Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VI

Nauczyciele:

mgr Beata Wolska 

mgr Justyna Warzocha  

 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00

Konsultacje:  pani Beata 

Konsultacje: pani Justyna 



Omawiamy we wrześniu: 

Temat kompleksowy:  Moja grupa, moje przedszkole. Adaptacja dziecka do nowego środowiska.                                                     

        1. Słuchanie opowiadań czytanych przez n-la z serii  „Basia i przedszkole”, „Basia i kolega z Haiti”, „Basia i emocje”.  Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, podejmowanie                      działań językowych

        2. Zabawy integracyjne typu: Stonoga, Ojciec Wilgiliusz, Magiczna liczba 7, Jam jest żabka, Moje imię, Wszyscy sa witam Was … Rozwijanie przynależności do grupy przedszkolnej,                nawiązywanie relacji między dziećmi i osobami dorosłymi

        3.Zabawy z „chustą animacyjną” i „gumą sensoryczno - animacyjną” - rozwijanie umiejętności nawiązywania relacji z innymi dziećmi i dorosłymi.                                                                                          

        4. Poznajemy / ponownie odkrywamy otoczenie, w którym przebywamy na co dzień: panie, koleżanki i koledzy z grupy, klasowe „kąciki montessoriańskie” oraz budynek przedszkolny,                jego poszczególne pomieszczenia, koleżanki i koledzy z innych grup – poznawanie /ponowne odkrywanie najbliższego otoczenia dzieci, zwiedzanie przedszkola.                                                                 
        5. „Kodeks Montessorka” – poznawanie zasad i reguł obowiązujących w grupie, zapisanie ich lub zilustrowanie oraz utrwalanie w codziennym postępowaniu dzieci.6.
         Zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence : „Podajmy sobie ręce” – integrowanie grupy.

        6. Praca plastyczna „Ślimak” (symbol naszego przedszkola) metoda wydzieranki dla starszych i młodszych dzieci. Rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej.                                                                                                                                            

Temat kompleksowy: Wakacyjne wspomnienia – piękna, letnia pogoda.                                                                                                      

  1. „ Wspomnienia z wakacji” - zapoznanie z treścią wiersza Lucyny Krzemienieckiej. Uważne słuchanie tekstu czytanego przez nauczycielkę, analiza treści. Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi dotyczących wspomnień wakacyjnych.  Praca z pomocą „Krajobrazy”  – wskazywanie miejsc, w których były dzieci.

  2. „Segregowanie skarbów” – pamiątek z wakacji przywiezionych przez dzieci: muszelek, kamyków oraz pamiątek zakupionych w miejscu pobytu . – Rozwijanie umiejętności opisywania wygladu, nazywania tych przedmiotów i ich przeznaczenia . 

  3.  - „Pocztówka z wakacji” – malowanie miejsc, w których byłem - praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych, rozwijająca wyobraźnię i inwencję twórczą dzieci starszych.             -  „Pocztówka z wakacji” – wypełnianie konturów przedmiotów  np.:  wiaderka, piłki itp. kolorowymi plamkami odciśniętymi z palców -  praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych – dzieci młodsze.

  4. Refleksje nad emocjami towarzyszącymi nam podczas różnorodnych działań: wspólnych zabaw w sali przedszkolnej, ogródku przedszkolnym, wspólnego śpiewu, słuchania opowiadań i bajek, wierszy czytanych przez nauczyciela. Rozwijanie umiejętności dostrzegania swoich emocji i nazywania ich. Uświadamianie dzieciom, że wszystkie emocje są ważne i żadnych nie należy tłumić lecz okazywać je w sposób społecznie akceptowalny. 

  5. Układanie mandalioraz rytmów z materiału przyrodniczego przy muzyce relaksacyjnej. Wyzwalanie zainteresowania ciszą, szukanie jej podczas pracy.

  6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych , zabawy bieżne i skoczne w sali i ogródku przedszkolnym - rozwijanie i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci. 

 

Temat kompleksowy:Zasady bezpieczeństwa i znaki drogowe oraz zawód policjanta.                                           

 

  1. Poznajemy zasady bezpieczeństwa dla pieszych. Wdrażanie do ich przestrzegania.                                                                                                                                                                  Prezentacja znaków drogowych i sygnalizatora świetlnego, rozwijanie umiejętności rozpoznawania ich i interpretowania ze zrozumieniem: co oznaczają,  czego od nas wymagają?                                                                                 
  2. Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie w okolice przedszkola. Przypomnienie przepisów ruchu drogowego. Co to za pojazdy? Podział pojazdów na wodne, lądowe, powietrzne oraz specjalistyczne (karetka, policja, straż). Przybliżenie informacji na temat  samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa. 

  3. Poznajemy zawód policjanta, spotkanie z policjantem. Zabawy ruchowe, orientacyjno – porządkowe: „Stój, idź,” „Samochody,” i inne. 

  4. „Sygnalizator świetlny” – praca plastyczna na poziomach: - 3 i 4-latki nakleją koła w kolorach świateł na sygnalizatorze – rozwijanie sprawności manualnej – małej motoryki, - 5 i 6 -latki podejmują próbę samodzielnego wycinania kół i odpowiednio naklejają je na sygnalizatorze – kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami. 

  5. Udział dzieci rozpoczynających edukację w naszym przedszkolu wraz z rodzicami, w uroczystym pasowaniu na „Przedszkolaka Montessorka.” Obchody „Dnia Przedszkolaka” przez całą społeczność przedszkolną: nauka piosenek: „Przedszkolaki Montessorki”, „Przedszkole” , „Jestem przedszkolakiem” .