Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Beata Pawlicka
mgr Maria Kapłon
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje:
- pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00
Planujemy w styczniu:
08.01 - Koncert przedszkolny kolęd i pastorałek "Świeć gwiazdeczko" z udziałem seniorów z Rady Osiedla.
22.01 - Występ dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Występ naszej grupy o 11.30. Zapraszamy seniorów po występie do naszej klasy.
24.01 - Wyjazd do Hali EXPO na przedstawienie teatru z Wrocławia - "Kubuś Puchatek".
28.01 - Koncert Filharmonii łódzkiej w naszym przedszkolu "Stary zegar i Nowy Rok"
Omawiamy w styczniu:
Temat kompleksowy: Nowy Rok
- Noworoczne życzenia –rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza J.Kerna Bajka o Starym i Nowym Roku. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i składania życzeń innym ludziom.
- Zegary - przeliczanie pełnych godzin na różnych zegarach - zabawy matematyczne - która godzina?. Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Rozwijanie wyobraźni umiejętności matematycznych,
- Jak mija czas – dni tygodnia, miesiące, pory roku - Omówienie charakterystycznych cech dla poszczególnych miesięcy w oparciu o materiał montessoriański i opowiadanie J.Porazińskiej „Baśń o dwunastu miesiącach”.( https://www.youtube.com/watch?v=fl-ofiYE9hM ). Poznanie przez dzieci zjawisk przyrodniczych związanych z następstwem czasu: dni, miesięcy i pór roku.
- Praca plastyczna – „ Zaprojektuj zegar”. Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
- Przedszkolne kolędowanie pt.: „Świeć Gwiazdeczko” z udziałem zaproszonych Seniorów i Gości z Rady Osiedla - śpiewanie zbiorowe i indywidualne kolęd i pastorałek (8 styczeń)
- Rozwiązywanie zagadek o miesiącach, porach roku i dni tygodnia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Określanie charakterystycznych zjawisk występujących w każdym miesiącu roku.
Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadek
- Święto babci i dziadka– słuchanie opowiadania A. Galicy. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rysowanie portretów babć i dziadków - przygotowanie wystawy. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.
- Rozmowy z dziećmi na temat: Jaką rolę w ich życiu pełnią dziadkowie?. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci, przedstawiających babcie i dziadków podczas spotkań z wnukami, swobodne wypowiedzi dzieci.
- „Za co kocham babcię i dziadka?” Jak należy ich szanować? – wypowiedzi dzieci.
- Nauka układu tanecznego do przedstawienia. Rozwijanie uzdolnień tanecznych dzieci .
- Wykonywanie upominków dla bliskich: ramek ze zdjęciami oraz laurek z kwiatami. Rozwijanie umiejętności zastosowania różnych technik plastycznych oraz rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
- „Droga do babci i dziadka” – wspólne tworzenie z dziećmi gry planszowej z elementami kodowania. Nabywanie umiejętności przetwarzania obrazu ruchowego na graficzny i odwrotnie
- Występ w przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka – recytowanie tekstów, śpiewanie piosenek, składanie życzeń, wręczanie prezentów. Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłkami. Doskonalenie koordynacji ruchowej, celowości rzutów oraz koncentracji uwagi.
Temat kompleksowy: Sporty zimowe
1.„Krótka historia olimpijskiej flagi - opowiadanie nauczyciela, zabawa tematyczna- Jaka to dyscyplina?”. „Zimowe dyscypliny sportowe” – zagadki pantomimiczne.
Sylwetki polskich sportowców sportów zimowych np. Kamil Stoch, Piotr Żyła, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk.
2.„Wyścigi saneczkowe” – słuchanie opowiadania K. Wierzbickiej, rozmowa „Czy łatwo grać fair play?” –„Zjeżdżamy na sankach z górki” – zabawa logopedyczna.
Rozwijanie umiejętności przestrzegania ustalonych zasad, regulujących współdziałanie w zabawie.
- Jazda na lodzie” – improwizacja do muzyki klasycznej, malowanie do muzyki farbami akwarelowymi. Nabywanie umiejętności posługiwania się pędzlem.
4. „Sporty zimowe” – quiz wiedzy dzieci nt. sportów ziomowych, przydzielanie punktów i liczenie do 10. Kształtowanie umiejętności wykonywania działań matematycznych
– dodawania w zakresie 10.
- Praca z tablicą interaktywną - ćwiczenia graficzne w pisaniu, łączenie elementów, przeliczanie, rozpoznawanie i łączenie liter i cyfr. Rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesną technologią informatyczną.