Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VI

Nauczyciele:

mgr Beata Wolska 
mgr Beata Pawlicka
mgr Maria Kapłon 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00

Konsultacje:

  • pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00

Planujemy w styczniu:

08.01 - Koncert przedszkolny kolęd i pastorałek "Świeć gwiazdeczko"  z udziałem seniorów z Rady Osiedla.

22.01 - Występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Występ naszej grupy o 11.30. Zapraszamy seniorów po występie do naszej klasy. 

24.01 - Wyjazd do Hali EXPO na przedstawienie teatru z Wrocławia - "Kubuś Puchatek".  

28.01 - Koncert Filharmonii łódzkiej w naszym przedszkolu "Stary zegar i Nowy Rok"

 

Omawiamy w styczniu: 

Temat kompleksowy: Nowy Rok

  1. Noworoczne życzenia –rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza J.Kerna Bajka o Starym i Nowym Roku. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i składania życzeń innym ludziom.
  2. Zegary - przeliczanie pełnych godzin na różnych zegarach - zabawy matematyczne - która godzina?. Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Rozwijanie wyobraźni umiejętności matematycznych,
  3. Jak mija czas – dni tygodnia, miesiące, pory roku - Omówienie charakterystycznych cech dla poszczególnych miesięcy w oparciu o materiał montessoriański i opowiadanie J.Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach”.( https://www.youtube.com/watch?v=fl-ofiYE9hM ). Poznanie przez dzieci zjawisk przyrodniczych związanych  z następstwem czasu: dni, miesięcy i pór roku.
  4. Praca plastyczna – „ Zaprojektuj zegar”. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
  5. Przedszkolne kolędowanie pt.: „Świeć Gwiazdeczko” z udziałem zaproszonych Seniorów i Gości z Rady Osiedla - śpiewanie zbiorowe i indywidualne kolęd i pastorałek (8 styczeń)
  6. Rozwiązywanie zagadek o miesiącach, porach roku i dni tygodnia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Określanie charakterystycznych zjawisk występujących w każdym miesiącu roku.

 

 

Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadek

  1. Święto babci i dziadkasłuchanie opowiadania A. Galicy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rysowanie portretów babć i dziadków - przygotowanie wystawy. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.
  2. Rozmowy z dziećmi na temat: Jaką rolę w ich życiu pełnią dziadkowie?. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci, przedstawiających babcie i dziadków podczas spotkań z wnukami,   swobodne wypowiedzi dzieci.
  3. „Za co kocham babcię i dziadka?” Jak należy ich szanować? – wypowiedzi dzieci.   
  4. Nauka układu tanecznego do przedstawienia. Rozwijanie uzdolnień tanecznych dzieci .
  5. Wykonywanie upominków dla bliskich: ramek ze zdjęciami oraz laurek z kwiatami. Rozwijanie umiejętności zastosowania różnych technik plastycznych oraz rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  6. Droga do babci i dziadka” – wspólne tworzenie z dziećmi gry planszowej z elementami kodowania. Nabywanie umiejętności przetwarzania obrazu ruchowego na graficzny i odwrotnie
  7. Występ w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka – recytowanie tekstów, śpiewanie piosenek, składanie życzeń, wręczanie prezentów. Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
  8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłkami. Doskonalenie koordynacji ruchowej, celowości rzutów oraz koncentracji uwagi.

     

Temat kompleksowy: Sporty zimowe

     1.„Krótka historia olimpijskiej flagi - opowiadanie nauczyciela, zabawa tematyczna- Jaka to dyscyplina?”. „Zimowe dyscypliny sportowe” –  zagadki pantomimiczne.
         Sylwetki polskich  sportowców sportów zimowych  np. Kamil Stoch,  Piotr Żyła, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk.

     2.„Wyścigi saneczkowe” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej, rozmowa „Czy łatwo grać fair play?” –„Zjeżdżamy na sankach z górki” – zabawa logopedyczna.
         Rozwijanie umiejętności  przestrzegania ustalonych zasad, regulujących współdziałanie w zabawie.

  1. Jazda na lodzie” – improwizacja do muzyki klasycznej, malowanie do muzyki farbami akwarelowymi. Nabywanie umiejętności posługiwania się pędzlem.

     4. „Sporty zimowe” – quiz wiedzy dzieci nt. sportów ziomowych, przydzielanie punktów i  liczenie do 10. Kształtowanie umiejętności wykonywania działań matematycznych
         – dodawania w zakresie 10.

  1. Praca z tablicą interaktywną - ćwiczenia graficzne w pisaniu, łączenie elementów, przeliczanie, rozpoznawanie i łączenie liter i cyfr. Rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesną technologią informatyczną.