “Igła” L.J. Kerna. Rozmowa na temat treści wiersza. Pokaz działania magnesu. Zabawa muzyczno – ruchowa "Tańcowała igła z nitką". Próba przyszycia przez dzieci guzika do materiału.

Dzień pluszowego Misia.

Taniec z pluszakami. Zabawa twórcza: “Gdyby nie miały imienia.. “- wymyślanie Pluszakom nowych imion, tworzenie eksperymentów językowych. Pomiar misiów za pomocą centymetra lub innego przedmiotu służącego do mierzenia. Ustawianie Pluszaków w szeregu od najniższego do najwyższego.

Udział w warsztatach: Szyjemy Misia.

Nitka- bogate, wieloznaczne pojęcie. Zabawa twórcza: “Bajka o niteczce”.

27 listopada- Dzień nitkowania zębów. Realizacja programu Klub Mleczaka.  Zabawa ruchowa: nauka tańca- “Nitkowanie”.

Tkaniny

 Poznanie nazw oraz faktury różnych rodzajów tkanin. Przeliczanie, tworzenie zbiorów tkanin podobnych pod względem koloru, przyjemności dotyku, grubości, itp. Zabawa dydaktyczna “Co zostało zmienione?” - doskonalenie pamięci i spostrzegawczości- odtwarzanie (po dokonaniu zmiany) pierwotnego ułożenia ubrań. “Kolorowe suknie” - praca plastyczna. Ozdabianie różnymi wzorami szablonów ubrań (sukienek, swetrów, koszulek).

 

Plan pracy ogólnorozwojowej grupy 3 w Przedszkolu Miejskim nr 220 w Łodzi na październik 2025

1-3.10.

Tydzień budowania relacji c.d

Rozmowa o emocjach towarzyszących nam w życiu. Podział emocji na przyjemne i nieprzyjemne. Słuchanie opowiadań rozwijających umiejętności budowania prawidłowych relacji. Odgrywanie scenek dramowych w parach. Zabawa naśladowcze. Zabawy ruchowe integrujące grupę. Zabawy wzmacniające poczucie bezpieczeństwa wg. Weroniki Sherbourne. Zabawy plastyczne z użyciem plasteliny.

06- 07.10.

Udział w przedstawieniach teatralnych – rozwijanie zainteresowań teatralnych, doskonalenie uważnego słuchania, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas przedstawienia. Dzielenie się wrażeniami po spektaklach, wymiana spostrzeżeń, rozwijanie Teorii Umysłu- świadomości różnorodnej percepcji wrażeń.

Co robią zwierzęta jesienią.

Wysłuchanie opowiadania ” Poszukiwanie zimowego mieszkania H. Zdzitowieckiej” -  zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania ,wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.  

Zapasy na zimę-wysłuchanie wiersza „ Zapasy na zimę” ,rozwijanie pojęć matematycznych, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności  zbiorów, określeń: mniej o ,więcej o, tyle samo, dokonywanie działań na zbiorach, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, , zapoznanie dzieci  z rodzajami zapasów zimowych gromadzonych przez zwierzęta.

Wysłuchanie wiersza: „ Dobre rady sowy” S. Karaszewski, praca z mapą świata, , zabawa ruchowa „ ptaki”  - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie niektórych zwyczajów- odloty w stadzie, kluczu, zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pory roku.    

Wysłuchanie wiersza „ Jeż”, A. Nożyńska-Demianiuk ,  wykonanie pracy plastycznej, „Jeż”- poszerzanie wiadomości na temat środowiska naturalnego jeża,   kształcenie sprawności manualnej, wdrażanie do wykonywania pracy wg instrukcji i wykorzystania różnorodnego materiału plastycznego.      

Warzywa i owoce – jedz zdrowo

Wyprawa po witaminy. Wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw. 

Tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji. 

Jesienny stragan. Wysłuchanie wiersza „ Na straganie”,- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, odpowiadania na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw, rozwijanie umiejętności aktorskich – wcielanie się w rolę 

Figurki owocowo -warzywne. Wykonanie modeli owocowo- warzywnych (masa solna) doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności. 

Jesienna piosenka. Nauka piosenki„ Ida witaminki” inscenizacja piosenki – doskonalenie pamięci, kształtowanie poczucia rytmu, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowiem.

Lecznicze zioła. Udział w warsztatach zielarskich – zapoznanie z nazwani i wyglądem niektórych ziół z uwzględnieniem ich właściwości leczniczych, degustacja herbat witaminowych i na odporność, rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej dotyczącej  otaczającej nas przyrody.

24.10 Bal Jesieni – udział w przedszkolnym balu o tematyce jesiennej.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Oto ja. Praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia  uwagi „ Nos, kolano, ucho” – kształtowanie współpracy w grupie, nazywanie, wskazywanie i poszerzanie wiedzy  na temat części ciała. 

Sport to zdrowie. Zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu. 

Umiem dbać o zdrowie. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu 

Zdrowe kanapki. Samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak. 

Kto nas leczy? Spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym  (w miarę możliwości) – zapoznanie   z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie

Realizacja programu edukacji zdrowotnej –Klub Mleczaka, nauczenie dzieci nawyków higieny jamy ustnej, regularnego mycia zębów i techniki szczotkowania