Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VI

Nauczyciele:

mgr Beata Wolska 

mgr Justyna Warzocha  

 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00

Konsultacje:  pani Beata 

Konsultacje: pani Justyna 



Planujemy w październiku: 

06.10 - W naszym przedszkolu będziemy gościć  grupę teatralną "Hermi Trio" z Turcji. Przedstawienie o charakterze występu cyrkowego zobaczymy w sali gimnastycznej o godzinie 9.00

07.10 -  Wybieramy się po śniadaniu do Biblioteki Rejonowej Dygresja na warsztaty o jesieni.  Proszę o punktualne przybycie na śniadanie na 8.30. 

20.10 - Wybieramy się na wycieczkę całodniową do Dobronianki. 

24.10 - Bal jesieni. Prosimy o przebranie dzieci odpowiednio na tę okazję. 

 

Omawiamy w październiku: 

 

Temat kompleksowy:  Budowanie dobrych relacji

 

  1. Oswajamy nasze emocje – złość, na podstawie opowiadania M. Krajewskiej „Jak wygląda złość” . Jak możemy radzić sobie ze złością? – burza mózgów. Rozwijanie umiejętności poznawania i odczytywania własnych emocji i uczuć.   1, 3

 

  1. Próby śpiewania piosenki „Świat emocji” . Gra na instrumentach do melodii utworu. Zabawy przy muzyce – swobodna interpretacja ruchowa równych emocji. Rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji.

 

  1. Film edukacyjny „Nasze emocje” – utrwalenie wiadomości o emocjach ludzi. Zabawy z pantomimą - pokazujemy emocje. Rozróznianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych. 

 

  1. Praca plastyczno-techniczna „Gniotek-złościk” wykonany z balonów i maki ziemniaczanej. Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi i zdolności obserwacji oraz samodzielnego wykonanie zadania.

Temat kompleksowy: Warzywa i owoce – jedzmy  zdrowo

 

  1. Jesienny stragan na podstawie wiersza „ Na straganie” J. Brzechwy - wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego odpowiadanie na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw, rozwijanie umiejętności aktorskich – wcielanie się w rolę. 

  2. Jesienne owoce - praca z tablicą demonstracyjną, wysłuchanie wiersza „Jesienne owoce”, degustacja wybranych owoców, zabawa „jaki to owoc”- rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku, smaku, węchu, rozwijanie zdolności zmysłowego poznawania świata, utrwalanie nazw i wyglądu owoców. 

  3. Kukiełki owocowo –warzywne - wykonanie kukiełek owocowo- warzywnych (masa solna, plastelina  - doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności.

  4. Wyprawa po witaminy - wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw.
  1. Sałatka owocowo- warzywna - wykonanie wspólnie z dziećmi sałatki owocowej -  doskonalenie współpracy w grupie, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowym odżywianiem.
       
  2. Zabawy z warzywami i owocami - segregujemy zbiory z ogrodu i z sady, „ owocowo- warzywna kostka”- tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji.

Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch

  1. Wesoły obrazek dla chorego kolegi, zapoznanie z utworem literackim Jana Brzechwy „ Katar ”- budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznymi i artykulacyjnym, odwoływanie się do własnych doświadczeń i wspomnień, kształtowanie postaw empatycznych, wykonanie rysunku dla chorego rówieśnika; doskonalenie sprawności manualnych   ( nawlekanie, wiązanie wstążki). 

  2. Oto ja. praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia uwagi „ Nos, kolano, ucho” – kształtowanie współpracy w grupie, nazywanie, wskazywanie i poszerzanie wiedzy  na temat części ciała. 

  3. Sport to zdrowie. Zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu. 

  4. Umiem dbać o zdrowie. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „ czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu 

  5. Zdrowe kanapki. Samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.

  6. Kto nas leczy? Spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym  (w miarę możliwości) – zapoznanie   z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie.

  7. Realizacja programu edukacji zdrowotnej – „pomocnik mleczaka”. Poznawanie i utrwalanie  nawyków dotyczących higieny jamy ustnej, regularnego mycia  zębów i techniki szczotkowania.