Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VI

Nauczyciele:

mgr Beata Wolska 
mgr Irmina Angełowa-Rosowska 
mgr Beata Pawlicka 

Konsultacje:

  • pani Beata - czwartek  w godz.16:30 -17:30

Planujemy w kwietniu:
10.04 - Wyjazd autobusem miejskim nr 96  do Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych na ul. Zachodnią 54/56 na spektakl "Pchła Szachrajka" . Koszt biletu do teatru 35 zł.  
11.04 - Wyjazd autobusem na Lodowisko Bombonierka na Rewię na Lodzie. Koszt autobusu 18,00 zł. 
19.04 - Bal wiosny - prosimy o przebrania dla dzieci stosowne do okazji.
 
Omawiamy w kwietniu:

Temat 1: Kubusiowi Przyjaciele Natury

- Segregacja odpadów - gra edukacyjna na tablicy multimedialnej. Poszerzanie oraz utrwalanie znajomości podstawowych zasad ochrony środowiska. Przeliczanie elementów w zbiorze. 

- Co to jest ocieplenie klimatu -uświadamianie dzieci jakie są niekorzystne skutki ocieplenia klimatu i jak można temu zapobiec – oszczędzanie prądu, wody, papieru, wycieczki rowerowe, zabieranie własnych toreb na zakupy zamiast korzystać z plastikowych torebek itp.

- Co to jest ekosystem? - Zapoznanie dzieci w jaki sposób rośliny i zwierzęta wpływają na korzyść środowiska. Odpowiedź na pytania: na czym polega zapylanie kwiatów, dlaczego jest coraz mniej zapylaczy – oglądanie książek, filmów edukacyjnych, czytanie książek przez nauczyciela. 

- „Jestem tym co jem” - Wzbogacanie wiedzy nt. zdrowego żywienia. 7 kwietnia – Światowy Dzień Zdrowia, 8 kwietnia Międzynarodowy Dzień Opozycji Przeciw GMO, zapoznanie dzieci z podstawowymi oznaczeniami zdrowej żywności. Klasyfikowanie zdrowych i niezdrowych produktów. Wykonanie Piramidy Żywieniowej z wycinek z gazet – praca grupowa.

- Czytanie prostych wyrazów z poznanych liter (klimat, pogoda, woda, wiatr, grad, papier, bio, metal, burak, cebula, seler, cytryna, melon, pomidor, papryka itp.).

- Nauka refrenu piosenki ekologicznej ( do wyboru): „Przyrodzie pomagamy, Ty i ja”, „Świat w naszych rękach”, „Bądź eko”.

 

Temat 2: Europa

- „Wody i lądy Europy” – zapoznanie z zawodem geografa, zapoznanie z krajobrazami Europy, nazwami gór, rzek, mórz – oglądanie zdjęć przyrodniczych z różnych zakątków Europy, wskazywanie ich na mapie Europy. IV. 2, 18,19,20

- „Wybitni kompozytorzy” – zapoznanie dzieci z wybranymi utworami klasyków muzycznych (Beethoven – Dla Elizy, Sonata księżycowa, Mozart – Eine kleine nachtmusic, Marcin - Bach's Toccata on One Guitar) – rozwijanie poczucia rytmu, ekspresji ruchowej, malowanie farbami przy muzyce. 

- „Jestem poliglotą” – zapoznanie dzieci z pojęciem poliglota, osłuchanie się i nauka podstawowych słów typu: dzień dobry, do widzenia, przepraszam, poproszę, dziękuję, mam na imię…, w wybranych językach europejskich. Wyklaskiwanie rytmu do dziecięcych obcojęzycznych piosenek.

- Prace wiosenne na wsi – wzbogacanie słownictwa dzieci ( orka, bronowanie, kultywatorowanie, wałowanie gleby, siew, sadzenie). Oglądanie filmów edukacyjnych „Prace w polu na wsi”, „Wiosna w polu”. Zapoznanie dzieci z zawodem rolnika. Wzbudzanie u dzieci poczucia szacunku do rolników i ich pracę. Czego Polska produkuje najwięcej w Europie? Wykonanie mandali z ziaren. 

- Międzynarodowy Dzień Ziemi 22 kwietnia – zwiększanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze. Wykonanie pracy plastycznej pt. „Kocham naszą Ziemię” – kolorowanie farbami Ziemię, odcisk dłoni, wycięcie i przyklejenie serca.

 

Temat 3: Wybitni Polacy

- „Być malarzem” - zapoznanie dzieci z zawodem malarza – poznanie narzędzi malarza: sztaluga, rodzaje pędzli, rodzaje kredek, płótno, farby olejne, akrylowe, tempera, paleta. Zapoznanie z reprodukcją słynnych artystów (Jan Matejko – „Astronom Kopernik”, „Stańczyk”, Józef Chełmoński – „Babie lato”, Stanisław Wyspiański – jeden z najwybitniejszych polskich artystów, malarz, dramatopisarz i poeta. 

- Zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi: kolaż, malowanie nitką, palcami, pędzlem itp., rysowanie ołówkiem (autoportret – dorysowanie drugiej połowy zdjęcia), malowanie balonem – łąka, obrazek z folii aluminiowej. Wykonanie prac wybraną techniką. 

- Mikołaj Kopernik – „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię. Opowieść o Mikołaju” – zapoznanie dzieci z wybitnym polskim astronomem na podstawie filmów edukacyjnych. Zabawa matematyczna „Słońce, planety” - eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. dłoń, stopę, but 

- Maria Skłodowska-Curie – „Byli sobie wynalazcy”, „Dama z Noblami” – zapoznanie dzieci z laureatką Nagrody Nobla z fizyki i chemii na podstawie filmów edukacyjnych oraz książek. Układanie przez dzieci historyjki obrazkowej „Życie Marii Skłodowskiej-Curie”. Rozwijanie umiejętności opowiadania pełnymi zdaniami na podstawie ilustracji.

- Józef Piłsudski – zapoznanie dzieci z postacią, która odegrała pierwszorzędną rolę w odzyskaniu przez Polskę niepodległość. Śpiewanie hymnu Polski.