Grupa III
Nauczyciele:
mgr Iwona Rojewska
mgr Aleksandra Dobras
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -17.00
Konsultacje:
- pani Iwona środa godz.17:00
- pani Ola wtorek godz.17:00
Plan pracy ogólnorozwojowej grupy 3 w Przedszkolu Miejskim nr 220 w Łodzi na październik 2025
1-3.10.
Tydzień budowania relacji c.d
Rozmowa o emocjach towarzyszących nam w życiu. Podział emocji na przyjemne i nieprzyjemne. Słuchanie opowiadań rozwijających umiejętności budowania prawidłowych relacji. Odgrywanie scenek dramowych w parach. Zabawa naśladowcze. Zabawy ruchowe integrujące grupę. Zabawy wzmacniające poczucie bezpieczeństwa wg. Weroniki Sherbourne. Zabawy plastyczne z użyciem plasteliny.
06- 07.10.
Udział w przedstawieniach teatralnych – rozwijanie zainteresowań teatralnych, doskonalenie uważnego słuchania, wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas przedstawienia. Dzielenie się wrażeniami po spektaklach, wymiana spostrzeżeń, rozwijanie Teorii Umysłu- świadomości różnorodnej percepcji wrażeń.
Co robią zwierzęta jesienią.
Wysłuchanie opowiadania ” Poszukiwanie zimowego mieszkania H. Zdzitowieckiej” - zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, ich wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania ,wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
Zapasy na zimę-wysłuchanie wiersza „ Zapasy na zimę” ,rozwijanie pojęć matematycznych, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, określeń: mniej o ,więcej o, tyle samo, dokonywanie działań na zbiorach, utrwalanie nazw zwierząt leśnych, , zapoznanie dzieci z rodzajami zapasów zimowych gromadzonych przez zwierzęta.
Wysłuchanie wiersza: „ Dobre rady sowy” S. Karaszewski, praca z mapą świata, , zabawa ruchowa „ ptaki” - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie niektórych zwyczajów- odloty w stadzie, kluczu, zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od pory roku.
Wysłuchanie wiersza „ Jeż”, A. Nożyńska-Demianiuk , wykonanie pracy plastycznej, „Jeż”- poszerzanie wiadomości na temat środowiska naturalnego jeża, kształcenie sprawności manualnej, wdrażanie do wykonywania pracy wg instrukcji i wykorzystania różnorodnego materiału plastycznego.
Warzywa i owoce – jedz zdrowo
Wyprawa po witaminy. Wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw.
Tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji.
Jesienny stragan. Wysłuchanie wiersza „ Na straganie”,- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, odpowiadania na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw, rozwijanie umiejętności aktorskich – wcielanie się w rolę
Figurki owocowo -warzywne. Wykonanie modeli owocowo- warzywnych (masa solna) doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności.
Jesienna piosenka. Nauka piosenki„ Ida witaminki” inscenizacja piosenki – doskonalenie pamięci, kształtowanie poczucia rytmu, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowiem.
Lecznicze zioła. Udział w warsztatach zielarskich – zapoznanie z nazwani i wyglądem niektórych ziół z uwzględnieniem ich właściwości leczniczych, degustacja herbat witaminowych i na odporność, rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej dotyczącej otaczającej nas przyrody.
24.10 Bal Jesieni – udział w przedszkolnym balu o tematyce jesiennej.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Oto ja. Praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia uwagi „ Nos, kolano, ucho” – kształtowanie współpracy w grupie, nazywanie, wskazywanie i poszerzanie wiedzy na temat części ciała.
Sport to zdrowie. Zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu.
Umiem dbać o zdrowie. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu
Zdrowe kanapki. Samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.
Kto nas leczy? Spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym (w miarę możliwości) – zapoznanie z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie
Realizacja programu edukacji zdrowotnej –Klub Mleczaka, nauczenie dzieci nawyków higieny jamy ustnej, regularnego mycia zębów i techniki szczotkowania