Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Beata Pawlicka
mgr Wanda Jaśkiewicz
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje:
- pani Beata - poniedziałek o godz. 16.00
Planujemy w grudniu:
6.12 - Kiermasz świąteczny w godzinach 13.30 -17.30. Serdecznie zapraszamy rodziców do wzięcia udziału.
17.12 - Koncert Filharmonii Łódzkiej pt. "Idą, idą kolędnicy"
18.12 - Jasełka w naszej grupie o godz. 14.30, następnie wigilia klasowa.
Omawiamy w grudniu:
Temat kompleksowy: Mikołaj i jego pomocnicy?
- „Pomaganie to ważna sprawa” – na podstawie opowiadania M. Pawlisz. Rozmowa o sposobach pomagania innym ludziom i zwierzętom. Rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób i zwierząt.
- Poznajemy pracę listonosza. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza A. Nożyńskiej-Demianiuk „Listonosz”. Wycieczka na pocztę, wysyłanie kartek świątecznych do swoich rodziców. Rozwijanie zainteresowania zawodami wykonywanymi przez osoby z najbliższego otoczenia.
- Różnorodne zabawy matematyczne określające orientację w przestrzeni (w, na, nad, pod, za, przed, z prawej strony, z lewej strony, w środku). Rozwijanie umiejętności określania i opisywania lokalizacji.
- Praca plastyczno-techniczna – Eko zabawka na wystawę przedszkolną i ew. kiermasz świąteczny. Rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami.
- W krainie Mikołaja. Ciekawostki o Zorzy polarnej, Laponii - miejscu gdzie zamieszkuje Mikołaj oraz postaci św. Mikołaja. Poznawanie zjawiska zorzy polarnej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
Temat kompleksowy: Święta za pasem
- Co to jest tradycja? - na podstawie opowiadania M. Pawlisz „Idą święta”. Układanie historyjek obrazkowych o świętach, praca z pomocą montessorianską „Tradycje świąteczne”. Rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych.
- Przygotowanie Jasełek - widowiska scenicznego o charakterze religijnym, opartego na wydarzeniu narodzenia Jezusa. Próby śpiewania kolęd, recytacja tekstu, itp. Rozwijanie wyobraźni muzycznej, umiejętności śpiewania kolęd i pastorałek oraz niwelowanie stresu związanego z występami publicznymi.
- Choinka, choineczka. Jakie są rodzaje drzew iglastych? Określanie różnicy między drzewem iglastym , a liściastym. Ubieranie choinki klasowej. Rozpoznawanie gatunków drzew iglastych. Rozpoznawanie i nazywanie ozdób choinkowych.
- Ciasteczka świąteczne. Gromadzenie składników, wyrabianie ciasta, pieczenie, a następnie dekorowanie ciasteczek świątecznych. Kształtowanie umiejętności pracy w zespole. Odczuwanie radości podczas tej aktywności.
- Praca plastyczna „Choinka ze sznurka”. Nawlekanie kilku kolorowych sznurków na tekturową choinkę, a następnie naklejenie pomponików w formie bombek. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności oraz kształtowanie motoryki małej.
- Kuchenna magia – eksperymenty wykorzystujące środki spożywcze i przyprawy używane w kuchni (cynamon, wnilia, anyż, bakalie) Jakie potrawy królują w święta Bożego Narodzenia? Rozwijanie zdolności samodzielnego wysuwania hipotez i ich sprawdzania poprzez wykonywanie eksperymentów i zabaw badawczych.
- Zestaw zabaw ruchowych, ruchu rozwijającego wg. Weriniki Sherborn - kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi.
Temat kompleksowy: Nadeszła zima.
- Słuchanie opowiadania M. Pawlisz – Za ciasne łyżwy” – rozmowa nt. opowiadania i sposobów radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych.
- Zima - określanie oznak zimy w świecie zwierząt, w aktywności człowieka, w zjawiskach pogodowych, w świecie roślin. Kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania zjawisk zachodzących w przyrodzie.
- Praca plastyczna - „Śnieżynka”. Malowanie na czarnym kartonie wzoru śnieżynki, a następnie posypywanie jej solą. Rozwijanie wrażliwości sensorycznych, odczuwanie radości podczas aktywności plastycznych.
- Trzy, dwa, jeden start – Zimowe zabawy matematyczne i językowe rozwijające umiejętność odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia np. „Narciarz na trasie”, „Złap literę”.