Grupa VI
Nauczyciele:
mgr Beata Wolska
mgr Justyna Warzocha
Grupa pracuje w godzinach 8.00 -16.00
Konsultacje: pani Beata
Konsultacje: pani Justyna
Planujemy w październiku:
06.10 - W naszym przedszkolu będziemy gościć grupę teatralną "Hermi Trio" z Turcji. Przedstawienie o charakterze występu cyrkowego zobaczymy w sali gimnastycznej o godzinie 9.00
07.10 - Wybieramy się po śniadaniu do Biblioteki Rejonowej Dygresja na warsztaty o jesieni. Proszę o punktualne przybycie na śniadanie na 8.30.
20.10 - Wybieramy się na wycieczkę całodniową do Dobronianki.
24.10 - Bal jesieni. Prosimy o przebranie dzieci odpowiednio na tę okazję.
Omawiamy w październiku:
Temat kompleksowy: Budowanie dobrych relacji
- Oswajamy nasze emocje – złość, na podstawie opowiadania M. Krajewskiej „Jak wygląda złość” . Jak możemy radzić sobie ze złością? – burza mózgów. Rozwijanie umiejętności poznawania i odczytywania własnych emocji i uczuć. 1, 3
- Próby śpiewania piosenki „Świat emocji” . Gra na instrumentach do melodii utworu. Zabawy przy muzyce – swobodna interpretacja ruchowa równych emocji. Rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji.
- Film edukacyjny „Nasze emocje” – utrwalenie wiadomości o emocjach ludzi. Zabawy z pantomimą - pokazujemy emocje. Rozróznianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych.
- Praca plastyczno-techniczna „Gniotek-złościk” wykonany z balonów i maki ziemniaczanej. Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi i zdolności obserwacji oraz samodzielnego wykonanie zadania.
Temat kompleksowy: Warzywa i owoce – jedzmy zdrowo
- Jesienny stragan na podstawie wiersza „ Na straganie” J. Brzechwy - wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego odpowiadanie na pytania, rozwijanie słownictwa związanego z tematem, poznanie nazw i wyglądu wybranych warzyw, rozwijanie umiejętności aktorskich – wcielanie się w rolę.
- Jesienne owoce - praca z tablicą demonstracyjną, wysłuchanie wiersza „Jesienne owoce”, degustacja wybranych owoców, zabawa „jaki to owoc”- rozpoznawanie owoców za pomocą dotyku, smaku, węchu, rozwijanie zdolności zmysłowego poznawania świata, utrwalanie nazw i wyglądu owoców.
- Kukiełki owocowo –warzywne - wykonanie kukiełek owocowo- warzywnych (masa solna, plastelina - doskonalenie umiejętności formowania określonych kształtów z materiału plastycznego, rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie pomysłowości i kreatywności.
- Wyprawa po witaminy - wycieczka do sklepu z warzywami i owocami – przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki, poznanie miejsca w którym sprzedawane są owoce i warzywa, oglądanie i rozpoznawanie owoców i warzyw.
- Sałatka owocowo- warzywna - wykonanie wspólnie z dziećmi sałatki owocowej - doskonalenie współpracy w grupie, utrwalanie tematyki związanej ze zdrowym odżywianiem.
- Zabawy z warzywami i owocami - segregujemy zbiory z ogrodu i z sady, „ owocowo- warzywna kostka”- tworzenie zbiorów kilkuelementowych, posługiwanie się liczebnikami głównymi, ustalanie i porównywanie liczebności zbiorów, doskonalenie umiejętności segregacji.
Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch
- Wesoły obrazek dla chorego kolegi, zapoznanie z utworem literackim Jana Brzechwy „ Katar ”- budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznymi i artykulacyjnym, odwoływanie się do własnych doświadczeń i wspomnień, kształtowanie postaw empatycznych, wykonanie rysunku dla chorego rówieśnika; doskonalenie sprawności manualnych ( nawlekanie, wiązanie wstążki).
- Oto ja. praca z pomocami montessoriańskimi „ciało człowieka”, planszami edukacyjnymi, encyklopediami zdrowia, film edukacyjny „ ciało człowieka”, zabawa z elementami doskonalenia uwagi „ Nos, kolano, ucho” – kształtowanie współpracy w grupie, nazywanie, wskazywanie i poszerzanie wiedzy na temat części ciała.
- Sport to zdrowie. Zabawy ruchowe porównywanie tempa wykonywania czynności, stosowanie określeń: szybko, szybciej, najszybciej, wolno, wolniej najwolniej, zachęcanie do wypoczynku na świeżym powietrzu.
- Umiem dbać o zdrowie. Rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowego trybu życia, quizu „ czy zdrowo żyję” kształtowanie logicznego myślenia, poznawanie produktów i zachowań które są zdrowe i potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu
- Zdrowe kanapki. Samodzielne przygotowywanie sobie kanapek, - stwarzanie okazji do udziału w przygotowaniu kanapek, dobór odpowiednich produktów, zgodnie z wiedzą o ich wpływie na zdrowie, zrozumienie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, poznanie przypraw, które zmieniają smak.
- Kto nas leczy? Spotkanie z lekarzem, ratownikiem medycznym (w miarę możliwości) – zapoznanie z odpowiedzialną pracą lekarza, , rozwijanie zainteresowań pracą zawodową dorosłych, zachęcanie do zadawania pytań i wypowiedzi na temat dbania o zdrowie.
- Realizacja programu edukacji zdrowotnej – „pomocnik mleczaka”. Poznawanie i utrwalanie nawyków dotyczących higieny jamy ustnej, regularnego mycia zębów i techniki szczotkowania.
