Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Beata Pawlicka
mgr Maria Kapłon
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje:
- pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00
Planujemy w lutym:
14.02 - Wybieramy się do Muzeum Lalki na ul. Przędzalnianą (wyjście przełożone z listopada).
21.02 - Warsztaty zielarskie w naszym przedszkolu (zioła uspokajające). Koszt spotkania 20 zł.
25.02 - Koncert Filharmonii Łódzkiej w naszym przedszkolu - pt. "Muzyka i sport"
Omawiamy w lutym:
Temat kompleksowy: Karnawał, tłusty czwartek, ostatki.
- Karnawał - zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia karnawału w różnych krajach europejskich.
- Rozmowa kierowana w oparciu o opowiadanie Moniki Majewskiej: "Żaba na balu karnawałowym" - rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu.
- Zabawy ruchowo – muzyczne – rozwijanie orientacji w przestrzeni, dostrzeganie zmiany charakteru muzyki, budzenie inwencji twórczej poprzez improwizowanie muzyki ruchem do utworu : Carnavalito”
- Praca plastyczno-techniczna - „Maska karnawałowa” .
- Tłusty czwartek - doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach. Kultywowanie i przybliżanie tradycji oraz zwyczajów zakorzenionych w naszym kraju.
- Bal karnawałowy: „Zimową porą bawimy się wesoło”
Temat kompleksowy: Zwierzęta egzotyczne
- Słuchanie opowiadanie AM. Pawlisz „Piękne czy straszne”? – kształtowanie i nazywanie emocji typu strach, lęk, obrzydzenie.
- Rekordziści wśród zwierząt na podstawie wiersza „Małpka” M. Gintowt. Zabawy ruchowo-naśladowcze przybliżające zwierzęta, które są wyjątkowe i charakteryzują się określonymi cechami. Rozwijanie zainteresowań światem zwierząt.
- W wodzie, na lądzie, w powietrzu – rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierzat egzotycznych na świecie, rozwijanie umiejętności współpracy.
- Słuchanie i próby śpiewania piosenki „Dżungla”. Rozwijanie umiejętności wokalnych oraz śpiewu zbiorowego.
- Praca plastyczna „Zwierzęta w dżungli”. Naklejanie wg. własnego pomysłu gotowych elementów.
- Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą Weroniki Sherborn.
Temat kompleksowy: Razem możemy wiecej!
- „Razem można więcej” – na podstawie opowiadania M. Pawlisz, rozmowa kierowana i odpowiedź na pytanie – Jak ważna jest współpraca? Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
- Jak dorosnę to zostanę … Słuchanie i próby śpiewania piosenki „Zawody” A. Filipkowskiej. Określanie czym zajmuje się określony zawód. Zawodowe zagadki. Wzbogacanie wiadomości na temat zawodów i miejsc pracy.
- Zwierzęta też współpracują na podstawie wiersza Tuwima „Rzepka”. Próby inscenizacji wiersza. Zapoznanie dzieci ze współpraca zwierząt. Kształtowanie szacunku do zwierząt.
- Poznajemy zawód weterynarza, kucharza i ogrodnika na podstawie dostępnej literatury oraz zabaw. Wizyta pani kucharki przedszkolnej i jej opowieść o tym zawodzie. Quiz nt. poznanych zawodów.
- Praca plastyczna – projektowanie fartucha dla kucharki. Stemplowanie wzorów połówkami owoców i warzyw (ziemniak, cytryna, folia bąbelkowa, makaron, widelec). Rozwijanie kreatywności, wyobraźni.
- Zabawy matematyczne. Mierzenie stopa za stopą, patykiem, beleczką. Czym dorośli mierzą długość? Rozwijanie zainteresowań matematycznych.