Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Irmina Angełowa-Rosowska
mgr Beata Pawlicka
Konsultacje:
- pani Beata - czwartek w godz.16:30 -17:30
Planujemy w kwietniu:
Omawiamy w kwietniu:
Temat 1: Kubusiowi Przyjaciele Natury
- Segregacja odpadów - gra edukacyjna na tablicy multimedialnej. Poszerzanie oraz utrwalanie znajomości podstawowych zasad ochrony środowiska. Przeliczanie elementów w zbiorze.
- Co to jest ocieplenie klimatu -uświadamianie dzieci jakie są niekorzystne skutki ocieplenia klimatu i jak można temu zapobiec – oszczędzanie prądu, wody, papieru, wycieczki rowerowe, zabieranie własnych toreb na zakupy zamiast korzystać z plastikowych torebek itp.
- Co to jest ekosystem? - Zapoznanie dzieci w jaki sposób rośliny i zwierzęta wpływają na korzyść środowiska. Odpowiedź na pytania: na czym polega zapylanie kwiatów, dlaczego jest coraz mniej zapylaczy – oglądanie książek, filmów edukacyjnych, czytanie książek przez nauczyciela.
- „Jestem tym co jem” - Wzbogacanie wiedzy nt. zdrowego żywienia. 7 kwietnia – Światowy Dzień Zdrowia, 8 kwietnia Międzynarodowy Dzień Opozycji Przeciw GMO, zapoznanie dzieci z podstawowymi oznaczeniami zdrowej żywności. Klasyfikowanie zdrowych i niezdrowych produktów. Wykonanie Piramidy Żywieniowej z wycinek z gazet – praca grupowa.
- Czytanie prostych wyrazów z poznanych liter (klimat, pogoda, woda, wiatr, grad, papier, bio, metal, burak, cebula, seler, cytryna, melon, pomidor, papryka itp.).
- Nauka refrenu piosenki ekologicznej ( do wyboru): „Przyrodzie pomagamy, Ty i ja”, „Świat w naszych rękach”, „Bądź eko”.
Temat 2: Europa
- „Wody i lądy Europy” – zapoznanie z zawodem geografa, zapoznanie z krajobrazami Europy, nazwami gór, rzek, mórz – oglądanie zdjęć przyrodniczych z różnych zakątków Europy, wskazywanie ich na mapie Europy. IV. 2, 18,19,20
- „Wybitni kompozytorzy” – zapoznanie dzieci z wybranymi utworami klasyków muzycznych (Beethoven – Dla Elizy, Sonata księżycowa, Mozart – Eine kleine nachtmusic, Marcin - Bach's Toccata on One Guitar) – rozwijanie poczucia rytmu, ekspresji ruchowej, malowanie farbami przy muzyce.
- „Jestem poliglotą” – zapoznanie dzieci z pojęciem poliglota, osłuchanie się i nauka podstawowych słów typu: dzień dobry, do widzenia, przepraszam, poproszę, dziękuję, mam na imię…, w wybranych językach europejskich. Wyklaskiwanie rytmu do dziecięcych obcojęzycznych piosenek.
- Prace wiosenne na wsi – wzbogacanie słownictwa dzieci ( orka, bronowanie, kultywatorowanie, wałowanie gleby, siew, sadzenie). Oglądanie filmów edukacyjnych „Prace w polu na wsi”, „Wiosna w polu”. Zapoznanie dzieci z zawodem rolnika. Wzbudzanie u dzieci poczucia szacunku do rolników i ich pracę. Czego Polska produkuje najwięcej w Europie? Wykonanie mandali z ziaren.
- Międzynarodowy Dzień Ziemi 22 kwietnia – zwiększanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze. Wykonanie pracy plastycznej pt. „Kocham naszą Ziemię” – kolorowanie farbami Ziemię, odcisk dłoni, wycięcie i przyklejenie serca.
Temat 3: Wybitni Polacy
- „Być malarzem” - zapoznanie dzieci z zawodem malarza – poznanie narzędzi malarza: sztaluga, rodzaje pędzli, rodzaje kredek, płótno, farby olejne, akrylowe, tempera, paleta. Zapoznanie z reprodukcją słynnych artystów (Jan Matejko – „Astronom Kopernik”, „Stańczyk”, Józef Chełmoński – „Babie lato”, Stanisław Wyspiański – jeden z najwybitniejszych polskich artystów, malarz, dramatopisarz i poeta.
- Zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi: kolaż, malowanie nitką, palcami, pędzlem itp., rysowanie ołówkiem (autoportret – dorysowanie drugiej połowy zdjęcia), malowanie balonem – łąka, obrazek z folii aluminiowej. Wykonanie prac wybraną techniką.
- Mikołaj Kopernik – „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię. Opowieść o Mikołaju” – zapoznanie dzieci z wybitnym polskim astronomem na podstawie filmów edukacyjnych. Zabawa matematyczna „Słońce, planety” - eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. dłoń, stopę, but
- Maria Skłodowska-Curie – „Byli sobie wynalazcy”, „Dama z Noblami” – zapoznanie dzieci z laureatką Nagrody Nobla z fizyki i chemii na podstawie filmów edukacyjnych oraz książek. Układanie przez dzieci historyjki obrazkowej „Życie Marii Skłodowskiej-Curie”. Rozwijanie umiejętności opowiadania pełnymi zdaniami na podstawie ilustracji.
- Józef Piłsudski – zapoznanie dzieci z postacią, która odegrała pierwszorzędną rolę w odzyskaniu przez Polskę niepodległość. Śpiewanie hymnu Polski.