Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Beata Pawlicka
mgr Wanda Jaśkiewicz
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje:
- pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00
Planujemy we wrześniu:
20.09 (piątek) - Dzień przedszkolaka - godz. 10.30 ślubowanie dzieci w sali gimnastycznej. Zdrowy poczęstunek dla dzieci w naszej sali (przygotowany przez rodziców). Różnorodne zabawy plastyczne, z balonami, konkurencje sportowe starszych dzieci.
27.09 (piątek) - warsztaty ziołowe z Panią od ziół. Dzieci będą się uczyć nazywania i rozpoznawania ziół, wykonaja planszę z "ziołowymi" zadaniami, będą miały okazje zagrać w gry z elementami ziołowymi. Koszt warsztatów - 25 zł.
Omawiamy we wrześniu:
Temat kompleksowy: Ja i moje przedszkole
- Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Powrót do przedszkola” . Rożnorodne zabawy integracyjne z piłką.
- Zabawy integracyjne typu: Stonoga, Ojciec Wilgiliusz, Magiczna liczba 7, Jam jest żabka, Moje imię, Jestem muzykantem, Chodzi lisek koło drogi Rozwijanie przynależności do grupy przedszkolnej, nawiązywanie relacji między dziećmi i osobami dorosłymi.
- Słuchanie opowiadań czytanych przez n-la z serii „Basia i przedszkole”, „Basia i kolega z Haiti”, „Basia i emocje”. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, podejmowanie działań językowych
- Słuchanie i próby śpiewania piosenki „ Już wakacje się skończyły”. Tworzenie rytmów z atrybutów wakacyjnych typu: kamienie, muszelki, szyszki. Zabawy ruchowe przy piosence.
- „Na placu zabaw” – zajęcia plastyczne. Rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
- Zasady grupowe – omówienie kodeksu zachowania w grupie. Spisanie kodeksu na kartonie. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo i porządek w klasie i przedszkolu
- „Jaki jestem” – na podstawie wiersza A. Widzowskiej „Jaki jestem” Zabawy ukazujące różnorodność wśród dzieci. Poszerzenie wiadomości o sobie i swoim ciele.
- Zabawy z „Lokomotywą” J. Tuwima, słuchanie wiersza, analiza jego treści, rozmowa nt. autora, który był łodzianinem.
Uwrażliwienie dzieci na piękno utworu literackiego.
Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola.
- Słuchanie opowiadania S. Kraszewskiego „Skrzyżowanie bez świateł” – zapoznanie z przepisami ruchu drogowego i zasadami bezpieczeństwa na drodze.
- Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie w okolice przedszkola. Przypomnienie przepisów ruchu drogowego. Co to za pojazdy? Podział pojazdów na wodne, lądowe, powietrzne oraz specjalistyczne (karetka, policja, straż). Przybliżenie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa.
- Poznajemy znaki drogowe na podstawie wiersza – Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”. – przypomnienie i utrwalenie figur geometrycznych, zapoznanie z rodzajami znaków drogowych.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z woreczkami. Ćwiczenia szybkości, zwinności i rzutu.
- Praca plastyczna –Sygnalizator świetlny – dzieci młodsze – malowanie farbami, dzieci starsze – wyklejanie plasteliną kół w kolorach czerwonym, żółtym i zielonym. Rozwijanie motoryki małej.
Temat kompleksowy: Jesienne dary.
- Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Liściobranie”. Odpowiedź na pytanie – Co dzieje się w przyrodzie jesienią? – rozwijanie zainteresowań przyrodą.
- W poszukiwaniu grzybów. Nazywanie grzybów jadalnych i niejadalnych. Praca z pomocą montessoriańską grzyby. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, przeliczanie w zakresie 10.
- Drzewa i ich owoce. Zabawy badawcze z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Dlaczego drzewa zmieniają kolor? - poszerzanie wiedzy nt. jesieni, darów przyrody.
- Praca plastyczna – „Jesienne drzewo” – stemplowanie patyczkiem kolorowych liści obok konturu drzewa.
- Zabawy z tablicą interaktywną. Łamigłowki, memory, kolorowanki, wyszukiwanki i inne działania na tablicy. Rozwijanie zainteresowań nowoczesnymi technologiami.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Weroniki Sherborn – poznawanie możliwości własnego ciała.