Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa VI

Nauczyciele:

mgr Beata Wolska 
mgr Beata Pawlicka
mgr Wanda Jaśkiewicz 

Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00

Konsultacje:

  • pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00

Planujemy w listopadzie:

20.11 - Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Prosimy o  ubranie dzieci w tym dniu na niebiesko. 

20.11 - Zapraszamy rodziców na zebranie w naszej grupie  o godz. 16.00.  

25.11 - Dzień Pluszowego Misia. Prosimy o przyniesienie przez dzieci swoich ulubionych misiów. 

26.11 - Koncert artystów z Filharmonii Łódzkiej pt. ”Deszczowa Piosenka” 

28.11 - Wyjście do Muzeum Lalek na ul. Przędzalnianą 51. Śniadanie w tym dniu o godzinie 8.20. Koszt - biletu autobusowego i biletu wstępu 10 zł. 

 

Omawiamy w listopadzie: 
  1. Utrwalenie znajomości symboli narodowych (godło, flaga, hymn) poprzez: zapoznanie z animowaną bajką „Gniazdo białego orła” opowiadającą legendę o początkach państwa polskiego i jego godle – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, poszerzenie słownika czynnego i mowy opowieściowej.
  2. Wyjaśnienie czym są symbole narodowe i gdzie one są na co dzień i od święta prezentowane [np. na banknotach i monetach, mundurach, podczas ważnych świąt państwowych, podczas międzynarodowych wydarzeń sportowych]
  3. Praca plastyczna –„Kotylion” – wykonany z gotowych elementów, sklejenie go w odpowiedni sposób – rozwijanie dziecięcej inwencji twórczej w oparciu o przyswojone wiadomości dotyczące symboli narodowych.
  4. Poznajemy polskie banknoty i monety o niskich nominałach. Zabawy matematyczne – rozmienianie pieniędzy. Kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w codziennym życiu.
  5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą Weroniki Sherborn – poznawanie możliwości własnego ciała.
  6. Co to znaczy kochać ojczyznę? Na podstawie opowiadania „Polska to nasz dom” M. Pawlisz. Rozmowa nt. świąt państwowych obchodzonych w naszym kraju. Kształtowanie wartości patriotycznych.
  1. Wspólne śpiewanie hymnu oraz piosenki „Jestem Polakiem” - obchody uroczystości z okazji Święta Odzyskania Niepodległości - wzmacnianie poczucia przynależności do wspólnoty przedszkolnej i narodowej

]

Temat kompleksowy: Listopadowa pogoda w kratkę

 

  1. Kalendarz pogody. Omówienie z dziećmi pogody, zapisanie jej za pomocą symboli. Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody.
  2. Wiatr – zabawy badawcze i twórcze z wiatrem. Opowieść ruchowa „Wiatr”. Rozwijanie twórczej aktywności i zainteresowania  zjawiskami atmosferycznymi.
  3. „Tęcza” wyjaśnienie zjawiska pogodowego jakim jest tęcza. Eksperyment – „Tęcza w szklance wody”. Kształtowanie umiejętności obserwowania zabaw badawczych, wnioskowania, łączenia przyczyny ze skutkiem.
  1. Praca plastyczna – „Kolorowe parasole” naklejanie części parasola na karton, dorysowywanie nóg chłopca lub dziewczynki oraz kropli deszczu , rozwijanie umiejętności wyrażania swoich przeżyć poprzez pracę plastyczną.
  2. Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Oglądanie filmu jak żyją dzieci na świecie, kolor dominujący w tym dniu niebieski. Przypomnienie praw jakie mają dzieci. Kształtowanie postawy solidarności oraz koleżeństwa.
  3. Różnorodne zabawy i gry matematyczne. Kodowanie z robotem Geni-botem, Ramka do kodowania i inne. Rozwijanie wiedzy i umiejętności matematycznych.

 

Temat kompleksowy: Zdrowie na talerzu

 

  1. Jesienne choroby – na podstawie opowiadania M. Pawlisz „Jesienne choroby” Rozmowa kierowana na temat chorób i odczuciach w tej sytuacji. Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji i konieczności rozmawiania o emocjach.
  2. Smaczne warzywa – na podstawie wiersza B. Lewandowskiej „Stragan Pani jesieni” – rozmowa nt. potrzeby i konieczności zdrowego odżywiania. Wycieczka do sklepu warzywnego. Zakupy warzyw, obserwacja pracy sprzedawców.
  3. Poznajemy zawód sprzedawcy – zabawa tematyczna w sklep wielobranżowy. Doskonalenie umiejętności odpowiedniego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.
  4. Słuchanie i próby śpiewania piosenki „Witaminki” . Gra na instrumentach muzycznych do tej piosenki. Zabawy muzyczno-ruchowe do piosenki. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i wrażliwości na różne elementy muzyki (tempo, rytm, wysokość i dynamika).
  5. Praca plastyczna – kanapka na talerzu. Stworzenie własnej kanapki jaka chciałyby dzieci zjeść z przygotowanych zdrowych produktów np: różnorodne warzywa, sery, wędlinki, jajka.
  6. Dzień Pluszowego Misia – zaprezentowanie przez dzieci swoich ulubionych maskotek – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swoich zabawek. Zabawy w kręgu integrujące grupę i rozwijające umiejętność współdziałania w zabawie.
  7. Przybliżenie postaci i twórczości łodzianki Ireny Tuwim – rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, słuchanie utworów napisanych przez autorkę, zapoznanie z zawodem tłumacza literatury pięknej.