Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje: pani Beata - wtorek godz. 16.00
Konsultacje: pani Justyna
Planujemy w listopadzie:
12.11 - Z okazji Święta Niepodległości dzieci spotkają się w sali gimnastycznej i wezmą udział w uroczystości "Szkoła do hymnu". Prosimy o ubranie dzieci na galowo.
20.11 - Odbędzie się lekcja muzealna z edukatorami z Muzeum Tradycji Niepodległościowych z Radogoszcza pt. "Kto Ty jesteś ? Polak mały"
25.11 - Międzynarodowy Dzień Misia. Prosimy o przyniesienie przez dzieci swoich ulubionych misiów do przedszkola.
27.11 - Wycieczka do Muzeum Miasta Łodzi na ul. Ogrodową.
Omawiamy w listopadzie:
Tematyka kompleksowa: Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna
1.Rozmowa nt. wieloznaczności słowa dom: to budynek, mieszkanie, ale również rodzina, kochające osoby wokół, a może nawet kraj. Opisywanie swojego miejsca zamieszkania oraz poznanie/ utrwalanie adresu.
2. Przybliżenie/ utrwalenie nazwy, krótkiej historii i charakterystyki naszego miasta. Wyszukiwanie Łodzi na mapie Polski. Kolorowanie ilustracji kamienic.
3. Gdzie leży Polska? Praca z mapą Europy/ świata. Odnajdowanie położenia w stosunku do Europy świata. Wspomnienie o Unii Europejskiej. Wymienianie państw sąsiadujących z Polską. Zabawa dydaktyczna: “Co nas odróżnia?” (język, waluta, zwyczaje). Przypomnienie symboli narodowych. Nauka/ utrwalenie tekstu i melodii hymnu narodowego. Nauka wiersza “Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy. Nauka piosenki “Piosenka młodego patrioty”.
4. Przybliżenie historii Polski związanej z zaborami i odzyskaniem niepodległości. Wyjaśnienie pojęć: zabory, niepodległość, suwerenność, patriotyzm. Rozwijanie pojęć związanych z następstwem czasu. Ile lat temu? Praca z montessoriańską pomocą rozwojową- formowanie dużych liczb na złotym materiale i na symbolach.
5. Udział przedszkola w akcji: “Szkoła do hymnu”. Kształtowanie tożsamości oraz budowanie poczucia wspólnoty poprzez wspólne wykonanie hymnu narodowego przez wszystkich przedszkolaków i nauczycieli.
Temat kompleksowy: Święta nietypowe – podróż do krainy wartości.
- 13 listopada Dzień Dobroci. Dobro w bajkach i opowieściach. Znajdowanie pozytywnych cech i postaw oraz godnych do naśladowania bohaterów w znanych dzieciom bajkach Wzmacnianie poczucia szacunku oraz troski i odpowiedzialności za innych.
- 16 listopada Dzień tolerancji. Wysłuchanie wiersza „Dziwny tygrys” Anny Świrszczyńskiej. Rozmowa nt. wiersza, zwrócenie uwagi, że mimo odmienności wszyscy jesteśmy równi. Kształtowanie postaw tolerancji wobec innych ludzi.
- Odpowiedzialność. Przykłady odpowiedzialności w odniesieniu do innych i przykłady zachowań nieodpowiedzialnych na podstawie bajek. (Trzy świnki, Kopciuszek, Czerwony Kapturek, O dwunastu koźlątkach). Kształtowanie umiejętności definiowania wartości „odpowiedzialność”.
- 20 listopada - Dzień praw dziecka. Słuchanie opowiadania O. Masiuk “Prawa Dzieci”. Co to znaczy mieć do czegoś prawo? Jakie prawa mają dzieci? Zapoznanie dzieci z Instytucją Praw Dziecka. Zabawa słownikowa: Prawda czy fałsz?
- Praca plastyczna zbiorowa – prawa dzieci. Na kartonie naklejone balony, na których są prawa dzieci. Na dole zaś dzieci różnych ras trzymają te baloniki. Technika naklejania gotowych elementów.
- 21 listopada Dzień życzliwości i pozdrowień. W jaki sposób się witamy? Rozmowa nt. witania się z dorosłymi i rówieśnikami. Dzień dobrych uczynków. Drzewo życzliwości wypełnione sercami. Rozwijanie wrażliwości społecznej, dostrzeganie potrzeb i sytuacji innych osób.
