Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje: pani Beata - wtorek godz. 16.00
Konsultacje: pani Justyna
Planujemy w grudniu:
08.12 - Wyjazd do Teatru DOM na spektakl "Królowa Śniegu" na ul. Piotrkowską 243. Cena biletu 45 zł + bilet komunikacji miejskiej 5 zł.
09.12 - Kiermasz świąteczny w podcieniach naszego przedszkola. Początek o godz. 13.30 koniec 17.30.
16.12 - Występ dzieci "Jasełka Bożonarodzeniowe" o godz. 14.30 po występie wigilia klasowa organizowana w naszej grupie.
Omawiamy w grudniu:
Temat kompleksowy: Kim będę gdy dorosnę?
- „Czym są obowiązki?“ – rozmowa o obowiązkach dzieci i dorosłych, swobodne wypowiedzi na temat miejsc pracy rodziców. Nabywanie wiedzy o pracy swoich rodziców.
- Wysłuchanie wiersza “Igła” L.J. Kerna. Rozmowa na temat treści wiersza i zawodu krawcowej. Zabawa muzyczno – ruchowa "Tańcowała igła z nitką". Rozwijanie zainteresowania zawodami wykonywanymi przez najbliższych i osoby z otoczenia dziecka.
- Poznajemy zawód leśniczego – opiekuna lasu. Zabawy przybliżające środowisko leśne. Kształtowanie poczucia dbałości o środowisko naturalne i odpowiedzialności za nie.
- Zabawy matematyczne z tangramem. Opisywanie figur z jakich składa się tangram. Kombinacje figur wchodzących w skład tangramu. Rozwijanie kreatywności i twórczego, logicznego myślenia.
- „Wszyscy dla wszystkich” – zapoznanie z wierszem Juliana Tuwima. Rozmowa na temat utworu, przypomnienie nazw zawodów, dyskusja na temat ważności danych zawodów. “Mierzenie stopami i krokami” – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności pomiaru odcinka stopami i krokami.
Temat kompleksowy: Grudniowe życzenia
- Zapoznanie z legendą o św. Mikołaju na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej „Mikołajki”. „Mikołaj z odcisku dłoni” – praca plastyczna. Rozwijanie i kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem jako narzędziem komunikacji.
- Tworzenie listu do św. Mikołaja. “Gdzie mieszka Mikołaj?” – praca z globusem i mapą. Ćwiczenie umiejętności przewidywania związków przyczynowo-skutkowych.
- Nauka piosenki o św. Mikołaju. Karty pracy – ćwiczenie percepcji słuchowej i wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych. Rozwijanie zainteresowań śpiewem, muzykowaniem.
- „Jak przygotować się do świąt?” – próba odczytywania kalendarza adwentowego , przeliczanie dni pozostających do świąt, wykonywanie zadań przydzielonych na każdy dzień. Rozmowa na temat tradycji obchodzenia świąt BN, wymiana doświadczeń.
- „Kartki świąteczne” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów. Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i umiejętności manualnych.
Temat kompleksowy: Świąteczne tradycje
- „Jak pachną święta. Na podstawie opowiadania ”Dlaczego odczuwamy i jak rozpoznajemy zapachy? Quiz – zabawa dydaktyczna, odróżnianie potraw wigilijnych od świątecznych. Budowanie wiedzy dziecka na temat zmysłu węchu i zapachów.
- Wspólne śpiewanie kolęd przygotowywanych na jasełka „Kołysanka dla dzieciątka”, „Przybieżeli do Betlejem”, „Jezuskowi” – wysłuchanie kolęd, rozmowa o ich treści. Wywoływanie radosnego nastroju związanego ze zbliżającymi się świętami.
- „Moje Święta” – rozmowa z dziećmi na temat tradycji związanych z Bożym Co wieszamy na choince. Jak wygląda wigilia. Kultywowanie tradycji Bożonarodzeniowych.
- Kto zasiądzie przy świątecznym stole. Jak należy składać życzenia świąteczne. Zabawa „Łańcuch życzeń”. Budowanie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka.
- Praca plastyczna – „Choinka”. Naklejanie śnieżynek w kształt choinki. „ Gwiazdki z gliny” – formowanie gwiazdek, następnie kolorowanie ich.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 10, wzmacnianie mięśni brzucha i pleców, rozwijanie szybkości i zwinności.
